AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Jeg har begynt å få kronisk vondt i korsryggen. Før har jeg aldri opplevd å ha smerter der, men etter jeg begynte jobbe på sykehjem har jeg fått mer og mer vondt for hver dag. Er det vanlig å begynne å få smerter i korsrygg så tidlig? Det har blitt så ille at jeg ikke kan ligge eller sitte flatt med bena. Jeg tøyer ut ryggen hver dag og er aktiv. Det kjennes nesten ut som det er feilproposisjon i ryggen min, som bare blir verre av å trene. Føler nesten hoften har gått ut av ledd. (for å sette det på spissen.) Etter jeg har vært på jobb, drar jeg rett hjem og sitter i sofaen, siden jeg er helt gelé i beina etter jobb. Skal jeg så reise meg, da kommer intense strålende smerter. Jeg må ofte holde meg fast i vegg/dør for jeg klarer ikke å gå ordentlig. Jeg prøver å tøye ut ryggen flere ganger for dagen, med forskjellige øvelser. Anonymkode: 15772...522
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 ja det er vanlig om du har dårlig muskulatur. begynn å tren Anonymkode: 907f0...c3f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Tunge løft og harde gulv er hovedårsaken til vond rygg. Jobbet i butikk siden 18 og er nå 32. Sliter med prolapser, vond og stiv rygg året rundt og noen ganger er det så ille at jeg ikke kommer meg opp av sofaen. Jeg bruker varmeflaske på ryggen når jeg kommer hjem. Treningstudioet mitt har badstue og det hjelper mye. Tigerbalsam eller annen kjøle/varmekrem fra apoteket. Ibux og paracet sammen tar litt av smerten. Tipset er å legge seg rett ut på gulvet eller i sofaen. Å sitte kan gjøre det verre. Anonymkode: 99882...033
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tunge løft og harde gulv er hovedårsaken til vond rygg. Jobbet i butikk siden 18 og er nå 32. Sliter med prolapser, vond og stiv rygg året rundt og noen ganger er det så ille at jeg ikke kommer meg opp av sofaen. Jeg bruker varmeflaske på ryggen når jeg kommer hjem. Treningstudioet mitt har badstue og det hjelper mye. Tigerbalsam eller annen kjøle/varmekrem fra apoteket. Ibux og paracet sammen tar litt av smerten. Tipset er å legge seg rett ut på gulvet eller i sofaen. Å sitte kan gjøre det verre. Anonymkode: 99882...033 med dette så demper du bare symptomene istedet for å bedre selve problemet Anonymkode: 907f0...c3f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja det er vanlig om du har dårlig muskulatur. begynn å tren Anonymkode: 907f0...c3f Ikke altid trening hjelper og kan forverre problemet. Kommer helt annpå om det er slitasje, muskel eller nerveproblemer. Beste rådet er å dra til legen, ta mr/røngten og eventuelt henvisning til kiropraktor så hun kan få riktige øvelser. Anonymkode: 99882...033
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Gå til legen og få henvisning til fysio så du kan lære deg hvordan du skal løfte riktig og trene opp ryggen. Lykke til, håper det blir bedre. Anonymkode: 75c1f...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: med dette så demper du bare symptomene istedet for å bedre selve problemet Anonymkode: 907f0...c3f Jeg må dempe problemet da trening i mitt tilfelle forverrer det. Du har tydeligvis full kunnskap om min rygg? 🤦 Anonymkode: 99882...033
Fjollefyr Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Gå til legen. Leger har peiling på slikt. Da blir du henvist videre til egnet oppfølging. Det er umulig for oss å si hva som er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå