Gå til innhold

Hjelp meg med den sunneste studemtmiddagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg å sette sammen det sunneste måltidet som tenkes kan. I dette måltidet er næringsnivået viktigere en gode smakssammensetninger. Skulle det smake godt sammen er det selvfølgelig et pluss, men ikke nødvendig.

Er ute etter det måltiden som gir mest næring for en billig penge

Anonymkode: 93222...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salat

Anonymkode: 5c3bf...486

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Salat

Anonymkode: 5c3bf...486

Takk for forslag.

Anonymkode: 93222...a62

Skrevet

Havregrøt laget på melk og vann, med kanel, banan og bær. 

Chili sin carne med chilibønner (remas eget merke),kidneybønner, løk, hvitløk, chili, paprika, gulrot pluss en pose tacokrydder (remas eget merke). Serveres med brød, nachos, ris eller i lefse med salat, rømme og ost 

Linsegryte med tørkede røde linser, løk, hvitløk, chili, ingefær, hermetisk tomat, kokosmelk og krydder (Green Bonanza sin er god). Serveres med ris 

Omelett med purre, brokkoli og skinke 

Anonymkode: 2ac91...78e

• Liker 2
Skrevet

Det er et spørsmål som tiåringer kan lure på, ikke studenter. Et sunt kosthold er noe du har over tid, og "sunt" gjelder ikke bare næringssammensetningen, men også smak, og hvordan du forholder deg til mat. Det går fint an å spise billig og sunt. Kjøp mange forskjellige, rimelige matvarer, verken for mye eller for lite på en gang, lag det til på en ordentlig måte, og spis opp alt. 

Anonymkode: bd7c4...036

Skrevet

Pass på å få i deg det viktigste. Kål, løk/ hvitløk og tomater pluss fisk. Du kan leve veldig billig på nudler, og her kan du spise med de viktigste ingrediensene. Kål, løk og stekt sei fks  

Bønner er også billig, og kjøp billig kjøtt som høns osv   Bruk krydder for smak.

Kjøp også frukt som har nye c-vitaminet. Appelsiner og sitron i vann. Det kan bli litt kjedelig i lengden, men sunnhet trumfer kjedelig! 

Skrevet (endret)

Laks/tunfisk/sei med brokkoli/blomkålblanding (fryst firstprise), gulrøtter og fullkorn ris/pasta fir å få inn karbohydrater også. Saus av smeltet smør for fett eller creme fraiche blandet med pesto

Omelett av 4 hele egg blandet med grønnsaker og en skive med smør elns

Endret av Camillapb
Skrevet

Laksefilet eller Kyllingfilet fra fp, med fullkornsris/pastsa/potet, gulrot og brokkoli. 

Anonymkode: d21a0...54c

Skrevet

Nå som det er høst og snart tilbud på hodekål så kjøper jeg en del av dem, hakker opp og kjører i food processor til mindre biter, forveller, og fryser ned. Tilsetter det i deg meste av middagsretter

Fried rice (med kål)

Ris of curry (med kål)

Pastagrateng (med kål)

Nuddelwok (med kål)

Enchiladas (med kål)

Anonymkode: b6589...d5d

Skrevet

Kjøp billig svinekjøtt(feks knoke) eller noe grytekjøtt. Kok og del. Lag lapskaus fra frossenblanding. Billig og næringsrikt.

pytt I panne (frossenblanding på rema er billig) med et par egg bør også bli hanske billig og næringsrikt

Anonymkode: a069c...04c

Skrevet

Seibiff, poteter og gulrøtter.

Litt smeltet smør ved siden av.

Skrevet

Min studentmeny;

- havregrøt på vann med blåbær (frosne - partikjøp)

- linser med gulrot og løk, og en buljongterning

- fritatta med poteter, egg, paprika, og det som var rimelig av grønnsaker

- sei med sesongens grønnsaker

- kålrotstaver og gulrøtter som mellommat

- svinekoteletter eller flintstek der jeg skjærte av kjøttet og woket det, med det som var i sesong av grønnsaker. 

Anonymkode: 2e6f6...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...