Gå til innhold

Hvor i Oslo bør en barnefamilie bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 3 som skal flytte til Oslo pga jobben til mannen. Vårt barn begynner i barnehage neste år. Vi kjenner ikke Oslo, og ønsker å bo trygt og godt der det er gode oppvekstvilkår for vårt barn. Har dere tips til område? 

Anonymkode: c3cbb...558

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en familie på 3 som skal flytte til Oslo pga jobben til mannen. Vårt barn begynner i barnehage neste år. Vi kjenner ikke Oslo, og ønsker å bo trygt og godt der det er gode oppvekstvilkår for vårt barn. Har dere tips til område? 

Spørsmålet er: hvor mye penger har dere? Oslo er en by med store forskjeller mellom øst og vest og også innad i sentrum. 

Har dere tenkt på en kjøpesum til bolig?

Anonymkode: 0052e...2c8

• Liker 17
Skrevet

Østensjø bydel (med unntak av Trasopp og Abildsø), Lambertseter, Ekeberg, Grefsen.

Anonymkode: 9f387...92b

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er: hvor mye penger har dere? Oslo er en by med store forskjeller mellom øst og vest og også innad i sentrum. 

Har dere tenkt på en kjøpesum til bolig?

Anonymkode: 0052e...2c8

Vi har ett budsjett på 7,5 mill. 

Skrevet

Må dere bo i Oslo da? Får jo mye mer for pengene litt på utsiden. Finn et sted med togforbindelse. Fra Ski tar det vel nå ca 20 minutter (blir mye kjappere når tunnelen er ferdig). Fra Nittedal er det ca 30 minutter osv, osv...

Ellers så gir jo Finn.no et godt bilde på hvor dere har råd til å bo i forhold til krav og budsjett.

Anonymkode: 4166e...bad

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Østensjø bydel (med unntak av Trasopp og Abildsø), Lambertseter, Ekeberg, Grefsen.

Anonymkode: 9f387...92b

Hææ?? Trasop, Abildsø og forøvrig Godlia er de dyreste og beste stedene i hele bydelen. Selv bor jeg på Oppsal og trives godt her. Hadde aldri bodd noe annet sted i denne bydelen enn de overnevnte i tillegg til Hellerud, Skøyenåsen og Ulsrud.

Anonymkode: e400c...12d

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ett budsjett på 7,5 mill. 

Enebolig på Bøler.

Anonymkode: 97be1...dd2

• Liker 3
Skrevet

Utenfor bygrensen langs en toglinje. Toget går mye raskere enn t-banen. Nordre Follo eller Asker.

Anonymkode: e00c2...140

• Liker 2
Skrevet

Østensjø bydel. Nær marka og det er generelt god kvalitet på skolene.

• Liker 3
Skrevet

Grefsen eller Etterstad 🙂. Trivdes veldig godt der. Grefsen var nesten som å bo i et boligfelt på landet, med flere generasjoner på ett sted f.eks. Etterstad er veldig sentralt og koselig, selv om det er bygd litt for mye ut der nå i forhold til da jeg bodde der. 

Anonymkode: c1e2e...443

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg ville gått for bøler. En bortgjemt perle som er alt for billig av en eller annen grunn. 
2 badevann, masse skog og skiløyper, bibliotek, svømmehall, god barnehagedekning, 2 skoler, ingen gjennomfart av folk som bare skal kjøre forbi.. god balanse mellom etisk norske og med flerkulturell bakgrunn. 

Anonymkode: 475d0...dbe

• Liker 11
Skrevet

Jeg ser jo at bydel Østensjø er en klar vinner her foreløpig 😊 på Bøler får man nok mest for pengene. Du får kjøpt et fin leilighet med hage i et rekkehus eller 4-mannsbolig med budsjettet deres. Det er sikkert også mulig med enebolig, men da på andre siden av bøler som ikke ligger for seg selv eller inntil marka.

• Liker 4
Skrevet

Bøler, Vålerenga, enkelte steder på Holmlia.

Anonymkode: e71ad...b76

Skrevet

Dersom dere har barn, og budsjettet er 7,5 mill, ville jeg ha bosatt meg utenfor Oslo. I Asker kan dere få et rekkehus innen rimelig nærhet til tog for denne summen. Noen steder i Bærum også. 

Anonymkode: 2309b...df0

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dere har barn, og budsjettet er 7,5 mill, ville jeg ha bosatt meg utenfor Oslo. I Asker kan dere få et rekkehus innen rimelig nærhet til tog for denne summen. Noen steder i Bærum også. 

Anonymkode: 2309b...df0

Det kan man også få på veldig fine passer i Oslo :)

• Liker 4
Annonse
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Enebolig på Bøler.

Anonymkode: 97be1...dd2

Hva? Får man enebolig på Bøler til 7,5? 

Anonymkode: 9019f...3c9

• Liker 6
Skrevet

Anbefaler leilighet på Ensjø/Hasle. Sentrumsnært, grønt, rolig, gode barnehager og skoler. 

Anonymkode: 9019f...3c9

• Liker 1
Skrevet

Stemmer for bydel Østensjø. Men du får knapt mye mer enn et lite rekkehus til 7,5 mill altså, og dere er to voksne og tre barn? 

Ellers anbefaler jeg å se langs toglinjene om dere tåler litt pendling. 30 min til Eidsvoll, 30 min til Drammen, 10 min til Lillestrøm, eller hva med Ski, Ås, Nittedal, Asker, Sørumsand? En plass der får du en fin enebolig til 7,5 mill - og du bruker ikke lengre tid til Oslo sentrum enn du gjør fra mange steder i Oslo.

Anonymkode: ce7ef...66c

• Liker 5
Skrevet

Kjelsås/frysja 

Anonymkode: b0f1a...7db

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer for bydel Østensjø. Men du får knapt mye mer enn et lite rekkehus til 7,5 mill altså, og dere er to voksne og tre barn? 

Ellers anbefaler jeg å se langs toglinjene om dere tåler litt pendling. 30 min til Eidsvoll, 30 min til Drammen, 10 min til Lillestrøm, eller hva med Ski, Ås, Nittedal, Asker, Sørumsand? En plass der får du en fin enebolig til 7,5 mill - og du bruker ikke lengre tid til Oslo sentrum enn du gjør fra mange steder i Oslo.

Anonymkode: ce7ef...66c

Nei, de er en familie på tre. Det står ingenting om tre barn. 

Anonymkode: a004b...a84

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...