AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Har du en yndligsforfatter? Eller kanskje flere? Hva er det i så fall med denne forfatteren du liker, skrivestilen eller temaene vedkommende skriver om, eller noe annet? Selv er jeg ikke sånn alt for godt belest og er på jakt etter litt inspirasjon til nye forfattere å utforske 🥰 Anonymkode: 756ab...3d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Donna Tartt kan anbefales! Bygger opp bøkene på en god måte, liker språket. Har bare lest henne på norsk. Favoritten er Den hemmelige historien, men de andre bøkene hennes er også bra! Anonymkode: 545bd...209 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Kvinneguiden.no Anonymkode: e694b...ef4 4
Djungelvrål Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Karin Fossum. Få impliserte, man blir godt kjent med karakterende, mye tragedie, mange sære karakterer og god krim og uforutsigbare historier. Elskede Poona og Jeg kan se i mørket er favorittene. 3
Kågebruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Jeg liker Dag Solstad, elsker de lange setningene som aldri slutt og bare fortsetter i det uendelige uten å ta slutt, før de etterhvert tar slutt. 3
Rumle Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 38 minutter siden, Kågebruker skrev: Jeg liker Dag Solstad, elsker de lange setningene som aldri slutt og bare fortsetter i det uendelige uten å ta slutt, før de etterhvert tar slutt. Og forfatterintervjuene med ham, alltid like gøy 3
Stueloff Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Neil Gaiman. Han har en fantastisk måte å skrive på. Jeg får ikke nok av historiene hans 1
^^Belle^^ Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Favorittnordmann er Jostein Gaarder. Han har vært helten min siden barneskolen. Elsker skrivemåten hans og de filosofiske temaene han tar opp. Favoritt sånn ellers er TJ Klune, fordi han er hysterisk morsom og faktisk klarer å få det frem i en bok og Neil Gaiman, fordi han har en av de særeste hjernene som finnes. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 Maren Uthaug, Roy Jacobsen, Levi Henriksen, Päivi Laakso, Märta Tikkanen, Knut Hamsun, Jo Nesbø, Per Petterson, Audur Ava Olafsdottir, Herbjørg Wassmo. Anonymkode: ecb4f...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Isabel Allende. Anonymkode: 3902e...606 1
Boetica Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 Det utgis jo så utrolig mye bra litteratur nå, helt håpløst å velge. I samtiden har vi Levi Henriksen, Per Petterson og Carl Frode Tiller som glitrer. Agnes Ravatn og Vigdis Hjorth er også meget bra. Fra gammelt av har Sigrid Undset og Johan Falkberget en egen plass i hjertet mitt. 3
Ruthven Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 Neil Gaiman ❤️ Fantastisk forfatter med fantastiske historier.
Khloe P.T Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 Ingen som har nevnt Tore Renberg ... Han er EN av mine favoritter. 3
sofie777 Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 Akkurat nå leser jeg mye av Brandon Sanderson, så han kommer nok på toppen av listen. Diana Gabaldon er også høyt oppe sammen med JRR Tolkien og James S.A. Corey (leser nesten utelukkende på engelsk)
Okapi Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 (endret) Leser mest gamle greier, egentlig. Wilde, Wells, Lovecraft, Milton, Melville og sånne folk. Endret 1. september 2020 av Okapi
Boetica Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 19 minutter siden, Khloe P.T skrev: Ingen som har nevnt Tore Renberg ... Han er EN av mine favoritter. Syns han er så ujevn. Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve var knallbra, men så gikk det downhills i serien med Jarle Klepp. Så slår han til med Du er så lys - fantastisk! Og for ikke å snakke om Hillevåggjengen - har hørt dem på lydbok som forfatteren selv leser. Helt ubetalelig 😂 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 16 minutter siden, Boetica skrev: Syns han er så ujevn. Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve var knallbra, men så gikk det downhills i serien med Jarle Klepp. Så slår han til med Du er så lys - fantastisk! Og for ikke å snakke om Hillevåggjengen - har hørt dem på lydbok som forfatteren selv leser. Helt ubetalelig 😂 Pixley Mapogo var jo et makkverk som aldri skulle vært utgitt, men de øvrige bøkene om Jarle Klepp er jo bra. Anonymkode: 9c2ba...ac0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå