Gå til innhold

ganglion på håndryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en kul på håndleddet som viste seg å være ganglion. Legen sa at det være bare å vente og se om den går over av seg selv. Kulen gjør ikke vondt, men kan være litt ømt i blant. Lurer på om jeg skal prøve å belaste håndleddet mindre, kanskje kulen vil minke litt da? Har også lest at flere har opplevd bedring av å bruke hånda som normalt.  Har noen erfaringer å dele?

Anonymkode: f2a65...615

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Har en kul på håndleddet som viste seg å være ganglion. Legen sa at det være bare å vente og se om den går over av seg selv. Kulen gjør ikke vondt, men kan være litt ømt i blant. Lurer på om jeg skal prøve å belaste håndleddet mindre, kanskje kulen vil minke litt da? Har også lest at flere har opplevd bedring av å bruke hånda som normalt.  Har noen erfaringer å dele?

Hei! Jeg hadde en i flere år, hadde bestemt meg for å fjerne den da det var ømt. Den vokste litt og litt.

plutselig over natten så forsvant den! Den ble ikke mindre og mindre, men poff borte. Det er kjemperart. Hadde den vel over 3 år

Anonymkode: 31ebd...6fe

Skrevet

Kulen vil ikke minke om du belaster hånden mindre, men du risikerer at håndleddet blir stivere og mindre bevegelig. Fortsett å belaste hånden din som normalt, og får du store smerter så drar du tilbake til legen. 

Anonymkode: 68a54...be6

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg hadde en i flere år, hadde bestemt meg for å fjerne den da det var ømt. Den vokste litt og litt.

plutselig over natten så forsvant den! Den ble ikke mindre og mindre, men poff borte. Det er kjemperart. Hadde den vel over 3 år

Anonymkode: 31ebd...6fe

Tusen takk for svar. Håper at min også går over av seg selv. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kulen vil ikke minke om du belaster hånden mindre, men du risikerer at håndleddet blir stivere og mindre bevegelig. Fortsett å belaste hånden din som normalt, og får du store smerter så drar du tilbake til legen. 

Anonymkode: 68a54...be6

Takker for gode råd! 

Skrevet

Jeg har hatt en som vokste sakte også forsvant den etter ett år da jeg falt og slo hånda hardt ned i bakken. Den vokste opp igjen, fortere denne gangen. Etter et par år fikk jeg et slag på hånda og da forsvant den igjen. Så vokste den igjen, men rakk ikke å bli så stor før den forsvant helt plutselig. Over natten var den helt borte og den har ikke kommet igjen, det er ett år siden nå.

Den var aldri smertefull, men litt øm å ta på.

Anonymkode: f4d78...915

Skrevet

Sønnen min hadde det da han var liten, husker ikke hvor lenge det var, men plutselig var den bare borte. Den kunne veksle litt i størrelsen, men var aldri vondt. Han brukte hånden som normalt hele tiden. 

Anonymkode: c42e7...2f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...