Gå til innhold

Tørrhostet i 3 dager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 32år og aktiv, løper endel og holder meg i aktivitet ofte. Jobber i butikk og har i 3 dager tørrhostet/kiler i halsen. Har også fått plutselig tett nese, som forsvinner like fort igjen. Ingen feber og er heller ikke trøtt. Noe å tenke på? Samboeren min sier at jeg må slutte å frykte så. Nytter ikke å høre med han. 

Noen som har det samme? 

Anonymkode: d4d41...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkjølelse 

Anonymkode: a28f5...f39

Skrevet

Test deg for korona!

Anonymkode: c1bbc...348

• Liker 12
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i butikk og har i 3 dager tørrhostet/kiler i halsen.

Du kan ikke jobbe i butikk med hoste uten at du har testet deg. Antar at du ikke er på jobb med denne hosten?

Anonymkode: f80a6...2ff

• Liker 8
Skrevet

det der hørtes slett ikke bra ut, ring legevakten.

Anonymkode: a2804...556

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 32år og aktiv, løper endel og holder meg i aktivitet ofte. Jobber i butikk og har i 3 dager tørrhostet/kiler i halsen. Har også fått plutselig tett nese, som forsvinner like fort igjen. Ingen feber og er heller ikke trøtt. Noe å tenke på? Samboeren min sier at jeg må slutte å frykte så. Nytter ikke å høre med han. 

Noen som har det samme? 

Du bør i hvert fall gå i karantene til du finner ut av dette. Tørrhoste er et symptom på corona. 

Anonymkode: 994f2...085

• Liker 4
Skrevet

Jeg har lignende symptom + vondt i halsen, svimmel, trøtt i kroppen og litt kvalm, og jeg må være hjemme fra jobb. Både fordi det KAN være corona (selv om testen var negativ), men også fordi jeg ikke skal smitte andre med evt. forkjølelse (som det mest sannsynlig er) og gjøre slik at DE også må i karantene, ta test, og hele pakka. Det er bedre at jeg er borte en uke enn at hele kollegiet må i karantene og teste seg.

Anonymkode: 2ad4a...f2e

• Liker 4
Skrevet

Da burde du ta en Corona test.
Er hoste eneste symptom man har igjen så kan man dra på jobb (så lenge man har negativ test) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg regner med du har hørt at alle som har luftveissymptomer bør teste seg, så hva håper du egentlig å oppnå ved å poste her?

Anonymkode: 20063...689

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, Nnilm said:

Er hoste eneste symptom man har igjen så kan man dra på jobb (så lenge man har negativ test) 

Slutt å spre feilinformasjon. Man skal holde seg hjemme til man ikke har symptomer.

• Liker 5
Skrevet

bestafaren min hostet slik 4 dager før han plutselig døde,så vær forsiktig.

Anonymkode: a2804...556

• Liker 1
Skrevet

Du bør være hjemme og bli testet. 
men hadde samme her for to uker siden, litt snufs, litt tett nese uten snørr, ekstremt kribling i halsen og litt hoste. Testet så negativt så. Er massivt med forkjølelse nå, så var nok bare en veldig lett variant av annet virus. Men holdt meg selvsagt hjemme fra første snufs, fikk test først da hosten kom... 

Anonymkode: 9e269...974

• Liker 1
Skrevet

Bestill time til koronatest og gå i isolasjon til testsvaret foreligger. Tester du negativt skal du holde deg hjemme til hosten har vært borte i 1 døgn. Tester du positivt skal du i isolasjon til 3 dager etter hosten er borte og samboeren din i karantene til 10 dager etter hosten din er borte. 

Anonymkode: 3bdb2...1c4

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt det samme, og det går virkelig ikke over. Jeg har testet negativt for korona. Men jeg blir tørr og får kribling i halsen og MÅ hoste stadig vekk, selv om jeg er helt frisk ellers. Utrolig irriterende! 

Anonymkode: 109ff...57a

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke jobbe i butikk med hoste uten at du har testet deg. Antar at du ikke er på jobb med denne hosten?

Anonymkode: f80a6...2ff

Butikkansatte som kommer på jobb med symptomer burde fått konsekvenser. Men vanskelig å unngå at det skjer, egoister er det overalt. Derfor bør munnbind bli påbudt.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å spre feilinformasjon. Man skal holde seg hjemme til man ikke har symptomer.

Har man kun hoste som restsymptom og har negativ test kan man dra på jobb. 
Jeg har litt hoste i ca 2-3 uker etter endt forkjølelse, samme gjelder to av barna. 
Denne informasjonen har vi fått både av lege og testsenteret ved sykehuset.

631DBBF5-3F0F-4F8F-A1F4-CC06D0CE7DCC.png

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Nnilm skrev:

Hvis man er barnehagebarn og «jobb» er å gå i barnehagen, så gjelder det du sier. Linken du postet omtaler bare barnehagebarn. Voksne skal være helt symptomfri. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er barnehagebarn og «jobb» er å gå i barnehagen, så gjelder det du sier. Linken du postet omtaler bare barnehagebarn. Voksne skal være helt symptomfri. 

Nja, her må man vise skjønn. Hoste etter forkjølelse kan vedvare i 6 uker. Har man negativ test og er kvitt symptomene drar man tilbake på jobb om man hoster litt. 

Anonymkode: dad2d...4f2

• Liker 2
Skrevet

TS, du skal teste deg når du har fått luftveissymptomer, særlig når du jobber med så mange mennesker som man gjør i en butikk. Bestill en test i morgen, hold deg hjemme til du er symptomfri og har negativ test. Bruk egenmelding eller få legeerklæring om du trenger det. 

Anonymkode: dad2d...4f2

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Nnilm said:

Jeg har litt hoste i ca 2-3 uker etter endt forkjølelse, samme gjelder to av barna. 
Denne informasjonen har vi fått både av lege og testsenteret ved sykehuset.

Jeg skulle likt å vite hva som får deg til å tro at det gjelder voksne som skal på arbeid. Det står barn og skole/barnehage i nesten hver setning, og voksne og arbeidsplass aldri blir nevnt.

• Liker 2
  • Opprett ny...