AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Jeg begynner å kjenne noe i halsen, ikke vondt men kanskje begynnende halsvondt. Kjenner det ikke hele tiden, men store deler av dagen. Det liksom "klyper" litt i halsen. Ikke vondt når jeg svelger eller noe. Jeg synes ikke det er naturlig å holde meg hjemme før jeg har vondt i halsen, men blir jo usikker i disse tider. Man skal jo holde seg hjemme ved minste lille symptom, men ikke før man har vondt i halsen, hoster, har feber eller snørrer vel? Anonymkode: 601ea...27b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Jeg har hatt vondt i halsen i en uke nå, slik man ofte har på denne tiden av året. Helt vanlig. Anonymkode: c6c79...7f7 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt vondt i halsen i en uke nå, slik man ofte har på denne tiden av året. Helt vanlig. Anonymkode: c6c79...7f7 jeg bruker å få vondt i halsen på denne tiden, men nå er vi i en situasjon hvor man må teste seg om man får symptomer på Corona. På jobben hos oss har vi fått beskjed om å ikke gå på jobb med symptomer. Anonymkode: 601ea...27b 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Jeg har klart å stoppe en begynnende forkjølelse hvor første tegnet er vond hals i flere år ved å roe helt ned og sove helt ut. Ingen trening i inkubasjonstiden og passe på å stresse ned. De eneste gangene det har brutt ut (vært forkjølet sikkert 2 ganger på 6 år) er hvor jeg har hatt masse forpliktelser og høyt aktivitetsnivå. Dersom du har mulighet for å holde deg hjemme, og være i ro, en dag eller to så vil det gå over. Anonymkode: 21724...400 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har klart å stoppe en begynnende forkjølelse hvor første tegnet er vond hals i flere år ved å roe helt ned og sove helt ut. Ingen trening i inkubasjonstiden og passe på å stresse ned. De eneste gangene det har brutt ut (vært forkjølet sikkert 2 ganger på 6 år) er hvor jeg har hatt masse forpliktelser og høyt aktivitetsnivå. Dersom du har mulighet for å holde deg hjemme, og være i ro, en dag eller to så vil det gå over. Anonymkode: 21724...400 det pleier jeg og, og jeg klarer nesten alltid å stoppe det. Mannen derimot holder alltid normalt aktivitetsnivå, og ender med kraftig forkjølelse eller halsbetennelse som varer lenge. Det slår aldri feil! Anonymkode: 53aed...990
Drizzt Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Vi har allerede vært gjennom en runde med forkjølelse hele familien. Denne høsten startet brått med rennende nese, nysing og litt hoste. Spennende å se hvor lenge omsorgsdagene holder i år. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Jeg får nesten alltid litt småsår hals nå og da gjennom hele vinteren. Noen timer med kalde føtter så har jeg garantert sår hals dagen etter. Så jeg holder meg ikke hjemme med såpass lite symptom. Ved korona er det jo hoste, snørr og feber. Anonymkode: 2b301...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 På 29.8.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev: det pleier jeg og, og jeg klarer nesten alltid å stoppe det. Mannen derimot holder alltid normalt aktivitetsnivå, og ender med kraftig forkjølelse eller halsbetennelse som varer lenge. Det slår aldri feil! Anonymkode: 53aed...990 Halsbetennelse er jo noe annet, og hvis den er bakteriell er det jo typisk at det er et langt og relativt kraftig forløp (i forhold til viral) om AB ikke benyttes. Uansett håndterer ulike individer infeksjoner forskjellig. Det er ikke slik at mannen din nødvendigvis hadde sluppet billigere unna om han hadde "slappet av". For meg spiller det ingen rolle hva jeg gjør, utenom ved bakterielle halsbetennelser der jeg alltid er raskt ute med AB (starter ved minst 4/5 centor-kriterier), og DA slipper jeg relativt billig unna og slipper det lange forløpet og den verste fasen. Det er jo også en grunn til at noen får hyppig residiverende halsbetennelser og andre bare får det ved en sjeldenhet. Anonymkode: 14ca2...969
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halsbetennelse er jo noe annet, og hvis den er bakteriell er det jo typisk at det er et langt og relativt kraftig forløp (i forhold til viral) om AB ikke benyttes. Uansett håndterer ulike individer infeksjoner forskjellig. Det er ikke slik at mannen din nødvendigvis hadde sluppet billigere unna om han hadde "slappet av". For meg spiller det ingen rolle hva jeg gjør, utenom ved bakterielle halsbetennelser der jeg alltid er raskt ute med AB (starter ved minst 4/5 centor-kriterier), og DA slipper jeg relativt billig unna og slipper det lange forløpet og den verste fasen. Det er jo også en grunn til at noen får hyppig residiverende halsbetennelser og andre bare får det ved en sjeldenhet. Anonymkode: 14ca2...969 når vi begge blir smittet av det samme viruset, og jeg roer ned og setter meg i sofaen under et pledd mens han tar en hard treningsøkt, så finner jeg det sannsynlig at vår ulike strategi gjør en forskjell. Anonymkode: 53aed...990
Frøkensina Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får nesten alltid litt småsår hals nå og da gjennom hele vinteren. Noen timer med kalde føtter så har jeg garantert sår hals dagen etter. Så jeg holder meg ikke hjemme med såpass lite symptom. Ved korona er det jo hoste, snørr og feber. Anonymkode: 2b301...3ac Noen får bare vondt i halsen av korona og noen viser ingen symptomer. Så dette kan du ikke vite uten å teste deg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 Jeg jobber i videregående skole, og der har vi fått ganske streng beskjed om å holde oss hjemme ved også milde symptomer. Dette er vel fordi at de er bedre med hyppig "unødevndig" sykefravær gjennom året, enn at hele avdelinger med ansatte + flere elevgrupper blir satt i karantene den gangen det faktisk er korona. Jeg selv vondt i halsen nå, men også hostet og nyst litt, og fikk time for testing og beskjed om at dette absolutt kunne være korona for en i min aldersgruppe (28 år gammel), selv om det mest sannsynlig ikke er det. Anonymkode: 73f07...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 På 30.8.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i videregående skole, og der har vi fått ganske streng beskjed om å holde oss hjemme ved også milde symptomer. Dette er vel fordi at de er bedre med hyppig "unødevndig" sykefravær gjennom året, enn at hele avdelinger med ansatte + flere elevgrupper blir satt i karantene den gangen det faktisk er korona. Jeg selv vondt i halsen nå, men også hostet og nyst litt, og fikk time for testing og beskjed om at dette absolutt kunne være korona for en i min aldersgruppe (28 år gammel), selv om det mest sannsynlig ikke er det. Anonymkode: 73f07...3e9 Da har de nok ikke så stor pågang på testing der du bor. Her har vi stor pågang og folk får ikke teste med såpass vage symptomer. Anonymkode: 2b301...3ac
Anbefalte innlegg