Gå til innhold

Dere som liker true crime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken film/serie/dokumentar eller podkast er din favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forensic files

Skrevet

Jeg sluker absolutt alt som produseres. Siste jeg har sett er HBO-serien om Golden State Killer, "I'll be Gone in the Dark" Og siste podcast er om familien til Black Dahlia morderen "Root of Evil". 

• Liker 1
Skrevet

Crime junkie podkast 

• Liker 2
Skrevet

True crime bullsh**

Skrevet

Podcaster:

My Favorite Murder

Last Podcast On The Left

Thinking Sideways (nedlagt, men tror de gamle episode er å finne)

Casefile

Moms & Murder

Crime Junkies

True Crime Garage

Truecrimepodden (norsk)

Dokumentarer:

Dear Zachary

McMillions

The Jinx

The Keepers

Don't F**k With Cats

Hvem Drepte Birgitte?

Quick

Anbefaler på det sterkeste Netflix-serien Mindhunter som er basert på virkelige FBI-agenter som startet med intervju av seriemordere og fant opp 'profiling'.

Anonymkode: 15323...16e

• Liker 2
Skrevet

American monster

Anonymkode: aede4...8ab

• Liker 1
Skrevet

Min absolutt favoritt true crime podcast er Kriminalkrøniken. Av engelske må det være Casefile, Female Criminals og Serial Killers. Jeg har ikke fått sett så mange dokumentarr, men gleder meg til å se det som blir anbefalt her!

Skrevet

Favoritter podkaster:

Casefile (aller best, spesielt episodene om GSK)

Someone knows something (litt varierende sesonger, men de er bra)

Baneheia

Med Kripos på jobb (veldig interessant)

Finding Cleo (knallbra!)

Uløst, VG

Ellers det mange andre som har gode og spennende episoder, men som jeg av og til syns skravler for mye eller har uinteressante saker:

Atlanta Monster

Bear Brook

Canadisk True Crime

Criminal

En mørk historia

Felon True Crime

I brottets spor

Kriminalkrøniken

Mordpodden (spoler alltid forbi all pratingen til programlederne)

Once upon a Crime

Root of evil

Spår

Sword and scale

The minds of madness

The Trail Went cold 

The Trail Went cold 

The true Crime enthusiast

They walk Among us

Trace Evidence

True Crime Garage

True Crime Podden

Uncover

Anonymkode: 30de8...5f6

• Liker 1
Skrevet

American monster på dplay må være den beste jeg har sett til nå. Virkelig unikt, menneskelig, samtidig som man får den sitrende følelsen og sinnet over alle disse urettferdige hendelsene. 

Ellers har dplay mye "bra" (flere av disse har skikkelig dårlige skuespillere og fjollete fremstilling, men sakene er ofte interessante uansett):

A crime to remember

Deadline crime with Tamron Hall (Tamron må være sosiopat, later som hun blir rørt og skal til å grine i annenhver episode) 

In pursuit with John Walsh

Evil lives here (denne kunne jeg skrytt like mye av som AM, men det er visse ting som drar et meget godt utgangspunkt ned) 

Who the hell did I marry og a perfect murder eller noe sånn har hysteriske reenactments, sistnevnte hadde en gjennomgående spøk i den første sesongen at en eller annen blir bedt om å ikke røyke inne f eks. Veldig tullete, men mange sesonger og spesielle saker. 

Web of lies, en nisje som visstnok ikke hadde nok å ta av, så de drar den veldig langt enkelte ganger hva gjelder internettets sammenheng med lovbruddet. F. Eks lesbepar der hu ene morder hu andre, eneste internettet hadde med saken å gjøre var at det var bilder av paret på facebook. 

På netflix anbefaler jeg (sikkert noe du allerede har sett) : The staircase killer (? Du finner den uansett ved å søke på det), og den nonnegreia, The Keepers eller noe. 

Anonymkode: 9b879...bf9

• Liker 1
Skrevet

Her best det mye bra! Takk! Jeg har hørt og sett mye av det, men noe var nytt. 

Jeg liker alt fra ID Channel, ‘mange nevnt over her. «The Jennings 8» og den nye miniserien «West Memphis 3: 2020»

Anonymkode: cbfdb...5aa

Skrevet

Making a Murderer - Ingen over, ingen ved siden av🤩

Skrevet

Hører fast på:

Crime Junkie

Minds of madness

True Crime all the time

The Generation Why

Sword and Scale

Anonymkode: 5ff63...ad7

Skrevet

Hører på CounterClock

Ellers

Krimpodden
Truecrimepodden
Baneheia
Odderud
 og selvfølgelig Serial! 

Anonymkode: aac95...019

Skrevet

Jeg liker nordic true crime, mord og mysterier i tillegg til de allerede nevnt 

Anonymkode: 7a92d...518

Skrevet

Born to kill? - En britisk true crime dokumentar serie som tar for seg seriemordere

Skrevet

Small town murder

Anonymkode: 4ed6d...065

Skrevet

Root of Evil 
Rysarpodden

Anonymkode: 707dc...cd2

• 5 uker senere...
Skrevet

Dokumentar: Selv om jeg på enkelte måter misliker sluttproduktet sterkt, så er Paradise Lost(1996) likevel fantastisk i mine øyne. Desverre så får man veldig langt unna totaliteten av bevis mot de dømte her. Men det er noe fantastisk med hvordan den er satt sammen.  Veldig unikt drap(trippeldrap) forøvrig. Det eneste som minner litt er Baneheia.(flere barn funnet drept ute i naturen)

Skrevet

Jeg så American Murder: The Family Next Door i helgen og jeg fikk ærlig talt ikke sove. Så utrolig grusomt. ☹

Anonymkode: 251a6...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...