AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Har en garasje hvor jeg bare ønsker et ok gulv på et "rom" der for og kle rommet litt inn. Litt sånn kaffepauserom. Orker ikke kjøpe noe dyrt gulv for dette eller å begynne med noe fancy fuktspærrer til ørten tusen. Terrassebord er jo solide greier, hvordan blir det å lime det på betongen? Anonymkode: b5735...2cf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Høres tvilsomt ut. Og om det er fuktighet i betongen vil jeg tro det gir dårlig vedheft og kan være skadelig for treverket. Har du vurdert treheller e.l.? Da får du tregulv med innebygget lufting. Det finnes mange forskjellige typer og prisklasser, og mange leverandører. Anonymkode: 882d8...a8f 1
-jk- Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Alternativt kan man selvsagt bruke terrassebord, men legg da ut lekter (48x48 blir nok passe) først med 60cm avstand og skru terrassebordene i de. Det bygger da selvsagt 48mm ekstra i høyden, men blir lett å fjerne igjen. 3
stan Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Hvorfor lime? Tre og betong har ganske forskjellig termisk ekspansjon. Jeg ville legge gulvet flytende. Fukt må tas i betraktning. Heller som nevnt kan muligens løse begge utfordringer. Eller lekter som nevnt ovenfor. Det finnes jo smalere varianter. Det hele kommer an på hvor fint og varig du ønsker det.
Mrs Robinson Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 10 minutter siden, -jk- skrev: Alternativt kan man selvsagt bruke terrassebord, men legg da ut lekter (48x48 blir nok passe) først med 60cm avstand og skru terrassebordene i de. Det bygger da selvsagt 48mm ekstra i høyden, men blir lett å fjerne igjen. Dette. Har nylig gjort det samme selv med meget godt resultat. Kan da eventuelt skru ned lektene i betongen med hammerbor om det skal være et varig resultat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå