Gå til innhold

PitBullProblem

Anbefalte innlegg

Gjest Darcy
Skrevet (endret)

http://www.pitbullproblem.tk/

Dette er som nevnt over, en sterk film.

Hva tenker dere om dette ?

Er Pitbull en farlig hund, eller mener dere Pitbull'en blir slik ut ifra eiers behandling ?

Endret av Darcy
Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Takk for advarselen, men kan du heller beskrive innholdet for sarte sjeler som meg? Tør ikke åpne.

Gjest Darcy
Skrevet

La inn litt info over Violetta.

Filmen inneholder bilder av mishandlede hunder, men også om harmoniske dyr sammen med barn, hvor fokuset er at Pitbull'en ikke er så farlig som folk skal ha det til, og når den angriper, blir den farlig fordi det er et resultat av eiers behandling.

Gjest Darcy
Skrevet

Den kommer opp her, klikk på Play og klikk deg videre ettersom teksten kommer opp.

Filmen begynner etterhvert.

Skrevet (endret)

Jeg måtte kutte da den neste bildefrekvensen begynte. Klarer ikke å se misshandlede eller skadde dyr.

Endret av Pleier
Gjest Guest
Skrevet
Fikk ikke frem siden.

her er linken til siden uten frames:

http://www.wikd.org/pitbull/pitflash.swf

Har sett den før, og blir trist når jeg ser det. Det er ikke hundene som er skyldige, det de eierne som bruker dem til hundekamper ol som er de skyldige...

Skrevet

Det er fullt mulig at pit-bullen ikke er så farlig som noen skal ha det til. men rasen er avlet opp til hundekamper. den er avlet på bakgrunn av aggresjon og styrke.. (langt tilbake i tid. jeg sier ikke at den blir avlet slik nå..)

Jeg personlig stoler ikke på den typen hunder..

Her nede (holland) ser jeg massevis av desse hundene. Og de går mesteparten løse eller sammen med unge mennesker som ikke hadde greidd å holde den igjen om den skulle bestemme seg får å sette avsted..

Ja, mange er aggressive, men det kan også ha noe med hvordan de blir oppdratt...

Men det i segselv er ikke en garanti for at hunden skal bli "snill"...

Man vet aldri, slik er det vell med de fleste hunderaser, men noen er mer aggressive enn andre...

PutBull'er er en av dem...

-Min mening-

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg måtte stoppe den siste delen av filmen for jeg klarer ikke å se på mishandlede dyr. Ingenting gjør meg mere forbannet.

Jeg tro ikke Pitbullen er et ondt dyr, men det er ofte feil personer som kjøper den. Narkomane, utenlanske borgere med kriminell bakgrunn og folk som ikke er glad i dyr, men vil ha den som et slags våpen og status symbol! Jeg har truffet mange snille Pitbull og mange folk som aldri skulle ha hatt hund" Dette gjør meg like fortvilet hver gang. Hunder er mitt hjertbarn , og jeg kan ikke tro at noen av disse er født onde!

Gjest TomKrus
Skrevet

"Guns don't kill people. People kill people."

Skrevet

Jeg tror alle hunder uansett rase har noe godt i seg, og at menneskene som er rundt dem påvirker og bør ta skylden om hunden er voldelig.

Blir så sint når jeg ser slike bilder :kjempesinna: Samtidig som jeg bli lei meg, og det minner meg om hvorfor jeg er vegetarianer.

Hunder er ikke de eneste dyrene som bli behandlet slik...

Gjest Moonshadow
Skrevet
Jeg måtte stoppe den siste delen av filmen for jeg klarer ikke å se på mishandlede dyr. Ingenting gjør meg mere forbannet.

Jeg tro ikke Pitbullen er et ondt dyr, men det er ofte feil personer som kjøper den. Narkomane, utenlanske borgere med kriminell bakgrunn og folk som ikke er glad i dyr, men vil ha den som et slags våpen og status symbol! Jeg har truffet mange snille Pitbull og mange folk som aldri skulle ha hatt hund" Dette gjør meg like fortvilet hver gang. Hunder er mitt hjertbarn , og jeg kan ikke tro at noen av disse er født onde!

Helt enig... Tror ikke hunder er født onde. Det er innavl og dårlig eiere som gjør de skummle.

Alle de pittbullene jeg har møtt har vært snille og utrolig gode. Har selv lyst på pitt.

Gjest Guest
Skrevet

Min svigermor i USA har 2 alldeles skjønne Pitbuller, en han og en hunn. De er utrolig snille familiehunder, og har fått et ufortjent rykte pga idiotene som driver med hundekamper osv.

Gjest TomKrus
Skrevet
Helt enig... Tror ikke hunder er født onde. Det er innavl og dårlig eiere som gjør de skummle.

Alle de pittbullene jeg har møtt har vært snille og utrolig gode. Har selv lyst på pitt.

Hunder er avlet fram med den hensikt at de skal dekke forskjellige formål. En pitt kan selvfølgelig brukes til noe verre enn en liten puddel. På samme måte som en pistol kan brukes til noe verre enn en kjepp.

Skrevet

Det som skremmer meg mest med pit'er er det potensiale de har. En hund kan klikke samme hvilken eier den har og hvilken rase de er. Men pit'en angriper nå en gang på en spesielt og særlig ødeleggende måte. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å ha en i hus.

De er skjønne dyr og sikkert jevnt over harmoniske dyr, men jeg hadde nok aldri villet ha en i hus. Ble rotete dette. Jeg mener det er eierne som ødelegger pit'er gujennom avl og oppdragelse, men som sagt så hadde jeg likevel ikke turt ha en i hus.

Skrevet
Det som skremmer meg mest med pit'er er det potensiale de har. En hund kan klikke samme hvilken eier den har og hvilken rase de er. Men pit'en angriper nå en gang på en spesielt og særlig ødeleggende måte. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å ha en i hus.

:klø: Hva mener du med det?

Skrevet (endret)

River ikke pit'en eller er jeg feilinformert? Andre hunder biter jo mer.

Men dette er ting jeg TROR. Det er nå en gang det man tror som er veiledene for hva man synes om noe.

Endret av Cherie
Gjest Rainbow
Skrevet

De er skjønne dyr og sikkert jevnt over harmoniske dyr, men jeg hadde nok aldri villet ha en i hus. Ble rotete dette. Jeg mener det er eierne som ødelegger pit'er gujennom avl og oppdragelse, men som sagt så hadde jeg likevel ikke turt ha en i hus.

Pitbullen er ikke alene om å angripe på denne måten. Går ut fra du sikter til at pitbuller ofte forsøker å drepe det de angriper og ikke "bare biter", som feks en collie.

Jeg tror som de fleste at pitbuller har fått et ufortjent rykte. Selvsagt kan en pitbull være potensielt farlig, men det kan sannelig en hvilken som helst annen hund også :sjenert: Eneste forskjellen er at det da selvsagt er farligere å ha en pitbull som skulle "klikke" enn en dvergpuddel - i og med at dvergpuddelen ikke får gjort så mye skade, men en pitbull vs en rottweiler/doberman/schæfer/bullmastiff - det er åkke som liksom. Pitbullen er ikke farligere enn noen andre tilsvarende store og kraftige hunder.

Men selvsagt, pitbullen er jo ettertraktet i enkelte miljøer. Det er jo synd, men jeg har absolutt ingen tro på å forby hverken pitbull, am staff, staff terrier og ulvehunder. Bare tull. Om disse miljøene er interessert så får de akkurat det samme ut av rottweilere og dobermenn. Boxer og sikkert mange flere raser som er lovlige... - skal man da forby rasene etterhvert som de blir brukt i feil type miljø?????

Ta en liten titt:

Myte eller sannhet

Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Huff, den videoen fikk meg til å grine :tristbla: ... Men jeg er overbevist om at ingen hunder er farlige med mindre eieren har behandlet dem slik at de har grunn til å være det. Det er altså eierne, ikke hundene det er noe galt med. Og jeg har ingen tro på at pitbull er så mye farligere enn andre hunderaser, men de tiltrekker seg desverre feil mennesker, mennesker som gjør dem farlige.

Endret av Fairy
Skrevet

Fullstenidg klar over at min oppfatning av pit'en er noe mediaskapt og har tro på at de kan være fine hunder, men ville nok ikke hatt en slev. En ting er at jeg ikk evet om jeg hadde klart å stole "100%" på den. En annen ting er at jeg ikke hadde giddet pes fra andre pga at jeg hadde hatt pit. Pluss at den er jo alt for liten :)

Forbud er ikke løsningen. En form for kontroll over hvem som har hund må da heller være løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...