Gå til innhold

Hvordan feiret dere ettårsdagen til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan vi skal feire vårt barns første bursdag. Jeg har sett litt på Instagram for inspirasjon og der tar folk helt av! Bildekake, full tema dekorasjon og ballong bro og hele pakka. Min mann mener vi like godt kan droppe feiringen fordi barnet ikke vil huske noe uansett. 

Jeg har lyst på en fin feiring og lurer på hvordan vi skal gjøre det. Vi blir 11 stykker til sammen. Er det vanlig med middag i tillegg til kaker? Og hvordan «organiserer» man dette? 

Vil dere dele hvordan dere feira deres ettåringer? 

Anonymkode: 01af7...35a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke middag,men masse kake😀 satte opp bord og klappstoler i stua,dekte kakebord på kjøkkenet,så fikk de forsyne seg som de ville av snack,kaffe og kake.

Hadde bildekake,fine servietter,litt ballonger rundt omkring. Ingen ballongbro nei,hoho det skulle tatt seg ut.

Barnet husker det ikke,men vi tok masse fine bilder,og han fikk mange minneverdige gaver,så han får nok vite at på ettårsdagen,som på alle bursdager som kommer,var han i fokus,og alle som er glad i han samla seg for å feire💙tradisjonsbygging

Anonymkode: 9c5cb...b02

• Liker 4
Skrevet

Ettårsdagene er feiret som alle de andre bursdagene. Familiebursdag med besteforeldre og øvrig nær slekt. Enkel middag eller lunsj og kaker.

• Liker 2
Skrevet

Familiebursdag.

Anonymkode: 1aba8...1e7

Skrevet

Med første inviterte vi bare noen venner på kaffe og kaker. Og sa det var bursdagfeiring. Gjorde ikke så mye ut av det. 

Med nummer to, så har han bursdag på 17. Mai, så da var vi bare ute og spiste kake og is men ba folk til kaker noen dager senere. 

Skrevet

Selv om ungen ikke huske det, så er det jo hyggelig at ungen i ettertid kan se at dagen ble feiret. Men, du trenger ikke ballongbro, kake med bilde og 50 gjester. Inviter de som dere ellers pleier å være med. Hva du serverer kommer an på tiden på døgnet du inviterer til. Du kan jo skrive i invitasjonen hva du inviterer til også. Så vet gjestene om det er kaffe og kaker, eller noe mer. 

Anonymkode: 6b168...696

Skrevet

Vi hadde nærmeste familie til kaffe og kaker. Lurer på om vi hadde noe varmmat også (gryterett, sikkert), siden det var et stykke å kjøre for noen av dem. Da av hensyn til dem, ikke fordi varmmat i selskap er viktig eller 'riktig'. Hadde alle bodd 10-30 minutter unna, hadde kake vært mer enn bra nok. 

Anonymkode: 31b9a...014

Skrevet

Feiret ikke. Barnet vil ikke huske det og jeg forstår ikke poenget. Familie kom innom med gaver og ellers en helt vanlig dag. Er jo bare for foreldrenes skyld at man feirer 1 års bursdag. 

Anonymkode: 27a71...b04

Skrevet

Har feiret de andre barnas, men det ble ikke noe av i år pga korona dessverre. Men hun fikk litt kake og vi feiret vi i familien som bodde i huset. Det var stas 😊 

De andre to, gjorde som i alle bursdager, inviterer til middag og kake og kaffe. Helt vanlige kaker. Jeg er ikke noe god på å pynte og dekorere, men koselig stemning blir det alltid 😊 ballonger er kjekt, og såpebobler ute 😊

Anonymkode: 50caf...ae4

Skrevet

Vi hadde familieselskap med kaker. (Uten bilde) De som kom langveis fra fikk middag før de dro.

Skrevet

Vi feiret første med kake, familie og venner. Andremann ble 1 år midt i lockdown så det ble oss og et par naboer ute på terrassen.

Anonymkode: c3036...4da

Skrevet

Siden hun fylte i mai i år, så ble det litt annerledes enn kanskje tenkt. Men nærmeste familie fikk komme, vi grillet pølser ute og hadde en del tilbehør. Litt kaker og kaffe etterpå. Nå måtte vi jo i tillegg passe på litt avstand mellom de som ønsket det, og håndsprit tilgjengelig. Pyntet med en vimpelsnor og litt ballonger, ikke noe overdrevet.

Anonymkode: 3cef5...843

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feiret ikke. Barnet vil ikke huske det og jeg forstår ikke poenget. Familie kom innom med gaver og ellers en helt vanlig dag. Er jo bare for foreldrenes skyld at man feirer 1 års bursdag. 

Anonymkode: 27a71...b04

Deg om det. Min 1-åring storkoste seg i bursdagen sin. Han fikk masse oppmerksomhet, gikk fra fang til fang og fikk masse nye leker. Det er jo ikke bortkastet å gjøre hyggelige ting for barnet selv om man ikke husker det som voksen... Dessuten er det vanlig høflighet å servere noe til familie som kommer med gaver. Rart å ta imot gaver uten å gi noe tilbake. 

Til TS:

Vi inviterte familie, serverte lasagne (1-åringens favorittrett), kaker og kaffe. Noe særlig pynt hadde vi ikke. Bare en blomsterbukett på bordet og en ballong formet som et 1-tall. 

Anonymkode: 36a86...875

• Liker 3
Skrevet

Niesa sin ettårsdag ble feiret med familie. Bestilt kake med bilde på, middag laget av bestemor, gaver og noen ballonger. Barna husker jo ikke noe, men for oss rundt er det jo hyggelig å feire. :)

Anonymkode: 6b966...e8c

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Tror det blir en kombinasjon av mine og mannens ønsker her. Vi dropper ballongbro 😅 men kake med bilde må jeg ha, synes det er så søtt ☺️ 

Tror det blir middag hos oss, noen av de som skal komme har 1 times reisevei. Det blir lasagne, hvitløksbrød og salat ;) Marsipankake med bilde og en kake til. Vi blir 10 stykker :)

Anonymkode: 01af7...35a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...