Gå til innhold

har du blitt "pissa på" i arbeidsammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt tillot du at grensene gikk, og byttet du jobb til slutt?

Iallfall er det noe jeg erfarer perdagsdato hvor jeg blir "pissa på" i jobb, og nå er tiden inne for forandring.

Anonymkode: 87b7c...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og nå er det nok! Blir så til de grader utnyttet mht arbeidsmengde, tror jeg reelt sett er oppe i en stillingsprosent på omtrent 150. Men på mandag blir oppsigelsen levert, hurra!!

Anonymkode: 489b0...c74

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble grovt seksuelt trakassert av en kollega. Jeg ble trodd, men vedkommende ble ikke sparket, og sjefen presterte til og med å si at det var jo «synd på» ham. Jeg fant meg en annen jobb så fort jeg bare klarte. I ettertid har sjefen prøvd å få meg tilbake flere ganger, men det er SÅ lett å si nei, haha. 

Anonymkode: a7ecd...2fe

• Liker 8
Skrevet

Jeg og. Sa opp til slutt.

Trodde harseleringen fra andre kollega satt i mitt hodet. Trodde lenge det var meg som var problemet inntil flere kollega rundt meg reagerte og gav tilslutt beskjed til ledelsen.

Deiligt å få slippe unna de dritt kjerringene. 

Tipper de går løs på andre nå som jeg har sluttet. Hun ene er kjent for å alltid henge ut en eller annen person. Tror hun har vært innkalt veldig ofte til ledelsen. 

Anonymkode: f9046...fcb

Skrevet

Jobben min er kun så bra fordi alle kollegene mine går og rydder opp etter sjefen hele tiden. De som sitter på toppen tar ikke til seg det som vi har sakt i fra at denne butikken kommer til å ryke hvis denne sjefen ikke får sparken. Siste stikk var at sjefen nå sendte ut felles mail av folk går å sladrer på han så alle goder som å kunne gå tidlig eller bytte vakt er nå borte. Vi er låst til vår vaktplan.

Vi jobber støtt og stadig overtid fordi sjefen ikke evner å sette opp riktig vaktplanen ut i fra hvor mye det er å gjøre. 

Så nå jobber vi alle kan våre timer og går hjem. Ingen som gjør noe ekstra og lar ting på sin gang. Alle søker nye jobber pga sjefen. Jeg skal bort løpet av en måneds tid da jeg har fått ny jobb. 

Anonymkode: ad1bf...289

• Liker 1
Skrevet

gruer meg til jobb, et godt tegn at ny arbeidsplass bør anskaffes?

• Liker 2
Skrevet

Skjer titt og ofte. Jobber innen helse, vært mer merkelig hvis det ikke skjedde ville jeg si.

Anonymkode: 5f8fa...20a

• Liker 2
Skrevet

Ung kvinnelig lærling i et mannsdominert yrke. Ble sensuelt trakassert på jobb av flere i lange tider, spesielt en kontaktet meg også utenom jobb. Sa ifra til tillitsvalgte og sjefen, men den ene lo av det og den andre sa at jeg måtte tåle det. 

Anonymkode: c6edc...f23

• Liker 2
Skrevet

Ja, ble mobba så ille at jeg til slutt tilbringte lunsjen på doen. Slutta der i 2014.

Anonymkode: 8ccf3...f2e

• Liker 6
Skrevet

Ja!

en arbeidsplass hvor vi lager baguetter til kunder. Jeg hadde en mannlig kollega som lenge prøvde å få meg. Han kom til min hjemmeby med kompisene sine(han bor i byen ved siden av) når jeg var ute på byen for å være med meg og venninnene mine. Han var rett og slett etter meg. Slo meg på rumpa, tok på meg på bakrommet osv. En dag ble han sur over en filleting INGEN ville reagert på til vanlig. Han var sur leeenge, og jeg og venner tror det var fordi at han aldri fikk meg slik han ønsket. Uansett...

sa ifra til sjefen. Ting ble ikke gjort, og vi møtte fortsatt på hverandre. Denne gutten/unge mannen overså meg fullstendig når vi jobbet sammen. Han svarte ikke på spørsmål fra meg ang jobben. Han spurte da en kollega «er det noen som snakker her» bare for å vise at han overså meg helt.

Jeg sluttet og ble sett på som den store stygge ulven. Han sa en HELT annen historie til sjefen, og nå er sjefen en dårlig referanse for meg. Jeg sto opp 110% for denne plassen. Dukket opp og hjalp til med engang-selv om jeg måtte skaffe barnevakt til barna jeg har annenhver uke. Jeg tok med sønnen min på 3 år og dattera mi på 1 år på jobb ene dagen fordi INGEN kunne. Kun jeg som stilte opp. Jeg tok varetelling, og fikk ræva betalt. Jeg gjorde så mye, og sto opp så mye for denne jobben. 
beklager rotete svar, men dette var visst et sårt punkt. 
-Så svaret mitt er, ja jeg har blitt pissa på

Anonymkode: 87091...9c6

• Liker 2
Skrevet
På 28.8.2020 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Jeg ble grovt seksuelt trakassert av en kollega. Jeg ble trodd, men vedkommende ble ikke sparket, og sjefen presterte til og med å si at det var jo «synd på» ham. Jeg fant meg en annen jobb så fort jeg bare klarte. I ettertid har sjefen prøvd å få meg tilbake flere ganger, men det er SÅ lett å si nei, haha. 

Anonymkode: a7ecd...2fe

Jeg ble grovt seksuelt trakassert av sjefen, fantes ingen annen utvei enn å si opp. Kollegaene mine var gode, men de som visste hva som foregikk turde ikke si noe som helst til sjefen vår, for da hadde han passet på å presse dem ut av bedriften han selv eide. 

I ettertid har min (tidligere) sjef beklaget seg, men det har nok kun vært for å ikke tape ansikt. Han vil vel helst ikke at jeg skal fortelle til folk hva han har gjort.

Anonymkode: 9499a...154

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ble grovt seksuelt trakassert av sjefen, fantes ingen annen utvei enn å si opp. Kollegaene mine var gode, men de som visste hva som foregikk turde ikke si noe som helst til sjefen vår, for da hadde han passet på å presse dem ut av bedriften han selv eide. 

I ettertid har min (tidligere) sjef beklaget seg, men det har nok kun vært for å ikke tape ansikt. Han vil vel helst ikke at jeg skal fortelle til folk hva han har gjort.

Anonymkode: 9499a...154

Samboer jobbet frem til 2019 i en bedrift hvor de hadde samme historie og situasjon. Eieren gikk grovt over streken, ikke bare mot en men også flere. Det var en som utnyttet dette for å presse han karen (lang historie men hun mistet jobben når de ble kjøpt opp) men langt de fleste kom seg vekk så fort som faen. De hadde enorm turnover av jenter mellom 20-25, inntil eieren solgte selskapet.

----------

Ellers tidlig i karrieren jobbet jeg med produktopplæring - siden jeg var ung og naiv ble jeg fortalt at jeg skulle få avspasering (uten overtidstillegg) og bonus istedenfor overtidsbetalt. I utgangspunktet var det ulovlig, men det var min første seriøse jobb så jeg holdt kjeft. Bonusen ble det som så med, men summen var langt under det jeg ville fått med overtidsbetaling. Og overtid ble det mye av (over 200 timer i løpet av et år). Jeg kunne være på oppdrag hele uken, komme hjem på fredag og reise ut igjen søndag ettermiddag. Jeg overhørte ledere for support og salg kommentere at bare folk uten noe liv tar på seg jobben jeg gjorde for bedriften. Du blir ikke så veldig motivert da...

Det var flinke folk jeg jobbet med men jeg skjønte etterhvert at bedriften utnyttet meg grovt og at hele ledelsen var cowboyer av verste sort. Gikk opp nesten 80 tusen opp i lønn ved å jobbe i en tilsvarende stilling i en annen bransje. Bonus og overtid kommer i tillegg.

Anonymkode: c53e0...630

Skrevet
På 28.8.2020 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Hvor langt tillot du at grensene gikk, og byttet du jobb til slutt?

Iallfall er det noe jeg erfarer perdagsdato hvor jeg blir "pissa på" i jobb, og nå er tiden inne for forandring.

Ja har blitt pissa på av sjefen i mange år. Faktisk 9 år. Han behandlet meg som et dyr. Prøvde tidlig å komme meg bort derifra, men sjefen hadde et slikt nettverk at han ødela alle mine arbeidsmuligheter når jeg først fikk napp. F.eks var jeg på jobbintervju på en plass, fikk jobben og skrev arbeidskontrakt, men så ble alt kansellert. Fordi den såkalte nye sjefen hadde vært i kontakt med sjefen min, som hadde sagt jeg var ubrukelig og inkompetent fordi han ikke ville miste meg. Dette skjedde 3 ganger. 

Tilslutt gikk jeg på en smell og ble utbrent. Sykemeldt 100% en stund der sjefen natt og dag ringte meg og forlangt ditt og datt av meg, før sjefen klarte å lage en avtale med NAV om tilrettelegging for å få meg tilbake. Visstnok i en små deltidsstilling på papiret, men fakta var at jeg jobbet bortimot 100% igjen, bare at NAV dekte store deler av lønna mi. Tok dette opp med NAV, men dette rodde sjefen seg unna, og jeg klarte derfor ikke beskytte meg med sykemelding heller. 

Måtte tilslutt si opp selv uten økonomisk ryggdekning. Med 3 måneders oppsigelsestid hadde jeg det ikke godt denne perioden, for å si det mildt. Ble harselert med, trakassert, mobbet (var tilfeldigvis overvektig på dette tidspunktet) og tynt til det fulle. Ble også presset til å fortsette. 

Jeg måtte forsørges av mor og far en periode før jeg klarte å få meg en lavt betalt deltidsjobb igjen. Men enda 2 år etter alt dette så har jeg enda ikke kommet meg skikkelig. 

Anonymkode: e42dc...0ef

• Liker 2
Skrevet
På 29.8.2020 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Jobben min er kun så bra fordi alle kollegene mine går og rydder opp etter sjefen hele tiden. De som sitter på toppen tar ikke til seg det som vi har sakt i fra at denne butikken kommer til å ryke hvis denne sjefen ikke får sparken. Siste stikk var at sjefen nå sendte ut felles mail av folk går å sladrer på han så alle goder som å kunne gå tidlig eller bytte vakt er nå borte. Vi er låst til vår vaktplan.

Vi jobber støtt og stadig overtid fordi sjefen ikke evner å sette opp riktig vaktplanen ut i fra hvor mye det er å gjøre. 

Så nå jobber vi alle kan våre timer og går hjem. Ingen som gjør noe ekstra og lar ting på sin gang. Alle søker nye jobber pga sjefen. Jeg skal bort løpet av en måneds tid da jeg har fått ny jobb. 

Anonymkode: ad1bf...289

Lurer så kraftig hva som rører seg i hodet på sånne sjefer at de ikke klarer å prioritere sitt arbeid? En velfungerende vaktplan er alfa og omega, og hvis ikke sjefen evner å få til en plan som fungerer så får hn sette bort arbeidet til nestleder. Ikke sikkert den heller får det til da men... Skjønner godt at man ønsker seg bort fra sånne plasser. 

Anonymkode: 55451...025

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...