Gå til innhold

Antiskli i barnehagen, hvordan løse det når de begynner å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som begynte i bhg nå i høst, han går ikke enda, så bruker kun antisklisokker og fotposer i bhg foreløpig. Leste nå at når de skal ha sko burde man unngå antisklisokker da disse vil ha for lite friksjon inne i skoen,  i tillegg til at det blir vanskeligere å få den på. Hvis jeg skal ha sokker uten antiskli vil han jo skli inne og tenkte da at skinntøfler kanskje var smart, men så leser jeg at de ofte blir veldig klamme i de. Han er veldig varm av seg, og ser for meg da at han vil være våt på bena store deler av dagen. Hvordan har dere løst dette? 

Anonymkode: f802e...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk sandaler som innesko når han lærer å gå.

Anonymkode: 5d952...b15

• Liker 2
Skrevet

Sender ungen i antisklisokker og har ulike typer sokker i skiftetøyet. Så lar jeg de ansatte kle barnet slik de mener passer. :) 

Anonymkode: 52ad1...124

• Liker 2
Skrevet

Og bruk sandaler med «lukket tå» - siden han sikkert krabber og går litt om hverandre i starten. 

Anonymkode: 5d952...b15

• Liker 1
Skrevet

Sandaler med lite såle. Gode, dyre, ergometriske sandaler.

Skinntøfler sklir de iallfall rundt på, da skinnet blir skittent under og det blir superglatt!

Anonymkode: 8d1bc...abe

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en sønn som begynte i bhg nå i høst, han går ikke enda, så bruker kun antisklisokker og fotposer i bhg foreløpig. Leste nå at når de skal ha sko burde man unngå antisklisokker da disse vil ha for lite friksjon inne i skoen,  i tillegg til at det blir vanskeligere å få den på. Hvis jeg skal ha sokker uten antiskli vil han jo skli inne og tenkte da at skinntøfler kanskje var smart, men så leser jeg at de ofte blir veldig klamme i de. Han er veldig varm av seg, og ser for meg da at han vil være våt på bena store deler av dagen. Hvordan har dere løst dette? 

De vil vel ha for mye friksjon i skoen?

Anonymkode: d9a2c...7c7

Skrevet

Er bhg inne? Der jeg jobber, er vi kun ute. På grunn av smitte og at vi liker oss inne. Levering og henting ute, alle måltider ute. Kanskje noe for barnet ditt sin barnehage også? 

Anonymkode: abde7...fc4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bhg inne? Der jeg jobber, er vi kun ute. På grunn av smitte og at vi liker oss inne. Levering og henting ute, alle måltider ute. Kanskje noe for barnet ditt sin barnehage også? 

Dere liker dere inne men er ute?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del kunne de gjerne vært ute hele dagen, ungen trives best ute også, men det er ikke så lett for  meg å få gjort noe med akkurat det..  🤔

Ts

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil vel ha for mye friksjon i skoen?

Anonymkode: d9a2c...7c7

Ja og nei. Når jeg begynte å lese litt om det så begynte jeg å tenke litt.. derfor jeg poster her.. Tenker på hvis skoen blir tatt på og sokken "stopper" helt til å begynne med så vil den jo bli veldig strukket og trang over tærne(?) Om det gå mening? Blir jo også veldig statisk om man ikke får noe bevegelse, men jeg vet ikke om det blir tilfelle..  Derfor jeg spør her hvor det kanskje er noen sakkyndige/med erfaring;)

Ts

Skrevet
6 minutter siden, globalagogo skrev:

Dere liker dere inne men er ute?

Skulle stå ute 🤪

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del kunne de gjerne vært ute hele dagen, ungen trives best ute også, men det er ikke så lett for  meg å få gjort noe med akkurat det..  🤔

Ts

Jeg ser den, men du kan jo påvirke det ved at du fremhever det positive med å være ute, og at du blir glad for at ungen din får være mye ute, for eksempel en dag de har vært mye ute. 

Skrevet

Dette har jeg sldri tenkt over før. Vi bruker vare antisklisokker, ikke vært noe problem.

Anonymkode: 16167...a89

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser den, men du kan jo påvirke det ved at du fremhever det positive med å være ute, og at du blir glad for at ungen din får være mye ute, for eksempel en dag de har vært mye ute. 

De er generelt mye ute. De har også merket at han trives best ute, så i hele tilvenningen har jeg levert ute. Om de var inne når jeg kom, så har de dratt med seg alle ut og så har jeg fått levere han der, men det vil allikevel komme dager og timer hvor de er inne og det er da jeg skulle hatt en løsning ;)

Ts

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sandaler med lite såle. Gode, dyre, ergometriske sandaler.

Skinntøfler sklir de iallfall rundt på, da skinnet blir skittent under og det blir superglatt!

Anonymkode: 8d1bc...abe

Men hvordan blir det når sålen er stiv? Selv synes jeg det er grusomt å sitte på knærne med stive såler 🤔🤔

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er generelt mye ute. De har også merket at han trives best ute, så i hele tilvenningen har jeg levert ute. Om de var inne når jeg kom, så har de dratt med seg alle ut og så har jeg fått levere han der, men det vil allikevel komme dager og timer hvor de er inne og det er da jeg skulle hatt en løsning ;)

Ts

Mot vinteren og kalde perioder blir det vel naturlig for de små barna å være mer inne. Ville bare sendt med vanlige sokker i skiftetøyet, så kan de bytte om det blir et problem. Evt som andre har foreslått, sendt han i vanlige sokker og tøfler. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har faktisk bare brukt skinntøfler til mine. Til tross for at jeg jobber i skobutikk😅 

De har ikke blitt klamme da skinn puster. Må bare passe på at det er ekte skinn. 

De har heller ikke blitt glatte. 

Jeg ville ikke brukt vanlige skosåler inne, da så små barn kryper og klatrer overalt. Skoene kommer derfor i veien. 

Anonymkode: 7a3cb...b6e

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke brukt vanlige skosåler inne, da så små barn kryper og klatrer overalt. Skoene kommer derfor i veien. 

Det jeg også tenker.. 🤔 mulig jeg sender med vanlige sokker og tøfler.. De sier jo ifra om de skulle bli så skitne under at han sklir håper jeg 🙈

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg også tenker.. 🤔 mulig jeg sender med vanlige sokker og tøfler.. De sier jo ifra om de skulle bli så skitne under at han sklir håper jeg 🙈

Ts

Det har aldri skjedd de totalt 6 årene jeg har brukt det på mine unger😅 

Enfant sine har jeg god erfaring med. Og så er det lurt å spraye med impregnering innimellom,  for da trekker ikke sliten ned i skinnet😉

• Liker 2
Skrevet

Skinntøfler er fint, det er et naturmaterialer som puster. Med gode ullsokker, så blir ikke føttene klamme. (Må legge til at vi går i en gammel barnehage med litt trekk, ikke sånt nytt tett bygg). 

Anonymkode: 74b6b...24b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...