Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt utilgivelig å snoke i kjærestens inn- og utboks, hvis man føler at ting ikke er helt som det skal...? Og hvis man finner noe "snusk", hvordan tar man det da opp, uten å sette seg selv i et dårlig lys? Det er jo snakk om et tillitsbrudd, og kanskje ikke helt optimalt, men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mener vel at er forhold burde tåle såpass, men synes jo heller at det bør være en åpenhet mellom partene hvor det ikke spiller noen rolle om mail eller telefon gjennomgås av partneren.

Endret av LilleMy
Skrevet

Det burde iallefall ikke være utilgivelig.

Skrevet

Snoket en gang hos en kjæreste der jeg ante ugler i mosen. Og ugler fant jeg til gangs!! Imidlertid endte hele krangelen om MEG og hva JEG hadde gjort, fremfor at han lå med en annen i et halvt år.

Min lærdom: vær svært forsiktig med å snoke. Har ikke gjort det siden.

Skrevet

Problemet er vel at jeg allerede har snokt... Og fant ting jeg helst skulle ønske at jeg ikke hadde sett... Samme dag gjorde han det slutt, siden han snart skal til utlandet for å studere i 1,5 år. Og vi har ikke rukket å være sammen lenge nok til at han følte at det var noe å satse på.

Uansett, meldingene jeg fant var skrevet lørdag natt da han var ute - til en jente jeg ikke aner hvem er. Først et par "så utrolig fint å høre stemmen din igjen", "skal nok holde deg våken senere i natt ;)", så "er du våken?" fra han til henne i halv fire-tiden. Etterfulgt av "jeg er på vei hjem nå :) ring meg. venter på deg :)".

Jeg holdt nesten på å kaste opp da jeg så meldingene søndag formiddag. Det er første gang jeg noen gang har gjort noe sånt, vet ikke helt hva som gikk av meg heller.... Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre - men startet "tilfeldigvis" en samtale omkring temaet utroskap da han kom ut av dusjen. Hvor grenser gikk osv. Han spurte om jeg anklaget han, men jeg svarte selvfølgelig lett at han er jo sånn en ordentlig gutt, og aldri ville gjort noe sånt..

Fikk også flettet inn en historie om "en venninne", som kanskje trodde at kjæresten var utro, og som hadde funnet meldinger som tydet på det. Da eksploderte han, og sa at en sånn ting kunne han aldri ha tilgitt, det var krenking av privatlivet osv., og han ville gjort det slutt med en gang... Så.. jeg konfronterte han ikke med det.

Nå er det allikevel slutt, men vi hadde en veldig fin tone da vi skilte lag. Jeg er redd for at hvis jeg konfronterer han med meldingene, vil jeg miste vennskapet vårt. Jeg er utrolig glad i han -- og innerst inne håper jeg vel fortsatt at det kanskje skal bli oss ..

Huff...

Skrevet

Uff....

Vet ikke helt om jeg hadde klart å ikke nevne de meldingene....

Skrevet

Huff ja.... i ditt tilfelle ville jeg vel antagelig ha forsøkt å leve etter "å lide i stillhet er i enkelte tilfeller det beste"....

Skrevet

Gå videre. Dropp det. Ellers kommer han til å plage deg med at du snoket i saker som ikke var dine å snoke i, mer enn at han hadde svin på skogen. Skyldige folk er ganske like der...

Catzy

Skrevet

Trist å høyre at det er slutt med deg og kjæresten... :klem:

Eg fann i alle fall nokre merkelige sms på telefonen til (X?)-kjæresten min for nokre mnd sidan. Følte at noko var gale før eg las på telefonen hans, og jammen slo min kvinnelige intuisjon til igjen. Konfronterte han med det dagen etterpå trur eg. Det vart i alle fall aldri ei sak ut av det faktum at eg hadde lest på mobilen hans. Det hadde virkelig klikka for meg om han skulle ro seg ut av heile greia med å anklage meg for tillitsbrudd eller noko...!

Sidan det er slutt er det nok like greit å droppe å nevne dei meldingane du las ja. Vil jo egentlig tru at det er meir enn pga at han flyttar til utlandet han slo opp... :forvirret:

Gjest nomam
Skrevet

Åpner du vanlige brev til andre også? Inn/utboks er privat.

Rart enkelte skujler grunnen til at de åpner posten til typen med at de tror det er noe.

Si det som det er, sjalusien river. Og det blir gjort slik for sikkerhets skyld.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har som prinsipp at jeg aldri går igjennom andres meldinger og e-post. Jeg har ant ugler i mosen flere enn en gang, men jeg ville ikek gå igjennom meldingen hans for det. Han kan få lov til å fortell det selv synes jeg. Men jeg skjønner deg. Synd å høre at det er blitt slutt da...

Skrevet

Jeg KAN lese meldingene til min samboer om jeg vil, og han har full tilgang til å lese mine. Men ingen av oss gjør det. Kanskje nettopp det at jeg svarer are "hvem er det fra da, hva står det?" Når han sier jeg har fått sms er årsaken til at han ikke leser dem, bar viser dem til meg uten å se selv. Tillit?

Om du føler at noe er galt og går til det skritt å lese andres sms eller e-poster eller hva det nå enn måtte være, da er ikke tilliten i forholdt tilstede, og da burde det ringe noen sterke alarmklokker...

Nei, det re ikke bra å lese andres meldinger. Men for all del, finner du "bevis", så hadde du jo en grunn på en måte. At en som blir "tatt" på den måten reagerer med "hvorfor leste du mine privat meldinger?" er vel ganske komplett naturlig.

Nei, det er ikke utilgivelig å ha lest meldigene, men når det likevel er slutt tror jeg du bar skal legge dette bak deg.

JEG vet ikke om jeg ville vært sammen med noen som leste mine private meldinger uten lov. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men rett og slett fordi det totalt undergraver den tilliten jeg anser som nødvendig for at forholdet skal kunne fungere.

Move on. Gå videre med livet ditt. Det er nok til det beste, for siden du helt klart mistenker at han ikke har helt rent mel i posen, såfortjener du bedre likevel.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor meldinger skal være så hemmelig? Dette har jo vært diskutert flere ganger før, men jeg har ennå ikke sett en skikkelig god grunn til det..Så lenge en ikke får lov til å lese mld. til kjæresten så må det jo være noe en skjuler. Eller?

Skrevet

I mitt forhold er det helt åpent om slike ting. Vi kan fritt lese hverandres tekst.

Skrevet

Som Malama sier, så synes jeg det er en uting å snike inn og lese partnerens private post ja, det være seg private brev, eposter eller smser.

tillit er viktig, og har man ikke den så kan jeg alltids forstå at man ønsker å snoke, men synes likevel ikke det er bra.

Dersom du hadde snoket og han IKKE hadde gjort noe, så hadde DET vært en grunn for min del til å vurdere forholdet.

nå hadde du grunn til å mangle tillit da, og fant det du ikke ville finne men som vel var årsaken til at du lette.

siden det likevel er slutt, ville jeg lagt det bak meg og gått videre. hadde det vært for vanskelig, ville jeg tatt det opp med ham. tror du vil slite med å være venner med ham med dette hengende over, og enda mer om du faktisk ønsker å få ham tilbake.

men ærlig talt, først driver han med ei anna dame mens han er sammen med deg, så dumper han deg fordi han ikke synes dere har noe som er verd å satse på når han skal være borte pga studier..... han behandler deg ikke akkurat fint, så det må være noe annet en oppførselen hans du liker?

vil ett fint og flott menneske som bryr seg litt om deg gjøre slik?

nei, kom deg videre, på ene eller andre måten. dumper han deg fordi han skal bort, så kommer han vel ikke til å holde kontakten i stor grad for å være venner heller eller? dere hadde ikke vært så lenge sammen?

Gjest Guest
Skrevet

Det kan umulig føles særlig bra å være i et forhold hvor en eller begge parter føler behov for å sjekke mail/sms etc ? Hvor lenge holder et slikt forhold tro?

Gjest gjest1
Skrevet
I mitt forhold er det helt åpent om slike ting. Vi kan fritt lese hverandres tekst.

Sånn har vi det også. Men jeg leser sjelden, føler ikke at jeg har noe behov for det. Heldigvis :)

Gjest synseren
Skrevet
Inn/utboks er privat.

Hvorfor er inn/utboks privat. Samboeren og jeg skjuler ingenting for hverandre vi. Trodde det var vanlig i parforhold.

:kyss:

Gjest Rhoswen
Skrevet

Ved to anledninger har jeg sjekket, på ren intuisjon, begge ganger fant jeg nøyaktig det jeg fryktet; den ene gangen var det atskillig verre enn jeg kunne drømt om. Det ene bedraget er jaggu det andre verd, og ikke en levende sjel idenne verdenkan gi meg dårlig samvitighet for at jeg fulgte magefølelsen min og tok ham på fersken med utroskap!

Det kommer helt sikkert an på modenhet og type forhold og alt mulig detteher, men i et normalt godt forhold med tillit har man faktisk ikke en guffen magefølelse! I et normalt forhold kommer man ikke på TANKEN en gang å sjekke noens noe som helst. Det er først når noe virker helt feil at det sniker seg inn enmistanke, en usikkerhet over lengre tid som kan drive en til slikt; som selvsagt er helt utenkelig ellers.

Det ville ikke brydd me det minste om min kjæreste hadde snoket på verken mail eller telefon - han hadde ikke funnet noe å henge seg opp i. Trenger han bekreftelse, skal han få det. Med mindre det er sykelig, selvsagt, men det er noe annet.

En fyr som dette bør du uansett være glad for å bli kvitt - sann mine ord. Om han allerede nå hadde ting på gang utenfor forholdet, lover det ikke akkurat bra for resten? Kom deg videre du, til en som IKKE gir deg dårlige vibber.

Gjest gjesta
Skrevet

det skjer av og til at eg sniklese ei og anna melding..

hadde nok ikkje klart å unngå å sjekka telefonen hass om eg

misstenkte at han va utro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...