Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt største mareritt på skolen var når læreren sa "nå skal dere jobbe i grupper". Jeg er veldig introvert og litt sjenert. Har aktivt jobbet med å være mer frampå nå som vi har endel gruppearbeid på universitet. Likevel så får jeg meg ikke til å trives med det. Jeg synes det er vanskelig å vise hva jeg kan, føler meg bare svak og synes det er ubehagelig. Spesielt når flertallet på gruppa er veldig utadvendte og prater lett. Jeg prøver å øve meg på å ta ordet, og vise at jeg er interessert og vil jobbe. Jeg er best på en-til-en samtale, og ting er annerledes når jeg er komfortabel med de som er rundt, ellers er jeg veldig reservert. Dette er noe jeg vil aktivt jobbe med. Jeg vet gruppearbeid kommer godt med når man skal f.eks ut i jobb, men på jobb har jeg ingen problemer med å samarbeide med kollegaer, men føler det blir noe helt annet enn å skrive f.eks en oppgave med ei gruppe. Jeg bare får ingenting ut av det, og føler jeg lett blir overkjørt. 

Har noen tips til hvordan jeg kan komme meg igjennom det på best mulig måte? ☺️

Anonymkode: 82f53...18f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Heldigvis har jeg ikke opplevd gruppearbeid på denne måten i noen av arbeidssituasjonene jeg har vært i etter skolen.

Kanskje du kan ta på deg å finne ut av konkrete ting for gruppearbeidet, slik at du gjør egne undersøkelser, som du da legger frem til gruppa når dere har gruppearbeid? Ta på deg ting du vet du kan takle, uten å være så aktiv muntlig?

Anonymkode: 36a45...260

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...