AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Har ei datter på 9 år, og når hun har besøk/overnatting, så er det mye bruk av mobil til spilling, se på videoer etc. Hvilke grenser har dere til slikt når det er besøk og overnatting? Anonymkode: 17ad9...50d
GammelKaktus Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Jeg lar de styre på jeg. Vi har som regel barn på overnatting som jeg kjenner godt, og foreldrene så jeg da er jeg ikke så vanskelig. Hvis foreldrene sier at de kan sitte å game så er det helt greit for meg. Men jeg har gutt, han og vennene er ikke så opptatt av telefon og slikt, mer pc og slikt det går i. Så de for som regel holde på så lenge de holder ut...
Arkana Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Jeg lar dem gjøre det de vil og et virker det som de andre foreldrene gjør også. Mine er 7, 9 og 11 og det er rett og slett mye skjerm det går i blant alle på den alderen. Guttene (som er eldst) sitter lite på telefon, men har gjerne PCene sine med når de er på overnattingsbesøk og spiller mye sammen, evt har filmkveld. Datteren min og vennene hennes driver mindre med skjerm og leker mer, men de er jo da noe yngre.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Nå er min bare fem, men her er det ikke noe skjerm når det er besøk - i tilfelle kan de se på film i kjellerstuen sammen. Kommer nok til å holde på med det en stund, hun ser nok på skjerm når hun er alene Anonymkode: f1197...6e6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Mine er 6 og 8. De får i utgangspunktet ikke drive noe særlig med skjerm når de har besøk, og seksåringen (jente) er heller ikke spesielt interessert i det. Åtteåringen er glad i å spille TV-spill, så når han har besøk hender det at de får lov til å spille litt (Super Mario, Luigis Mansion o.l) i kjellerstua den siste timen besøket er tilstede. Dette er samme praksis som de andre foreldrene i klassen kjører. Litt spilling innimellom er lov, men ikke hver gang, og ikke i hele besøkstiden. Barn sitter så mye foran skjerm allerede, både på skolen, og etter hvert som de blir eldre. Så jeg synes det er veldig viktig å bidra til å holde på den frie leken så lenge som overhode mulig. Tilslutt blir det sikkert umulig å styre det så mye her også, men da har jeg iallfall gjort mitt i alle de årene jeg HAR hatt mulighet til å styre det. Anonymkode: 03a98...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå