Gelica Skrevet 28. august 2020 #1 Del Skrevet 28. august 2020 Hva er din erfaring med dette i forhold til vektnedgang, over hvor lang tid og hvor enkelt/vanskelig det er å følge? Må man/bør man ha samme spisevindu 7 dager i uken? Har forsøkt meg på 5:2 som fungerer om man klarer å holde seg til det, men jeg syntes det blir for lite mat på 2 dagene og ender med å være litt smågrinete. Litt uheldig for de rundt, så det gidder jeg ikke. Jeg er ikke vant til å spise frokost, så det å vente med mat til 11/12 tiden er ikke noe problem for meg. Imidlertid kan jeg bli sulten på kvelden, så er nok der utfordringen kan komme. Alle tips og erfaringer tas i mot med stort takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Del Skrevet 28. august 2020 Siste måltid klokken 19 og neste klokken 11 dagen etter. 7eleven, som jeg kaller det, fungerer best for meg. Det er deilig at kroppen får tid til å fordøye maten godt før neste måltid. Og det er sunt å ikke spise rett før man legger seg. Anonymkode: 16651...bc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg bruker en app som heter LIFE fasting som jeg skrur på rett etter siste måltid. Så pusser jeg tenner. Anonymkode: 16651...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Del Skrevet 28. august 2020 Er dette en greie som heter noe? 😂 Sånn har jeg levd hele mitt voksne liv. Jeg pleier ikke spise noe før kl 15-16 på ettermiddagen uten at det er noen grunn til det. Anonymkode: 12eab...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #5 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg er mindre oppblåst og har gått ned noen kilo. 😊👍 Anonymkode: 16651...bc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg spiser generelt bare ett eller to måltider pr dag jeg da. Anonymkode: 12eab...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg hadde stor suksess med det. Følte meg mer energisk, sunnere og slankere. De første dagene kan være litt vanskelige. Grunnen til det er fordi 'sultfølelsen' vi kjenner er stoffet ghrenlin (eller noe i den dur) som kroppen begynner å produsere på de tidene vi vanligvis spiser. Det er kroppens måte å forbrede seg til maten. Om man skifter når man spiser, så vil kroppen stille seg etter det. Du vil altså slutte å føle "sult" på kvelden etter 2-3 dager. 16:8 fungerte veldig bra for meg. Jeg gikk ikke rundt og tenkte på mat utenfor spisevinduet. Jeg gikk ikke rundt og var sulten. Jeg var så fornøyd med det at jeg begynte å korte ned spisevinduet til 20:4, så 22:2. Masse energi. Mer tid til andre ting. Søtsuget kom bort. Også spiste jeg sunnere også, for jeg ville ikke 'sløse bort' spisevinduet på å spise usunne ting uten mye gode vitaminer osv. Det var ikke vanskelig å holde seg til spisevinduet 🙂 Anonymkode: fe4e4...544 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Del Skrevet 28. august 2020 Virker godt på meg Går ned i vekt, veldig jevnt og sakte men sikkert. Har mindre luft i magen, mindre av både hard mage og diare. Anonymkode: f216f...37b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Del Skrevet 28. august 2020 Føles fantastisk å leve sånn. Trives godt med å spise mellom 12 og 20. Synes likevel det kan være vanskelig å holde meg til det på grunn av det sosiale, spesielt i helger. 😶 Anonymkode: e90a7...520 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 28. august 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 28. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en greie som heter noe? 😂 Sånn har jeg levd hele mitt voksne liv. Jeg pleier ikke spise noe før kl 15-16 på ettermiddagen uten at det er noen grunn til det. Anonymkode: 12eab...9d4 Ja 😉 Greia er at man kan spise innenfor 8 timer og ikke noe de resterende 16 timene. Det skal ha effekt på vektnedgang, energi m.m. Jeg har ikke forsøkt det, men tror jeg skal slenge meg på et forsøk nå 😉 Er lettere enn 5:2 som jeg forsøkte meg på. Står mer om det her: https://spurt.no/16-8-diett-vekttap/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Del Skrevet 28. august 2020 1 minutt siden, Gelica skrev: Ja 😉 Greia er at man kan spise innenfor 8 timer og ikke noe de resterende 16 timene. Det skal ha effekt på vektnedgang, energi m.m. Jeg har ikke forsøkt det, men tror jeg skal slenge meg på et forsøk nå 😉 Er lettere enn 5:2 som jeg forsøkte meg på. Står mer om det her: https://spurt.no/16-8-diett-vekttap/ Jeg spiser som sagt ikke noe fra om kvelden og til kl 15 -16 dagen etter. Spiser middag og kanskje litt til kvelds, men ikke noe utenom dette. Aldri tenkt på om jeg har noe mer energi enn andre eller noe av den grunn. Anonymkode: 12eab...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Del Skrevet 28. august 2020 1 time siden, Gelica skrev: Hva er din erfaring med dette i forhold til vektnedgang, over hvor lang tid og hvor enkelt/vanskelig det er å følge? Må man/bør man ha samme spisevindu 7 dager i uken? Jeg er ikke vant til å spise frokost, så det å vente med mat til 11/12 tiden er ikke noe problem for meg. Imidlertid kan jeg bli sulten på kvelden, så er nok der utfordringen kan komme. Alle tips og erfaringer tas i mot med stort takk Jeg tok det skikkelig alvorlig i noen måneder. Det er ingen problemer å følge. Sitat Har forsøkt meg på 5:2 som fungerer om man klarer å holde seg til det, men jeg syntes det blir for lite mat på 2 dagene og ender med å være litt smågrinete. Litt uheldig for de rundt, så det gidder jeg ikke. Alt fungerer om man holder seg til det. 1 time siden, Gelica skrev: Ja 😉 Greia er at man kan spise innenfor 8 timer og ikke noe de resterende 16 timene. Det skal ha effekt på vektnedgang, energi m.m. Jeg har ikke forsøkt det, men tror jeg skal slenge meg på et forsøk nå 😉 Er lettere enn 5:2 som jeg forsøkte meg på. Står mer om det her: https://spurt.no/16-8-diett-vekttap/ Min erfaring er at det ikke har noen egentlig effekt på vektnedgang. Jeg spiser akkurat når jeg vil og går ned i vekt når jeg vil det. Spørsmålet er om du er så villig til å gå ned i vekt at du er villig til å spise mindre? Eller spiser du bare like mye i de 8 timene du "kan" spise? Anonymkode: 2051b...a40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 28. august 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok det skikkelig alvorlig i noen måneder. Det er ingen problemer å følge. Alt fungerer om man holder seg til det. Min erfaring er at det ikke har noen egentlig effekt på vektnedgang. Jeg spiser akkurat når jeg vil og går ned i vekt når jeg vil det. Spørsmålet er om du er så villig til å gå ned i vekt at du er villig til å spise mindre? Eller spiser du bare like mye i de 8 timene du "kan" spise? Anonymkode: 2051b...a40 Det er et godt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg tenker ikke på det som periodisk faste, men har den siste halvannen måneden ikke spist noe etter middag ca kl. 17. Varierer mellom å spise frokost kl. 7-8-9-10-11 dagen etterpå. Ofte trenger jeg en liten frokost, og da spiser jeg det. Det er uansett bedre å spise tidlig på dagen enn på kvelden. Søtsuget om kvelden og også resten av døgnet har blitt nesten helt borte, og jeg synes det går greit å ikke spise noe om kvelden selv om jeg blir litt sulten. Jeg føler også at det er enklere å spise sunt og spise seg passe mett resten av døgnet. Jeg har gått ned mange kilo. Tror og håper at jeg kan fortsette med det resten av livet siden det gjør at kroppen føles bedre. Anonymkode: 9a2a6...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aloc Skrevet 28. august 2020 #15 Del Skrevet 28. august 2020 Prøvde det for et par år siden og da gikk jeg ned litt. Men tror man bør gjøre andre endringer i tillegg. Da hadde jeg spisevindu 10-18 i ukedager og 12-20 i helger. Har begynt litt med det igjen (12-20 hver dag) i tillegg til lavkarbo. Gått ned ca 3 kg på 2 uker. Men har sklidd litt ut, noen dager er jeg supersulten på jobb kl 10, men da spiser jeg ikke noe mer før middagen etter jobb. Jeg vil si at det enkleste er å ha samme spisevindu hver dag hele uken, da det blir lengre faste når du endrer spisevinduet. Det var nok det tøffeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 28. august 2020 #16 Del Skrevet 28. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok det skikkelig alvorlig i noen måneder. Det er ingen problemer å følge. Alt fungerer om man holder seg til det. Min erfaring er at det ikke har noen egentlig effekt på vektnedgang. Jeg spiser akkurat når jeg vil og går ned i vekt når jeg vil det. Spørsmålet er om du er så villig til å gå ned i vekt at du er villig til å spise mindre? Eller spiser du bare like mye i de 8 timene du "kan" spise? Anonymkode: 2051b...a40 Eg er spent på korleis effekten blir for min del, på sikt. No har eg prøvd i ei veke. Har gått ned ca 2 kg, men ser at det kan bli krevende denne helga. Reknar med at det vert for mykje sosialt som gjer at det er vanskelig å ikkje ete... eg har gått for faste mellom 19 og 11. Ingen problem etter at eg vente meg til det. Men eg et mykje dei timane eg har lov. På sikt må eg skjerpe meg der også. Likevel har eg heilt sikkert færre kalorier inn, for mi største svakhet er kveldstimane. Og då blir det vanligvis både litt salt og søtt... Det får eg ikkje lov til no🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #17 Del Skrevet 28. august 2020 Du bør legge spisevinduet til din vanlige døgnrytme. Både jeg og sambo har periodisk fastet i noen år. Jeg er A-menneske, og står opp tidlig derfor spiser jeg mitt første måltid kl. 10 og siste når vi spiser middag sammen kl. 18.00. Han legger seg og står opp senere enn meg og må ha et kveldsmåltid, men har ikke problemer med å vente til lunsj for sitt første måltid. Dersom du tar hensyn til når du faktisk er mest sulten, og praktiske måltidsrutiner med familien, så er det virkelig ikke noe vanskelig å opprettholde dette kostholdet. Anonymkode: bbed0...457 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #18 Del Skrevet 28. august 2020 Har gått ned 8kg med periodisk faste👍🏻 Anonymkode: 0cc91...689 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #19 Del Skrevet 29. august 2020 Jeg er ble forundret over at dette var en greie. Jeg har ikke spist frokost eller lunch før høyskolen og arbeid da det var forventet i en sosial setting. Og siden jeg spiste sundt gikk jeg ikke mye opp når jeg begynte. Jeg har sluttet med dette nå, for jeg trives ikke så godt med mat tidlig på dagen. Om vektnedgangen stopper nå så skal jeg kutte spisetiden på kvelden, men nå er ikke periodisk faste hovedmetoden jeg bruker for å gå ned. Anonymkode: b66df...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #20 Del Skrevet 28. september 2020 Jeg begynte å faste 8:16 i forrige uke, og det går helt fint. Jeg gjør det hovedsakelig for å stabilisere blodsukkeret. Jeg har mer energi og føler meg langt piggere nå Anonymkode: 0e429...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå