Gå til innhold

Mitt barn sier jeg slo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at bar  forteller at de blir slått og barnevernet hentet barnet?

Anonymkode: 1e147...b1b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har opplevd at bar  forteller at de blir slått og barnevernet hentet barnet?

Det skal veldig mye til for at et barn finner opp slikt. 

• Liker 3
Skrevet

Hvordan tok barnet det etter å ha blitt hentet? 

Anonymkode: 236aa...12e

Skrevet
Just now, MortenMinstelønn said:

Ikke nødvendigvis. Har hørt noen barn si det for å «ta igjen» på foreldre for noe de ikke liker. 

• Liker 31
Skrevet

Jepp. Min 12 åring sa det og barnevernet kom inn. 
verste jeg noen gang har opplevd!! 

heldigvis trodde de på meg etterhvert fordi lillesøster kunne fortelle noe annet. 

Anonymkode: 20b93...e4a

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Har hørt noen barn si det for å «ta igjen» på foreldre for noe de ikke liker. 

Det skal mye til for at barn tar igjen på den måten. De har opplevd noe som ikke er bra. Vi bør være voksne nok til å innse det. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Det skal mye til for at barn tar igjen på den måten. De har opplevd noe som ikke er bra. Vi bør være voksne nok til å innse det. 

Tja, spørs det. Greie er at barn ikke kjønner helt konsekvenser av det. 

Anonymkode: 37095...513

• Liker 28
Skrevet
7 minutter siden, MortenMinstelønn said:

Jeg hadde livlig fantasi som barn. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, spørs det. Greie er at barn ikke kjønner helt konsekvenser av det. 

Nei. Barn skjønner ikke det. Og det er ikke deres oppgave å forstå det heller. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Kanskje ikke barna sier at foreldrene har slått de men mange barn kommer i barnehagen og sier feks Pappa er slem. Da er det opp til barnehagen og finne ut hva som menes med at pappa var slem. Mener barnet at pappa var slem feks fordi barnet ikke fikk en leke/ikke fikk se tv feks, eller er det fordi pappa faktisk er slem og feks slo barnet??

I en del tilfeller er utsagnet pappa/mamma er slem basert på uskyldige ting. Problemet er visst andre barn plukker dette opp, og sier det til sine foreldre igjen. Da blir det fort sent ut bekymringsmeldinger for ingenting og barnevernet er på plass med engang selv om pappa/mamma ikke var slemme.  Selv om barnevernet vil da finne ut i de fleste sakene at foreldrene ikke har vært slemme, så er det å være under mistanke for omsorgssvikt veldig belastende. 

• Liker 11
Skrevet

Broren til en kamerat av meg løy om det og de fikk bv på døra. Saken ble henlagt rimelig kjapt, og de kan heldigvis le av den historien den dag i dag. 

Anonymkode: 4e2f0...6d6

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Nja. Kanskje med eldre barn, men min på to og et halvt sier både "ikke dytte meg, ikke slå meg"++ ved rene uhell/blir dultet borti også. Sikkert plukket opp fra barnehagen, å sette grenser for lek og krangling med de andre barna. Vet ikke helt hvor lang veien er fra dét, til å viderefortelle at x slo/dyttet meg, men muligens ikke veldig lang. 

Anonymkode: 93abb...590

• Liker 16
Skrevet
14 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg har opplevd det ved to anledninger av to forskjellige barn. Ikke at jeg ble anklaget, men jeg var der sammen med de. Og ene tilfellet så sa min unge at bestefaren hadde slått henne og i andre tilfellet så sa et yngre søskenbarn at stefar hadde slått henne. Begge hendelsene var med andre folk til stedet og de ble ikke slått.. 

Og jeg har jo fått anklager fra 4 åringen hvis jeg har gått forbi og kommet borti. "du SLO meg“ 🙄

Jeg sier ikke at man ikke skal ta dette på alvor, å slå er ikke lov, men at barn aldri finner på dette er ikke sant. 

Anonymkode: 0a449...403

• Liker 38
Skrevet (endret)

Jada det kan skje selv om man skal undersøke og ta alt barn sier seriøst. Og det må ikke være foreldrenes feil heller. Eller så kan en voksen ha misforstått hva et barn har sagt. Jeg sa at en på barnehagen beit meg til mamma. Det var ikke sant. Men tror det skal mye til før barnehagen tar barnet fra deg.

Endret av Humle Brumle
Skrevet
4 minutter siden, tussi84 skrev:

Kanskje ikke barna sier at foreldrene har slått de men mange barn kommer i barnehagen og sier feks Pappa er slem. Da er det opp til barnehagen og finne ut hva som menes med at pappa var slem. Mener barnet at pappa var slem feks fordi barnet ikke fikk en leke/ikke fikk se tv feks, eller er det fordi pappa faktisk er slem og feks slo barnet??

I en del tilfeller er utsagnet pappa/mamma er slem basert på uskyldige ting. Problemet er visst andre barn plukker dette opp, og sier det til sine foreldre igjen. Da blir det fort sent ut bekymringsmeldinger for ingenting og barnevernet er på plass med engang selv om pappa/mamma ikke var slemme.  Selv om barnevernet vil da finne ut i de fleste sakene at foreldrene ikke har vært slemme, så er det å være under mistanke for omsorgssvikt veldig belastende. 

Da barnet mitt var 2,5år så fortalte hun i barnehagen at pappa er sint og ødelegger alle lekene. 

Vi hadde sett på Havfruen Ariel dagen før, så var altså Ariels pappa som gjorde det. Dette fant de jo ut etterhvert da, for hun snakket jo mer om det. Men allikevel så er det skummelt hvor mye barn kan si som egentlig er helt uskyldig. 

Jeg mener ikke at man ikke skal ta det på alvor! 

Anonymkode: 0a449...403

• Liker 16
Skrevet

Sønnen min sa at jeg slo han en gang. Han var helt bestemt på at jeg hadde gjort det. Jeg var så lei meg at jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Nei! sa jeg. JOOO sa han. Du slo meg!!!

Herregud.

Det viste seg at jeg hadde tatt av han jakka litt raskt og så hadde han slått armen sin stakkar. Bare 2-3 år var han da.

Anonymkode: 4ecb6...02e

• Liker 3
Skrevet

Barn kan helt klart finne på sånt. De forstår ikke konsekvensene av hva de sier. Min stesønn hadde en litt vanskelig periode der han kranglet mye med moren sin, og sa til en lærer at hun slo ham. Det ble meldt til barnevernet (lærere er forpliktet til det), men barnevernet henla saken etter at de hadde snakket med alle parter og forstod at det ikke stemte. 

Anonymkode: ae5e7...70f

• Liker 10
Skrevet

Høres ut som situasjonen til min svigerfamilie. Like sannsynlig som at foreldrene slo, som at jentungen løy. Veldig mye psykopater og narsissister i den familien, spesielt svigermor. 

Anonymkode: fcfc4...f9b

Skrevet (endret)
1 time siden, MortenMinstelønn skrev:

Tja. Jeg har aldri opplevd det ts skriver om, men har en nevø som 2-5 år gammel elsket sin onkel (min mann), og ikke likte meg på grunn av at jeg visstnok fikk for mye oppmerksomhet av onkel. Sjalu på meg altså, selv om jeg også forsøkte å gjøre meg til en likt tante. Gikk ikke. Han strålte opp når onkel kom inn døra, og straks han så meg hang geipen. Jeg hadde bare status som "onkel-tyv". All oppmerksomhet min mann ga meg var kilde til sjalusi, og han gjorde sitt beste for å sitte og stå mellom oss.

Tror han var 4 år da han begrunnet at han ikke likte meg med at det var fordi jeg kom inn på rommet hans og slo ham på natten. Hver natt. 

Vi har aldri overnattet i samme hus engang, men dette var han veldig påståelig angående. 

Etter han ble 5 år gled dette bare over, og nå får vi heldigvis begge smil og klem. Nå er jeg endelig tante, ikke onkel-tyv. Ikke sier han at jeg slår han heller. Hvilket jeg selvfølgelig aldri har gjort. 

Dette ble bare litt morsomt i vårt tilfelle, så umulig det var at det kunne være sant, samt at alle visste hvor sjalu han var på meg, men joda barn kan helt fint finne på slikt. 

Det bør tas alvorlig, men helt utelukket at det kan være fantasi er det ikke. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 16
Skrevet

2.5 åring som nettopp har fått søsken har sagt at en forelder slo og er fratatt tvert. Saken er under etterforskning. Ingen som noen gang har sett dette barnet være nervøs eller redd på noen måte. 

Anonymkode: 1e147...b1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...