Gå til innhold

Hvem er du sint på pga korona? Flere som begynner å bli riktige sinte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kina? Menneskeheten generelt pga de eter ting dem ikke skal?

Jeg merker jeg begynner å bli skikkelig sint... Nesten alt av elendig het er menneskeskapt... Kan noen forklare meg hvorfor vi mennesker skal rose oss selv som om vi er gudsgave på jorda?

..... Ja, kanskje litt pessimistisk post men...

Anonymkode: f04fd...52f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da er det vel bare meg... Merker jeg ønsker å flytte langt vekk på fjellet fra mennesker. Dere er jo bare smittsomme!!"

• Liker 3
Skrevet

Mest pga hensynsløse folk

• Liker 6
Skrevet

Jeg er sint på menneskerasen generelt, ikke minst på meg selv. Har vært det en god stund. Hater at vi er så sykt ødeleggende for alt rundt oss. Håper aldri vi klarer å finne et liv utenfor denne planeten. Kan bare utslette oss selv. Jeg er jo også hyklersk når jeg skriver dette for jeg er ikke god nok til å ta vare på miljøet, jeg har fremdeles ikke lagt fra meg kjøttspising og jeg er ikke alltid god og snill. Men jeg ser i hvertfall det selv, noe overraskende mange ikke klarer å se. 

Anonymkode: 21d75...78a

• Liker 6
Skrevet

Jeg er mest sinte på firmaer som har funnet ut pga corona at de sparer penger på å ha folk i hjemmekontor så de spekulerer på å bare fortsette med det alltid

• Liker 1
Skrevet

Ingen.  Hva skulle det være godt for?

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er sint på menneskerasen generelt, ikke minst på meg selv. Har vært det en god stund. Hater at vi er så sykt ødeleggende for alt rundt oss. Håper aldri vi klarer å finne et liv utenfor denne planeten. Kan bare utslette oss selv. Jeg er jo også hyklersk når jeg skriver dette for jeg er ikke god nok til å ta vare på miljøet, jeg har fremdeles ikke lagt fra meg kjøttspising og jeg er ikke alltid god og snill. Men jeg ser i hvertfall det selv, noe overraskende mange ikke klarer å se. 

Anonymkode: 21d75...78a

Ja, begynner egentlig å lure på hvorfor det er så viktig at vi skal kolonisere andre planeter... Tror ikke en planet ønsker oss der, selvom det ikke er en levende ting i menneskeforstand.

Har planer om å bli vegetarianer når jeg runder 30, tenker jeg. Da trenger kanskje kroppen mindre mat enn ellers, ikke når man er i vekst som man trenger når man er veldig ung. Men ja, er helt enig...

Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Jeg er mest sinte på firmaer som har funnet ut pga corona at de sparer penger på å ha folk i hjemmekontor så de spekulerer på å bare fortsette med det alltid

Hvordan sparer de penger på å ha hjemmekontor?

• Liker 3
Skrevet

Jeg er først og fremst sint på Kina for at de har denne matukulturen de har! Det er flere sykdommer som kommer derfra nå. Svartedauden blomstrer opp igjen og, men den er lett å få kontroll over. 

Deretter er jeg sint på rike folk, som tror de er overordnet andre, tenker de nok bare kan betale seg friske og «det gjelder ikke meg så jeg reiser på fest som vanlig». 

Til slutt er jeg sint på mennesker og meg selv. Vi ødelegger jo alt som heter natur! Og når naturen vil rydde opp så gjør vi alt vi kan for å redde oss. Alle munnbindene, bruke en ting og kaste med en gang er ikke bra for miljøet. Bare for at vi skal redde oss selv. Jeg er også irritert på folk som får barn som ikke blir nyttige til noe. Unyttige foreldre som får unyttige barn. 

Anonymkode: 21513...257

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ledelsen sparer penger på det da de f. Eks ikke trenger bruke penger på å kjøpe inn mat til kantiner, noe som gjør at kantinearbeiderne sitter der uten jobb, de sparer penger ved å slippe å tilrettelegge ting for sine ansatte, da de ansatte sitter hjemme og jobber

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Huff så kjedelig alt blir. Vi har skjermen og Internett nå så egentlig trenger vi ikke å bevege oss ut av huset. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff så kjedelig alt blir. Vi har skjermen og Internett nå så egentlig trenger vi ikke å bevege oss ut av huset. 

Man mister sosial stimuli

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det blir vanlig med hjemmekontor, så kan firmaer spare milliarder på mindre husleie. Eller de kan selge sine kontorlokaler hvis de eier dem selv.

Anonymkode: 1d6f2...9f8

• Liker 7
Skrevet

Nei det er jeg ikke. Hva skulle det være godt for? Jeg syntes det er leit at det er sånn som det er nå. Mest av alt er covid for meg en påminnelse om hvor priviligert jeg er. Jeg har venner som bor over hele verden, og få (også i Europa) har hatt det så behagelig som vi i Norge har hatt det.

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor skal jeg være sint? Jeg bruker ikke energien min på slikt :) Det hjelper jo ingen, minst av alle meg selv.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er sint på regjeringen som fastholder på karantene fra andre land i europa. Jeg har ikke mulighet å ta karantene grunnet jobben og kan da heller ikke møte familie og venner i andre land. :( 

Anonymkode: f5b3c...17b

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er sint på regjeringen som fastholder på karantene fra andre land i europa. Jeg har ikke mulighet å ta karantene grunnet jobben og kan da heller ikke møte familie og venner i andre land. :( 

Anonymkode: f5b3c...17b

Enig i det! Har også familie i Europa. Håper EU og EØS kan bli enige om felles og like karantene-regler for hele Europa snart.

Anonymkode: 1d6f2...9f8

• Liker 2
Skrevet

Det siste man trenger nå er vel en oppfordring til å finne enda flere syndebukker.
Er det noen som i det hele tatt tåler synet av naboen lengre?

Anonymkode: e1b84...cfc

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det siste man trenger nå er vel en oppfordring til å finne enda flere syndebukker.
Er det noen som i det hele tatt tåler synet av naboen lengre?

Anonymkode: e1b84...cfc

Vel, ikke min feil at folk gjør seg så vanskelige å like.

Jeg har ikke noe imot naboene mine, er ikke de som sprer dritten eller spiser døde slanger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke sint på noen på grunn av dette. Smittsomme sykdommer har alltid eksistert og vil gjøre det helt frem til dommedag. Jeg føler mer på bekymring og sorg over alle de som nå mister sine kjære og de som mister det lille de eide før koronaviruset traff verden. Mine tanker går til de som dør på gata i New Dehli med og uten Korona. Når jeg tenker på dette fylles jeg med både sorg over deres elendighet og takknemlighet til Gud for at jeg tross alt lever så velsignet og avskjermet fra all elendigheten. 

Halvnakne tiggere som ligger i sin egen elendighet er forøvrig noe av det som ødelegger utenlandsturer jeg er på også. Min ferietilværelse er en grell kontrast til andre menneskers lidelse på jorden. Så nei, Korona gir meg ikke sinne, men bekymring og sorg.

• Liker 7
  • Opprett ny...