Gå til innhold

PitBullProblem

Fremhevede innlegg

Skrevet
River ikke pit'en eller er jeg feilinformert? Andre hunder biter jo mer.

Men dette er ting jeg TROR.  Det er nå en gang det man tror som er veiledene for hva man synes om noe.

Åja, sånn sett. Pit'en biter og holder fast, stort sett (derav myten om låste kjever), mens de fleste andre hunder "sakser". Altså biter igjen og igjen og river. Blir fort store skader av det.

Ville heller bli bitt av en pit enn en saksende schæfer (har prøvd det, ja :forvirret: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke Pitbull er farligere enn andre hunderaser. Hvordan man oppdrar og behandler hunden har alt og si tror jeg.

Har lest om trening av kamphunder. De blir bl.a puttet i en sekk og så står mange personer rundt og sparker og slår den ... Ikke rart de klikker!

Gjest Milah
Skrevet

:tristbla: Jeg greier ikke forstå hvordan noen han behandle levende vesner på denne måten.. Jeg blir rett og slett kvalm!

Alle hunder kan være farlige, også de som regnes som familiehunder!

Skrevet

Har sett denne filmen en gang før... Fikk fortsatt frysninger over hele kroppen og tårer i øynene!!!

Er nok ikke pitt'en som er ond nei, det er garantert menneskene!! Men det har vel egentlig mennesket bevist for lenge siden! Ellers hadde det vel ikk vært noe som heter krig, sult, forurensning osv....

Dyr er nok egentlig mye klokere enn oss mennesker tror jeg... Mulig vi var kloke en gang, men nå er vi blitt så grådige og eie syke at vi må ha, må ha og mange tenker jo mer på seg selv enn noe annet. Vi har blitt helt blinde for konsekvensene av ting.

Skulle vært flere som hjalp dyr mot onde mennesker!!!

Skrevet

Jeg bliver helt vild når jeg høre hvor nogen kan være dumme og uinformeret om ting, Hunde og det gælder alle raser kan man ikke stole på det gælder for så vidt alle dyr, dyr er uberegnelige, men pitten er ikke mere farlig end en chiwawa, den er større ser måske mere skummel ud har flere krafter, Selv har jeg en amstaff ( amerikan staffortshire terri ) den ligner på pitten i udseende så den blev ved lov i år forbudt, dette er den mest koset sofa gris jeg kender, har en blanding af labrodor og engelssetter og han er 14 år og helt tumelumsk, Det er hunde ejeren som er skyld i hvordan hunden bliver, og han/hun som burde straffes når hunden gør noget galt, alle som skulle ha hund burde tage en test eller ligende for at se om de var egnet, vi måtte på besøg 4 gange før vi fik ok for at få vores amstaff det kan man kalde en god opdratter han ville se at vi kunne passe godt på en hund. Media siger kamp hund, hunden var oprindelig gjort for at slås med bjørn eller jagt på bjørn lige som setteren er en fugle hund og norsk elghund er for elgjagt. Hverken pit eller amstaf er lavet for at slås indbyrdes i hundekampe.

Gjest Gjest
Skrevet
men pitten er ikke mere farlig end en chiwawa

Det blir vel litt feil å si at den ikke er mer farlig enn en chihuahua!! Med tanke på at hvis en pit biter deg, biter den med mye større kraft og gjør nok mye mer skade enn en chihuahua!!

Er helt enig med det som blir sakt her med at ingen hunder er slemme uten at eieren gjør de slemme! Men som tidligere nevnt er pitten avlet med tanke på at den skal ha et hissig gemytt, og det gjør meg litt skeptisk!

Vil også legge til at det nok er mye værre med hunder fra innavl og ustabile familier (kan egentlig ikke sammenlignes en gang) som f.eks vår alles kjære Lassie som nok kan være mye mer ustabil enn en pit!

Gjest Gjesta
Skrevet
Fullstenidg klar over at min oppfatning av pit'en er noe mediaskapt og har tro på at de kan være fine hunder, men ville nok ikke hatt en slev. En ting er at jeg ikk evet om jeg hadde klart å stole "100%" på den. En annen ting er at jeg ikke hadde giddet pes fra andre pga at jeg hadde hatt pit. Pluss at den er jo alt for liten :)

Forbud er ikke løsningen. En form for kontroll over hvem som har hund må da heller være løsningen.

:Nikke: Ja, også en bedre kontroll generelt over hvem som får lov til å ha hund og ikke.

Gjest Teddy - i.i.
Skrevet
:Nikke: Ja, også en bedre kontroll generelt over hvem som får lov til å ha hund og ikke.

:Nikke: Og ikke minst over hvem som får drive oppdrett. Mye å ta tak i der.

Gjest Darcy
Skrevet

Det er vel ikke så lett å ha Pitbull heller (eller amstaff), uansett hvor snill den måtte være, når folk har en forutinntatt holdning av at disse hunderasene er livsfarlige.

Det er vel neppe eierne av disse rasene som er de som får seg flest nye "venner" (av de som bare MÅ bort og klappe den søte hunden osv...) mens de går tur med hunden sin vil jeg tro.

Men jeg innrømmer det gjerne, jeg er selv litt småskeptisk til ukjente hunder av disse rasene. Jeg er forsåvidt skeptisk til alle hunder jeg ikke kjenner, men det er vel ikke så unormalt at jeg har mer respekt for en Pitbull en for en liten Dachs.

Det er vel, som andre her nevner, noe med at en Pitbull vil gjøre mye større skade enn en mindre hund.

Jeg ser iallefall for meg et betydelig styggere angrep fra en rasende Pitbull som flekker tenner og løper etter meg for å sette tenna i meg enn en tilsvarende rasende Dachs.

Uannsett så kan jo disse hundene være snille som dagen er lang, men vi hører så mye om farlige hunder av disse typene, at man får forutinntatte holdninger, dessverre !

Synd det er slik, både for de som faktisk eier Pitbull'er og vet at disse hundene ikke trenger være farlige, og for hundene som blir forhåndsdømt.

Skrevet

hvis man ser den film snut så kom pitten som nr 4 fra bunden når det galt bid/angreb ud af 100 hunderaser den værste var retrivernen og den ser jo så sød ud, for at nævne et andet husdyr som kat som jo bare er så nuttede så er der flere mennesker som dør af bid, det er livsfarligt at blive bidt af en kat selvom biddet i sig selv måske ikke er så stort så er det de bakterier man får farlige, jeg har jo selv amstaff og mange har nu stoppet op og nej så sød hund og klappe klappe klappe og så siger jeg amerikan staffort shire terrier åååå ja dem siger mange og aner ikke hva rase det er siger jeg amstaf siger de gud ser de sådanne ud er de ikke farlige, folk ved veldig lidt om hunderaser alment de ved kun det media madder dem med og nok er samboeren min jounalist men man skal altså ikke tro på alt som står i avisen, chefter ( germans sheepard ) snavser, dobberman, pitbul, presicanaie, grønlandsslædehund, og jeg kunne blive ved med at remse op er alle hunde som alle er hunde som bruges til jagt af forskellige dyr, men de som har lang pels og ser så uskyldige ud tro folk oftes er helt ufarlige, og det er de ikke, reglen er aldrig klap eller tilnærme sig en hund anderledes en dens ejer siger det er ok, det gælder også for de små teppe tisser når en hund står bundet eller er i snor har den ikke nogen flugt vej hvis den ikke vil blive klappet og da tyr den til det den kan nemlig at knurre eller bide, helt normal opførsel hvis man er hunde kender.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er nok sånn at Pitbull og amstaff har fått sitt dårlige rykte på grunn av HVEM som skaffer seg dem. Da jeg vokste opp, var det schaefere og rotweilere disse tvilsomme individene skaffet seg, nå er det pitbull. (Eller også slanger og edderkopper og folk er jo livredde for dem også..)

Dermed får vel mange av disse hundene heller ikke den oppdragelsen de skal ha, og jeg vil også tro at dersom du ser en pitt komme gående med en fyr du ser er tvilsom, så blir du engstelig for hunden hans.

Jeg mener; det er jo et tankekors at de som ligger høyest på bite-rankingen faktisk er retrieveren, som jo er tidenes familiehund liksom - eller hva?

Skrevet

Vil bare stikke innom og si jeg er aldeles enig meg Ann Forup.

Har sjøl to huskeyer og blir møtt meg mye sure miner og redsel. Hundene er noen kosegriser og har sin porsjon meg grunndressur, men det hjelper lite hvor snille hundene er, når hundetypen blir framstilt som farlig.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...