Gå til innhold

Barn og brannstige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sikkert flere enn meg som bor i hus med brannstige. Har dere tenkt igjennom hva dere gjør om det brenner og dere skal ned stigen med små barn? Jeg fant ut at det finnes det ulike alternativer om man må klatre ned brannstigen, f.eks seletøy. Vurderte om jeg skulle kjøpe inn noe, men endte opp med å ha en bæresele liggende på rommet mitt som er rett i nærheten av brannstigen. Hvilken løsning har dere gått for?

Anonymkode: 322ee...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du også trent på det å ta den på og gå ut vinduet med barnet? Det er vel så viktig å trene på evakueringen som å ha alt klart. 

Anonymkode: 95b82...b06

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en smule hysterisk for brann, og har tenkt på det samme. Har en bæresele liggende ved brannstigen i 3.etg, og har planet en busk og hengt opp et tau under garasjetaket som er sekunder rømningsvei.

Anonymkode: 049b5...66d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du også trent på det å ta den på og gå ut vinduet med barnet? Det er vel så viktig å trene på evakueringen som å ha alt klart. 

Anonymkode: 95b82...b06

Ikke bodd her så lenge, så ikke fått yeent på det nei men tenker at jeg absolutt må gjøre det. Slipper heldigvis å gå ut av noe vindu da det er via en terrasse, men må klatre over kanten da.

Anonymkode: 322ee...db6

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Hadde bæresele da han var liten, nå har jeg kjøpt en festeanordning til å fire ham ned i.

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi kjøpte brannstige her https://modum.com/privatkunde-brannstiger/

Tenker de og har en bæresele til små barn.

Anonymkode: 725ec...628

Dårlig reklame 😂

Anonymkode: bb577...a91

AnonymBruker
Skrevet

Lettere å knytte ungen (babyen?)  fast i et klede/laken rundt ryggen enn å styre med en sele. Når det brenner er det vanligvis full panikk...

Et større barn klarer å holde seg fast på ryggen.

Anonymkode: bab86...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...