Gå til innhold

Dere som liker true crime

aquaelia

Anbefalte innlegg

På 28.8.2020 den 22.14, XaoS skrev:

Jeg sluker absolutt alt som produseres. Siste jeg har sett er HBO-serien om Golden State Killer, "I'll be Gone in the Dark" Og siste podcast er om familien til Black Dahlia morderen "Root of Evil". 

Er serien om Golden state killer bra?

Anonymkode: dff93...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er serien om Golden state killer bra?

Anonymkode: dff93...234

Ikke meg du spør, men synes den var veldig rotete. Det handler like mye om en journalist som var veldig involvert i den saken, og hennes livshistorie. Måten serien har blitt promotert på, gir et inntrykk av av den bare handler om true crime-biten, men det er nesten like mye fokus på journalisten. Når serien faktisk fokuserer på selve saken, er den utrolig spennende. Jeg tror det hadde vært bedre å dele serien opp i to deler; én som kunne handlet om journalisten og én som kunne handle om selve saken. 

Anonymkode: 707dc...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugar Plum Fairy
På 28.8.2020 den 22.14, XaoS skrev:

Jeg sluker absolutt alt som produseres. Siste jeg har sett er HBO-serien om Golden State Killer, "I'll be Gone in the Dark" Og siste podcast er om familien til Black Dahlia morderen "Root of Evil". 

Root of Evil var bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2020 den 17.08, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du spør, men synes den var veldig rotete. Det handler like mye om en journalist som var veldig involvert i den saken, og hennes livshistorie. Måten serien har blitt promotert på, gir et inntrykk av av den bare handler om true crime-biten, men det er nesten like mye fokus på journalisten. Når serien faktisk fokuserer på selve saken, er den utrolig spennende. Jeg tror det hadde vært bedre å dele serien opp i to deler; én som kunne handlet om journalisten og én som kunne handle om selve saken. 

Jeg likte den vinklingen. Har sett flere dokumentarer som kun omhandlet saken om Golden State Killer seriemorderen, så kjente godt til historien. Fokuset på journalisten Michelle McNamara, interessen rundt true crime, og intervjuene med de overlevende ofrene ga serien et mer menneskelig perspektiv slik at alt ikke bare ble grove voldtekter og blodige mord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/7/2020 at 5:08 PM, AnonymBruker said:

Jeg likte den tilnærmingen:) jeg har lest boken hennes også, og hørt mye om henne og hvor viktig hun var for å få tatt han, så kanskje det gjorde det bedre. 

Men uavhengig av det, tror jeg at de har valgt den tilnærmingen for å belyse belastningen av å skulle «rydde opp etter» GSK (og andres) grusomme handlinger. Sekundertraumatisering og ringvirkningene som skyller over ikke bare ofrenes familie og venner, men også hjelperene (ambulansepersonell/politi etc etc etc) og igjen familiene til hjelperne. At dette er ett samfunnsproblem som ikke stopper med gjerningsperson og offer.

Anonymkode: f2ea6...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...