Gå til innhold

Matvarer som har gått ut av produksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, *Stjerne*støv* skrev:

Kan være jeg blander nå 😅 men husker spesifikt at flasken ikke så ut som en vanlig brus flaske.. den var mer «fancy» 🙊

Det synes ikke så godt på dette bildet, men baksiden av etiketten var dekorert med bilder av fersken, m.m. Det var en kul effekt:) 

Anonymkode: 50503...606

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, SmokeyEye skrev:

Det er ikke kefir eller kulturmelk. 

Hva med Cultura?

Anonymkode: cc478...d4e

Skrevet

Shio med ferskensmak

Noisy med appelsin før de gjorde den ekkel med søtningsstoff

Dream is med mint og sjokolade

Bringebærsplitt, fra diplom is på 90-tallet, fløteis med bringebærsmak med bringebærsaftis utenpå.

Toffe cups (tror jeg de het), kjeks med tykt lag karamell, rød og blå innpakning, tror teksten var gul. Har funnet noen lignende fra Bertha, men de var vonde.

Jeg husker en type chips (eller chipslignende snacks) fra barndommen (seint 80- eller tidlig 90-tall) som jeg ikke aner hva heter. Tror posen var hvit også var det en tegnet fugl (litt som hakke hakkespett) på posen. Husker ikke hva de smakte, bare at de var gode.

Mandelkjernepudding fra freia i gamledager, den rosa boksen med pulver til å koke.

Sonja konfekteske med bare lyse biter.

Et veldig tynt knekkebrød fra Wasa med timian og havsalt, husker ikke hva det het.

Hasla og Riegel

Nidar banansjokolade

Anonymkode: 27f8a...619

• Liker 4
Gjest SmokeyEye
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Cultura?

Nei, men takk. Den har gått ut for mange, mange år siden, men det går bra, kanskje jeg kommer på det en gang.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Cultura?

Er cultura borte? 

Skrevet

En type frossen fiskerett jeg ikke husker navnet på: torskefileter i aluform, med masse smør, sitron og urtekrydder

De originale Maxbollene av hvalkjøtt, i paprikasaus

Meierienes/Tines Luksusyoghurt: fløteyoghurt. Fantes flere varianter: blåbær, en slags nøttekaramellsaus, og fersken(om jeg husker rett)

Hjallis-is med karamell

Rød Stratos med mandler

Siden mange nevner brus, vil jeg nevne øl: Jegerøl fra forlengst nedlagte Tromi bryggeri. De hadde også en knall grønn brus med kiwismak og sitronbrusen Lemmy

En is som het Push Up(!): et papprør i glorete farger, fylt med iskrem med søtsyrlig fruktsmak. Den var kjempegod!

Her er forresten en Diplom-is plakat fra 1994:

3f5a8749a687031da835edd841aa69a5.thumb.jpg.f0a6c80fdb0f50635cfc111d7f66116b.jpg

Anonymkode: 78b16...89e

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En type frossen fiskerett jeg ikke husker navnet på: torskefileter i aluform, med masse smør, sitron og urtekrydder

De originale Maxbollene av hvalkjøtt, i paprikasaus

Meierienes/Tines Luksusyoghurt: fløteyoghurt. Fantes flere varianter: blåbær, en slags nøttekaramellsaus, og fersken(om jeg husker rett)

Hjallis-is med karamell

Rød Stratos med mandler

Siden mange nevner brus, vil jeg nevne øl: Jegerøl fra forlengst nedlagte Tromi bryggeri. De hadde også en knall grønn brus med kiwismak og sitronbrusen Lemmy

En is som het Push Up(!): et papprør i glorete farger, fylt med iskrem med søtsyrlig fruktsmak. Den var kjempegod!

Her er forresten en Diplom-is plakat fra 1994:

3f5a8749a687031da835edd841aa69a5.thumb.jpg.f0a6c80fdb0f50635cfc111d7f66116b.jpg

Se, der er den, jo, bringebærsplitten ❤️ 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fransk fiskegrateng?

• Liker 1
Skrevet

Kimps paprika bamser

Salte lakrissnører, den blå posen

Bugg tyggis, de i løsvekt. Lakris, og banan (90-tallet).

• Liker 5
Skrevet
På 29.9.2020 den 14.25, Sheik skrev:

Denne savner jeg så sårt! Finner ikke tacokrydder som smaker slik som denne 😭 jeg har sendt sååå mange mailer til Old el Paso om dette, men får til svar at jeg hverken får innholdsfortegnelse og at denne ikke vil komme tilbake. Om noen har en god oppskrift på noe som minner, så vil jeg gjerne ha!

ED76B989-A094-420E-A3B2-FC93B13DC4BC.jpeg

Her har du innholdsfortegnelsen 🙂 

A4F4FF24-2694-458A-96B2-A8618D9F81F8.png

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Dulurerikkeeluring skrev:

Her har du innholdsfortegnelsen 🙂 

A4F4FF24-2694-458A-96B2-A8618D9F81F8.png

Tusen takk! 🤩 da får jeg se om jeg klarer å lage krydderet hjemme!

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, SmokeyEye skrev:

Det var en melketype som var å få kjøpt for 25-30 år siden. En slags surmelk-aktig type. Husker ikke hva den hette. Det er sikkert bare jeg som likte den i hele verden. Det er vel en grunn til at den forsvant. Noe andre gamliser som husker den?

drikkeyoughurt?  Husker det var så stas, vi kjøpte alltid med en kartong eller to til hytteturer. Var kirsebærsmak eller noe i den duren. 

Anonymkode: c60b9...950

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Se, der er den, jo, bringebærsplitten ❤️ 

Ja, den var også god.

14 hours ago, cleangal said:

Fransk fiskegrateng?

Nei, det var ikke grateng, men hele fiskestykker. Kan godt være den bare het "Torsk med smør- og sitronsaus". Har prøvd å google, men får bare masse oppskrifter.

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, den var også god.

Nei, det var ikke grateng, men hele fiskestykker. Kan godt være den bare het "Torsk med smør- og sitronsaus". Har prøvd å google, men får bare masse oppskrifter.

Oppdatert pressemelding: Findus tilbakekaller Fransk Fiskegrateng... -  Findus Norge AS

Jeg sier ikke at det er denne, men her er det jo hele filetstykker?

• Liker 2
Skrevet

Savner myke tyrkisk peber pastiller og kloakkslam i kjærlighetsform. Er det noen som vet om sistnevnte er å få tak i feks i Danmark fortsatt? 

Screenshot_20201001-185127~3.png

Screenshot_20201001-185221~2.png

• Liker 7
Annonse
Skrevet

Kesam med lime, spise det hele tiden med jordbær! 
Når jeg var liten var det en yoghurt med markjordbær, som var mer en mousse i konsistensen. Litt lik skyr luftig, men ikke helt. 

Den isen med kirsebær og sjokolade i bunnen, i sånne små beger! 
Myke tyrkisk pepper som en over her sier! 
Og favorittsjokoladen min som liten: Disney-sjokolade! (Hadde nok ikke synes den var like god nå kanskje😅

Anonymkode: d8d63...3ec

Skrevet
6 hours ago, Brunhilde said:

Jeg sier ikke at det er denne, men her er det jo hele filetstykker?

Ligner, men det var ikke den.

• Liker 1
Skrevet

Inspira bringebæris! Den beste isen noensinne. 😍 

Jeg kontakta Hennig Olsen, og de mente jeg bare kunne spise kirsebærisen, for det måtte vel gå ut på det samme. Nei, kirsebær er ikke bringebær! 

• Liker 1
Skrevet
På 29.9.2020 den 2.26, Butterfly20 skrev:

- Solo pasjonsfrukt

- Big One hot mexican 

Er det den som kom for ikke så lenge siden, og som det gikk reklame for på TV hele våren og sommeren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...