Gå til innhold

Noen som kjenner til Porsgrunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått et veldig godt jobbtilbud i Porsgrunn, som han nesten ikke kan si nei til. 

Dette vil si at vi må flytte nesten 50 mil med to barn i skolealder. Barna er veldig spente og gleder seg veldig til flyttingen!
Vi har ennå ikke funnet et sted å bo. Vi har besøkt Porsgrunn og Skien, men bare inni bykjernene og ikke i boligområdene.
Vi trenger rett å slett tips til et boligområde der vi kan finne et hus/ rekkehus til under 3 mill?
Et sted som er trygt for barna å ferdes?
Et sted som er nært turområder og steder å bade?
Et sted som i dine øyner er et godt miljø for spesielt barna. (God skole)
Litt landlig, men samtidig sentralt.
Lekeplasser.
En fordel om det er hundevennlig.

Setter stor pris på svar! :-)

Anonymkode: 1a377...e2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp på Gulset eller Gimsøy som er i Skien i hvert fall. Blitt ganske belastet miljø. 

Jeg har bodd både ved Pors banen (Vessia), Klyve (ikke flytt ved blokkene, også belastet område), I Porsgrunn sentrum. Det er fint, men ikke bra med barn. Jeg vet rett og slett ikke nok om skolemiljøet men vet at flere av skolene har slitt med mobbing. Anbefales å sjekke dette selv egentlig. Det kan ha oppdatert seg masse siden 2015.

Anonymkode: 573fb...065

Skrevet

Bodd på vessia i 20 år og stortrives. Har ei i skolealder og har bare positive ting å si om både barnehage og skole her. Går til sentrum på max 10 minutter og føler oss heldige som bor bynært men allikevel utenfor. 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så godt kjent i Porsgrunn, men kjenner godt til Skien (dog ikke østsiden av elva). Gimsøy og Gulset er gjerne litt «belastet» området om man kan si det. Klyve har også sitt område, men Klyve er stort, så det er ikke noe problem å unngå akkurat «blokkene». Veldig nært til Porsgrunn er det også. Steder som er litt lenger unna sentrum, men allikevel landlig og «litt sentralt», samtidig med masse badeplasser i nærheten, sjekk ut Åfoss eller Skotfoss. Virker som det er godt samhold på disse plassene. Ellers Gjerpen-området, men muligens litt dyrere her. Falkum er nok litt dyrere det også (veldig sentrumsnært).

Anonymkode: 5bc87...c54

Skrevet

Vessia (vestsiden i Porsgrunn) er et populært boligområdet for barnefamilier, samme med Stridsklev/Hovet, Flåtten/Grønli, Brattås, Heistad og Brevik. Herøya er vel den eneste bydelen jeg ville styrt unna i Porsgrunn.. Skolene er jevnt over gode, og det er mange forskjellige fritidsaktiviteter for barn å velge mellom.  

Anonymkode: 2653c...e80

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vessia (vestsiden i Porsgrunn) er et populært boligområdet for barnefamilier, samme med Stridsklev/Hovet, Flåtten/Grønli, Brattås, Heistad og Brevik. Herøya er vel den eneste bydelen jeg ville styrt unna i Porsgrunn.. Skolene er jevnt over gode, og det er mange forskjellige fritidsaktiviteter for barn å velge mellom.  

Anonymkode: 2653c...e80

Tusen takk for svar alle sammen! Det hjelper mye!

Vi kikka litt på Stridsklev i borettslaget der. Er noen kjent med det området? Ser ut som det er veldig fint for barn med lekeplasser og kort vei til skole. Skal se litt nærmere på vestsiden 🙂

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke så godt kjent i Porsgrunn, men kjenner godt til Skien (dog ikke østsiden av elva). Gimsøy og Gulset er gjerne litt «belastet» området om man kan si det. Klyve har også sitt område, men Klyve er stort, så det er ikke noe problem å unngå akkurat «blokkene». Veldig nært til Porsgrunn er det også. Steder som er litt lenger unna sentrum, men allikevel landlig og «litt sentralt», samtidig med masse badeplasser i nærheten, sjekk ut Åfoss eller Skotfoss. Virker som det er godt samhold på disse plassene. Ellers Gjerpen-området, men muligens litt dyrere her. Falkum er nok litt dyrere det også (veldig sentrumsnært).

Anonymkode: 5bc87...c54

Åfoss har vi også fått et veldig godt inntrykk av. Vi bare venter på det kommer et hus til salgs som er aktuelt 🙂

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen! Det hjelper mye!

Vi kikka litt på Stridsklev i borettslaget der. Er noen kjent med det området? Ser ut som det er veldig fint for barn med lekeplasser og kort vei til skole. Skal se litt nærmere på vestsiden 🙂

Veldig fint. Jeg har flere venninner med barn som bor der. Mye barn å leke med, rolig og hyggelige folk. 

Anonymkode: 7c721...f48

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig fint. Jeg har flere venninner med barn som bor der. Mye barn å leke med, rolig og hyggelige folk. 

Ungene hadde mest lyst i rekkehus. Mest på grunn av lekeplasser. Så da virker dette fint! Vet du noe om skolen der? Da skal vi iallefall undersøke nærmere dette området 🙂

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungene hadde mest lyst i rekkehus. Mest på grunn av lekeplasser. Så da virker dette fint! Vet du noe om skolen der? Da skal vi iallefall undersøke nærmere dette området 🙂

Jeg har aldri hørt noen snakke noe annet enn positivt om skolen iallefall 😊

Skrevet

Hva menes egentlig med «belastet»? Innvandrere eller narkomane? 

Anonymkode: 206dc...db3

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes egentlig med «belastet»? Innvandrere eller narkomane? 

Sosialklienter og kommunale boliger. 

Anonymkode: 65426...7cb

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen har fått et veldig godt jobbtilbud i Porsgrunn, som han nesten ikke kan si nei til. 

Dette vil si at vi må flytte nesten 50 mil med to barn i skolealder. Barna er veldig spente og gleder seg veldig til flyttingen!
Vi har ennå ikke funnet et sted å bo. Vi har besøkt Porsgrunn og Skien, men bare inni bykjernene og ikke i boligområdene.
Vi trenger rett å slett tips til et boligområde der vi kan finne et hus/ rekkehus til under 3 mill?
Et sted som er trygt for barna å ferdes?
Et sted som er nært turområder og steder å bade?
Et sted som i dine øyner er et godt miljø for spesielt barna. (God skole)
Litt landlig, men samtidig sentralt.
Lekeplasser.
En fordel om det er hundevennlig.

Setter stor pris på svar! 🙂

Hovet er et bra sted, om sommeren lam man gå til Mule Varde for å bade og Telemarl Int'l School er veldig bra. 

Skrevet

Bjørntvedt, Grønnli, og Stridsklev er fine steder. Styr unna herøya, og vallemyrene. Hovenga kan være verdt å sjekke ut.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Sosialklienter og kommunale boliger. 

Anonymkode: 65426...7cb

Hvor er de sånn ca? Har foreldre som bor ved Gråten og har mange ganger gått gjennom ved Gimsøy - aldri sett eller opplevd noe spesielt..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er de sånn ca? Har foreldre som bor ved Gråten og har mange ganger gått gjennom ved Gimsøy - aldri sett eller opplevd noe spesielt..

Jeg bor en annen plass på østlandet, mange kommunalboliger her i området, i tillegg til masse steindyre eneboliger og vanlige rekkehus. Folk blir livredde når de hører kommunal bolig men det er vanligvis helt normale folk som bare ikke har vært så heldige økonomisk. 

Anonymkode: be2e4...fd3

• Liker 3
Skrevet

Er Larvik et alternativ? Kun 25 minutter avstand.

Anonymkode: e5cdc...aa5

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere har under 3 mill å kjøpe bolig for, så kan dere ikke regne med å få noe som har så veldig god standard. Jeg bor mer på landet, ikke så langt unna Skien og Porsgrunn, og her kan du så vidt få en ålreit bolig til under 3 mill. Med ålreit mener jeg en som ikke ser veldig umoderne eller slitt ut, men som samtidig ikke er ny. Dere kan få en nyere bolig til den prisen, men da er den ikke mange kvadratmeter. Dere må nok regne med litt dårlig standard og oppussing for den prisen altså.

Personlig foretrekker jeg både Skien og Larvik fremfor Porsgrunn. Porsgrunn har et kjedelig og lite pent sentrum, etter min mening. Det store kjøpesenteret der, Down Town, er veldig lite pent. I Skien er det veldig fint nede ved vannet i sentrum, og det er på en måte to sentrum der, fordi det er to kjøpesentre. I Larvik har du utsikt til havet og koselige gater og sentrum. 

Anonymkode: 2152b...8b0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig foretrekker jeg både Skien og Larvik fremfor Porsgrunn. Porsgrunn har et kjedelig og lite pent sentrum, etter min mening. Det store kjøpesenteret der, Down Town, er veldig lite pent. I Skien er det veldig fint nede ved vannet i sentrum, og det er på en måte to sentrum der, fordi det er to kjøpesentre. I Larvik har du utsikt til havet og koselige gater og sentrum. 

Veldig enig med deg i det du skriver her. Jeg synes også Porsgrunn sentrum er veldig trist, kjedelig og dødt, der kunne jeg ikke tenke meg å bo. Jeg er helt enig i at Skien og Larvik er veldig mye hyggeligere steder med pene, stemningsfulle og koselige bysentrum. Ville absolutt ha gått for Skien eller Larvik fremfor Porsgrunn hvis jeg var deg, ts.

Anonymkode: ff3f7...87d

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har under 3 mill å kjøpe bolig for, så kan dere ikke regne med å få noe som har så veldig god standard. Jeg bor mer på landet, ikke så langt unna Skien og Porsgrunn, og her kan du så vidt få en ålreit bolig til under 3 mill. Med ålreit mener jeg en som ikke ser veldig umoderne eller slitt ut, men som samtidig ikke er ny. Dere kan få en nyere bolig til den prisen, men da er den ikke mange kvadratmeter. Dere må nok regne med litt dårlig standard og oppussing for den prisen altså.

Dette er jeg uenig i! Er det et sted i landet hvor man kan få seg rekkehus 2 mill + så er det nettopp i Grenland. Rekkehusene er nok ofte fra 60- og 70-tallet, men jeg bor i et slikt selv sentralt i Skien (betalte 2 millioner for 3,5 år siden). De er fine, og det er fine og romslige uteområder og lekeområder for barn. I motsetning til en del andre ville jeg sjekka ut Gulset, veldig nærhet til marka og fantastiske turområder. Men det har vært en del greier omkring skoler fordi norske foreldre har søkt seg bort fra den ene, sannsynligvis pga høyere andel nordmenn med utenlandsk bakgrunn der.

Beste er vel om dere leier noe først og så gjør dere litt kjent. :-)

Anonymkode: b35ee...b7b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...