Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Thule dobbel sykkelvogn som jeg kan kjøpe spedbarnshengekøye til om vi skal på trilletur med begge to, men da er jo baby vent vekk fra meg... Den kan vel brukes fra 1 måned. Litt tidlig å venne han vekk syns jeg. Pluss at storebror fortsatt sover lenge på dagtid, og sykkelvogna har ikke liggestilling, så ikke noe godt sted å sove.

Lurer litt på å kjøpe babyjogger City Select lux, og bruke bilstolen til minste(den som har rygg som kan legges flat) og sittedelen til største. Da har de begge et godt sted å sove når vi er ute på farta.

Mye penger å bruke når man allerede har 2 vogner i tillegg til sykkelvogna. Er det unødvendig? Endrer søvnen seg mye fra 2 år til 2 år og 2 mnd?

Anonymkode: d406e...cc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye kommer du til å være alene med dem? Går eldste i barnehage? Hvis eldste ikke går i barnehage og du er mye alene når begge skal sove ville jeg helt klart kjøpt søskenvogn. Jeg har 2 år og 1 måned mellom mine og var helt avhengig av søskenvogn under koronastengt barnehage. Da sov de gjerne lur midt på dagen samtidig. Nå har eldste sluttet å sove dupp (2 år og 9 måneder nå) så den brukes ikke så mye lenger, men er fortsatt veldig kjekk å ha når jeg er alene med begge, feks på kjøpesenteret eller når minste skal sove og største må bli med. 

Anonymkode: 30f2c...e95

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to år mellom mine og hadde ikke klart meg uten søskenvogn. Nå er riktignok minste ganske fersk så det kan jo være at behovet endrer seg.

Vi bruker vognen til henting i barnehage (det er for langt til å bruke ståbrett) og vi prøver å få de til å sove samtidig på fridager. Vi ser for oss at eldste kommer til å fortsette med dagsoving i alle fall et halvt år til.

Vi kjøpte en brukt Bugaboo Donkey og er fornøyd med den. Den er relativt dyr brukt, men vi regner med at vi vil få igjen en del ved videresalg når vi er ferdig med den.

Vi har forresten og dobbel sykkelvogn og kommer nok til å gå over til å bruke denne til/fra barnehage når minsten er rundt ett år. 

Anonymkode: ced81...a7b

• Liker 2
Skrevet

Han går i barnehage, men de blir jo sendt hjem "syke" litt oftere for tiden. Trenger å trille 15 minutter til og fra barnehage. Vanskelig å si hvor mye jeg blir alene med dem. Det blir jo sikkert noen dager her og der. Sambo reiser litt med jobben, og jeg triller ofte til butikken. 

Jeg hadde liksom et håp om at sykkelvogna kunne holde, men så husket jeg plutselig hvor små nyfødte er, og har veldig behov for å ha han vent mot meg i det minste. Selv om vi eventuelt kun bruker sykkelvogna til og fra barnehagen...

Når vi er hjemme så sover eldste i senga si inne, men når vi er borte på noe sover han i vogn. Lurer litt på om vi blir litt låst uten et godt sovealternativ til han borte på dagtid. Eventuelt er vi jo to for det meste på helg, og kan ta med to vogner... men vi blir låst hjemme om vi er alene da...

Ståbrett til barnehagen tar jeg ikke sjanse på. Vi krysser trafikkert vei og trikkeskinner. Største er veldig glad i vogn fortsatt, og jeg vil tro han sover daglur til han er 3 år...

Skrevet

Vi sluttet med daglur ved to år og tre måneder, og har ikke trengt vogn til eldste etter det. Han får sitte på kanten av babybaggen om han er sliten i beina - har fungert utmerket for oss.

Anonymkode: 9cb18...2a9

Skrevet

Har to år mellom mine og har ikke hatt søskenvogn. Jeg valgte å bruke bæretøy på minste i de tilfellene jeg hadde behov for vogn på eldste. 

Anonymkode: 15b1c...d7b

Skrevet

Jeg tenker at når største fortsatt sover 2 timer på dagen som 2-åring, så er vi nok ikke ferdig med soving om 3 måneder. Han er et domener uten like, og qover mellom 14 og 15 timer i døgnet

Jeg ser jo nå at om jeg dropper Lux, men kjøper vanlige City select brukt, så får jeg en grei vogn for 2500-3000kr. Har jo også bag som første brukte til "reisevogna"; en city mini GT, som også passer til City Select. 

Da har jeg ålreit vogn til og fra barnehagen, samtidig som jeg har muligheten til å trille begge to om jeg er alene. Kan sikkert selge den for omtrent samme pris om den blir lite brukt. 

Jeg skal også ha planlagt ks, så fint at søskensetet blir så lavt at storebror kan klatre oppi selv.

Takk for innspill!

Skrevet

Har like mye aldersforskjell mellom mine, aldri hatt søskenvogn. Derimot har vi hatt ståbrett, som har vært nyttig.

Anonymkode: 1facb...862

Skrevet

Vi hadde bare ståbrett, akkurat to år mellom. Savnet aldri søskenvogn. Men du vet jo best om ditt barn er et "vognbarn" eller ikke. Her har vi egentlig sluttet å bruke vogn så fort de var ferdige med å sove på dagtid. 

Skrevet
15 minutter siden, Nerine_ skrev:

Vi hadde bare ståbrett, akkurat to år mellom. Savnet aldri søskenvogn. Men du vet jo best om ditt barn er et "vognbarn" eller ikke. Her har vi egentlig sluttet å bruke vogn så fort de var ferdige med å sove på dagtid. 

Ja, ikke sant. Min er fortsatt veldig glad i å sitte i vogna på tur. Sitter med bamsen sin og koser og slapper av på vei til barnehagen. Tror han blir lei seg om det blir ståbrett så fort den nye kommer. Han sitter fortsatt vent mot meg også....

Bedagelig anlagt type

Skrevet

Det er 20 år mellom mine og jeg har City Select. Kjøpte den brukt for 1800. Hadde ikke klart meg uten. Hadde også keisersnitt og veldig fordel at største kan klatre opp i sitt sete selv. 

Anonymkode: 81a4e...a3f

Skrevet

Broren min var 2 år eldre enn meg, foreldrene mine kunne ikke ha klart seg uten søskenvogn da vi var små. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 20 år mellom mine og jeg har City Select. Kjøpte den brukt for 1800. Hadde ikke klart meg uten. Hadde også keisersnitt og veldig fordel at største kan klatre opp i sitt sete selv. 

Anonymkode: 81a4e...a3f

20-åringen bør vel kunne gå selv 😆

Anonymkode: 30f2c...e95

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant. Min er fortsatt veldig glad i å sitte i vogna på tur. Sitter med bamsen sin og koser og slapper av på vei til barnehagen. Tror han blir lei seg om det blir ståbrett så fort den nye kommer. Han sitter fortsatt vent mot meg også....

Bedagelig anlagt type

Da er det nok lurt å ha, så ikke han føler at babyen tar alle "godene" fra han🙂

Skrevet

Vi har 20 mnd. mellom og droppet søskenvogn. Men vi bor slik til at vi må bruke bil både til barnehagen og til butikk, jeg ser for meg at jeg kunne ha savnet søskenvogn om jeg skulle trillet til butikken (men sykkelvogn kunne kanskje fylt behovet). 

Her har jeg med den vanlige vogna på tur. Nå som babyen også kan bruke sittedelen, er de i hvert fall det mest praktiske for oss. Jeg bytter mellom at storesøster sitter i vogna og lillesøster i bæresele eller lillesøster i vogna og storesøster går (løper og hopper) ved siden av. Innimellom ligger storesøster i kurven under vogna, der man vanligvis har bagasjen, ikke at det er noen ideell sitteplass, men hun syns det er gøy.

Anonymkode: 0468f...357

Skrevet

Blir omtrent 2 år og 6 mnd mellom våre, og vi tenker å kjøpe en vogn vi kan lett bytte mellom sports- og bagdel på, i stedet for søskenvogn. Jeg bærer en del uansett, så hvis vi skal trille tur og største trenger vogn tar jeg baby i bæresele. Eller omvendt 🙂 Største bruker kun vogn til soving og tur, hater vognen på kjøpesenter etc, da skal hun ut å springe 😅

Anonymkode: 357c8...a20

Skrevet

2 år mellom jentene mine og kunne ikke klart oss uten søskenvogn. Jeg har ikke førerkort da, så triller til- og fra barnehage, til byen, butikken osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...