Bolla2 Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Er egentlig litt sjokkert over fremstillingen av unge mennesker her på KG. Jeg er i midten av 40 årene og har to barn i begynnelsen av tjueåra, kjenner meg i det hele tatt ikke igjen i hvordan KG framstiller ungdom fra 16-18, verken når jeg tenker på hvordan jeg selv var eller hvordan mine barn var i den alderen. Jeg mener at du som forelder vet at myndighetsalderen i Norge er 18 år, da er en del av foreldreansvaret å bidra til at 18 åringene kan fungere som voksne mennesker. Dette er en prosess som tar mange år, det er ikke, som mange synes å tro, slik at det skjer noe magisk som skjer på 18 årsdagen. Dette bilde som tegnes her om ungdommen som er så naive, umodne, ja rett og slett barn, er det mer et byfenomen? Vi bor på bygda og som sagt kjenner jeg meg ikke igjen i dette. Altså her spørres det om 16 åringer kan være alene hjemme, hva f***, når jeg var 16 bodde jeg for meg selv i nærmeste by for å gå VGS. 1
Silva Pluvialis Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 (endret) Nei. Jeg tror ikke dagens unge er så mye mer umodne enn tidligere generasjoner. Endret 30. august 2020 av Uatskillelig 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Man finner ekstremt umodne mennesker i alle aldre. Anonymkode: cbd66...474 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå