AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Jeg har endelig sluttet å røyke. Var storrøyker med 15-30 zig pr dag. (Ja du leste riktig..) Men har endelig klart å slutte ved å gå over til e-sig. Synes det var vanskelig å finne ut av ting i starten -både hvilken type jeg skulle ha, type e-juice, hvor mye nikotin etc. Prøvde først den minste modellen (sånn uten startknapp, gir nesten ingen damp, må suge hardt på munnstykket) og det fungerte veldig dårlig. (Ble ikke en god nok erstatning for røyking) Gikk så over til en kraftigere sak fra Uwll. Har den på 50 watt. Den gir mye damp og er en god erstatter for røykingen. Men enkelte ting finner jeg bare ikke ut av: Hvor mye e-juice er det vanlig å forbruke pr uke? (jeg synes mitt forbruk er veldig høyt, må fylle på ofte. Det er plass til ca 5 ml i tanken, må ofte fylle på 1 -2 ganger ekstra utover dagen -som tilsvarer ca en sånn 50 ml flaske pr uke. Er dette ekstremt mye? Jeg damper jo ofte -var jo en skikkelig storrøyker. Ifht nikotin så vet jeg at den er ganske svak -jeg har en shotflaske på 18 mg/10 ml i en 50 ml flaske -som tilsvarer 3 g nikotin. Men vil helst ha så lav nikotindose som mulig. Vet jeg kan legge på en ekstra flaske nikotin og øke til 6 mg nikotin -men siden jeg ikke tror det vil dempe hyppigheten av damping/bruk -så tror jeg det bare er dumt (??) Men hva er "vanlig" forbruk av e-juice for dere andre? Og dette koil opplegget. Her skjønner jeg ingenting.. Jeg skjønner ikke forskjellen på de ulike "styrkene" på den. Hva er forskjellen? Og videre; hvor ofte bør denne koilen byttes? ifht mitt bruk). Noen sier 1 gang i uka, andre 1 gang i mnd -andre sier: du kjenner det på smaken brent smak -når den må byttes. Men her skjønner jeg lite. Og jeg er redd for å bruke den hvis koilen er brent/ferdig etc -kan det være farlig? (Å bruke e-sig med brent/ødelagt/ferdig brukt koil) Og til slutt: en sjelden gang føler jeg at jeg plutselig får en liten "bit" i munnen når jeg trekker inn. Innbiller meg at det er som en liten papirbit eller noe (veldig liten -ingenting jeg klarer å spytte ut igjen -bare kjenner den liksom. Er jo redd det feks kan være fra denne koilen -kan det stemme? Og er ikke det farlig hvis sånt kommer ned i lungene? Håper noen kan svare -er så vanskelig å forstå alt og har ingen å spørre.. Anonymkode: 3e6cc...7a5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Ingen som kan hjelpe? Anonymkode: 3e6cc...7a5
Dillan Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Hvor mye e-juice som er normalt varierer mye, og avhenger av mange faktorer. 50ml i uka er ikke så mye egentlig, spesielt ikke når du bruker 3mg. Coil- vet ikke om det er farlig å bruke brent coil, men det smaker jo ikke godt så da bytter man. Ellers bytter man når det blir lite smak eller tungt å trekke luft igjennom. Det du får i munnen er kanskje uforbrent e-juice. Hender det skjer. Veldig lite sannsynlig at det er bomull fra coilen. Håper jeg fikk svart på det du lurte på.
BMF Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Jeg har fått mye hjelp fra MisterVape.no. Han svarer kjapt på meldinger på FB. Kanskje du buker feil koli, for høy/lav watt, feil olje. Send han en pm og se om han har noen tips til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå