Gå til innhold

Hvem er favorittforfatteren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en yndligsforfatter? Eller kanskje flere?

Hva er det i så fall med denne forfatteren du liker, skrivestilen eller temaene vedkommende skriver om, eller noe annet?

Selv er jeg ikke sånn alt for godt belest og er på jakt etter litt inspirasjon til nye forfattere å utforske 🥰

Anonymkode: 756ab...3d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Donna Tartt kan anbefales! Bygger opp bøkene på en god måte, liker språket. Har bare lest henne på norsk. Favoritten er Den hemmelige historien, men de andre bøkene hennes er også bra!

Anonymkode: 545bd...209

• Liker 5
Skrevet

Kvinneguiden.no

Anonymkode: e694b...ef4

• Liker 4
Skrevet

Karin Fossum.  Få impliserte, man blir godt kjent med karakterende, mye tragedie, mange sære karakterer  og god krim og uforutsigbare historier.  Elskede Poona og Jeg kan se i mørket er favorittene.  

• Liker 3
Skrevet

Fjodor Dostojevskij

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker Dag Solstad, elsker de lange setningene som aldri slutt og bare fortsetter i det uendelige uten å ta slutt, før de etterhvert tar slutt. 

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg liker Dag Solstad, elsker de lange setningene som aldri slutt og bare fortsetter i det uendelige uten å ta slutt, før de etterhvert tar slutt. 

Og forfatterintervjuene med ham, alltid like gøy :ler:

• Liker 3
Skrevet

Neil Gaiman. Han har en fantastisk måte å skrive på. Jeg får ikke nok av historiene hans :)

• Liker 1
Skrevet

Favorittnordmann er Jostein Gaarder. Han har vært helten min siden barneskolen. Elsker skrivemåten hans og de filosofiske temaene han tar opp. :hjerte: 

Favoritt sånn ellers er TJ Klune, fordi han er hysterisk morsom og faktisk klarer å få det frem i en bok og Neil Gaiman, fordi han har en av de særeste hjernene som finnes.

• Liker 1
Skrevet

Maren Uthaug, Roy Jacobsen, Levi Henriksen, Päivi Laakso, Märta Tikkanen, Knut Hamsun, Jo Nesbø, Per Petterson, Audur Ava Olafsdottir, Herbjørg Wassmo.

Anonymkode: ecb4f...f5c

• Liker 2
Skrevet

Isabel Allende.

Anonymkode: 3902e...606

• Liker 1
Skrevet

Det utgis jo så utrolig mye bra litteratur nå, helt håpløst å velge. I samtiden har vi Levi Henriksen, Per Petterson og Carl Frode Tiller som glitrer. Agnes Ravatn og Vigdis Hjorth er også meget bra. Fra gammelt av har Sigrid Undset og Johan Falkberget en egen plass i hjertet mitt.

• Liker 3
Skrevet

Neil Gaiman ❤️ Fantastisk forfatter med fantastiske historier. 

Skrevet

Ingen som har nevnt Tore Renberg ... Han er EN av mine favoritter. 

• Liker 3
Skrevet

Akkurat nå leser jeg mye av Brandon Sanderson, så han kommer nok på toppen av listen. Diana Gabaldon er også høyt oppe sammen med JRR Tolkien og James S.A. Corey (leser nesten utelukkende på engelsk)

Skrevet (endret)

Leser mest gamle greier, egentlig. Wilde, Wells, Lovecraft, Milton, Melville og sånne folk.

Endret av Okapi
Skrevet
19 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Ingen som har nevnt Tore Renberg ... Han er EN av mine favoritter. 

Syns han er så ujevn. Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve var knallbra, men så gikk det downhills i serien med Jarle Klepp. Så slår han til med Du er så lys - fantastisk! Og for ikke å snakke om Hillevåggjengen - har hørt dem på lydbok som forfatteren selv leser. Helt ubetalelig 😂

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Boetica skrev:

Syns han er så ujevn. Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve var knallbra, men så gikk det downhills i serien med Jarle Klepp. Så slår han til med Du er så lys - fantastisk! Og for ikke å snakke om Hillevåggjengen - har hørt dem på lydbok som forfatteren selv leser. Helt ubetalelig 😂

Pixley Mapogo var jo et makkverk som aldri skulle vært utgitt, men de øvrige bøkene om Jarle Klepp er jo bra.

Anonymkode: 9c2ba...ac0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...