AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Hei alle. Er det noen her inne som jobber som skribent? Hjemmefra, feks som frilans? Jeg liker godt å skrive og kunne veldig godt tenke med å jobbe med det. Men har ingen erfaring, heller ikke utdanning innen dette. (Vil gjerne prøve ut før jeg eventuelt begynner på utdannelse, sånn i tilfelle det viser seg at dette ikke var noe for meg alikevell). Men så til det jeg lurer på. • Hvor kan man finne skrive jobber som er norske? • Jeg tenker å jobbe for meg selv (hjemmefra), som frilans. Men er det bare til å "kalle" seg selv frilans, før en i det hele tatt har hatt noen som helst frilans jobber. • Er det slik at folk hyrer deg om du verken har erfaring eller utdanning? Jeg tenker jo at alle må jo starte et sted. Og i starten så tar du deg gjerne litt lite betalt slik at du kan opparbeide deg erfaring og gode referanser? Takk for alle svar. Ts Anonymkode: 8eb0a...972
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Jeg jobber blant annet som skribent. Jeg ville ikke brukt deg som frilanser basert på teksten du har skrevet her. Du har flere grove grammatiske feil, og hvis jeg skal betale noen for å skrive bør de beherske språket bedre enn det virker som du gjør. Anonymkode: 9b87c...6d3 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber blant annet som skribent. Jeg ville ikke brukt deg som frilanser basert på teksten du har skrevet her. Du har flere grove grammatiske feil, og hvis jeg skal betale noen for å skrive bør de beherske språket bedre enn det virker som du gjør. Anonymkode: 9b87c...6d3 Kan du sitere meg hope du mener? Anonymkode: 8eb0a...972
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du sitere meg hope du mener? Anonymkode: 8eb0a...972 Beklager, ordboken på telefonen endret På ordet. Mener selvsagt om du kan sitere meg HVOR du mener Anonymkode: 8eb0a...972
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei alle. Er det noen her inne som jobber som skribent? Hjemmefra, feks som frilans? Jeg liker godt å skrive og kunne veldig godt tenke med å jobbe med det. Men har ingen erfaring, heller ikke utdanning innen dette. (Vil gjerne prøve ut før jeg eventuelt begynner på utdannelse, sånn i tilfelle det viser seg at dette ikke var noe for meg alikevell). Men så til det jeg lurer på. • Hvor kan man finne skrive jobber som er norske? • Jeg tenker å jobbe for meg selv (hjemmefra), som frilans. Men er det bare til å "kalle" seg selv frilans, før en i det hele tatt har hatt noen som helst frilans jobber. • Er det slik at folk hyrer deg om du verken har erfaring eller utdanning? Jeg tenker jo at alle må jo starte et sted. Og i starten så tar du deg gjerne litt lite betalt slik at du kan opparbeide deg erfaring og gode referanser? Takk for alle svar. Ts Anonymkode: 8eb0a...972 Jeg har markert de feilene jeg ser ved første øyekast. Noe er særskriving, noe er feil tegnsetting og noe er bare ikke grammatisk. I tillegg har du litt merkelig setningsoppbygging flere steder. Forresten: Man jobber frilans, men er en frilanser. Anonymkode: 9b87c...6d3 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har markert de feilene jeg ser ved første øyekast. Noe er særskriving, noe er feil tegnsetting og noe er bare ikke grammatisk. I tillegg har du litt merkelig setningsoppbygging flere steder. Forresten: Man jobber frilans, men er en frilanser. Anonymkode: 9b87c...6d3 Ok. Takk for tilbakemelding Anonymkode: 8eb0a...972
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Takk for tilbakemelding Anonymkode: 8eb0a...972 Bare hyggelig. Det er ikke meningen å knuse drømmene dine, men jeg syns du bør jobbe mer med skriveferdighetene dine før du vurderer å ta betalt som skribent. Anonymkode: 9b87c...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Nåja, det er vel forskjell på å skrive et innlegg på KG og å levere fullt ferdige artikler til en kunde, så det var vel spisst å skrive at TS er helt sjanseløs. Ser utrolig mye dårlig norsk hos journalister og skribenter rundt omkring, så hvis du virkelig ønsker å prøve deg så bør du selvsagt få det under kontroll - men det du presenterer i ett enkelt innlegg her inne er jo ikke representativt, så ikke ta det så personlig. Jeg jobber som frilanser og produserer innhold til nettsider, redaksjonelle artikler og profesjonelle anmeldelser. I begynnelsen benyttet jeg meg av nettsiden UpWork, der du kan registrere deg og tilby tjenestene dine til ulike firmaer og privatpersoner som legger ut jobber. Prøv gjerne der og se hvordan det ser ut + hva som kreves for å få jobber:) Jeg har 2 faste oppdragsgivere og tjener omtrent 10 000 i måneden på dette, da det bare er en deltidsjobb for meg. Lykke til, TS! Anonymkode: a2428...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Nåja, det er vel forskjell på å skrive et innlegg på KG og å levere fullt ferdige artikler til en kunde, så det var vel spisst å skrive at TS er helt sjanseløs. Ser utrolig mye dårlig norsk hos journalister og skribenter rundt omkring, så hvis du virkelig ønsker å prøve deg så bør du selvsagt få det under kontroll - men det du presenterer i ett enkelt innlegg her inne er jo ikke representativt, så ikke ta det så personlig. Anonymkode: a2428...ddd Har jeg skrevet at TS er helt sjanseløs? Jeg sa at jeg ikke ville benyttet meg av hennes tjenester. Dette begrunnet jeg ved å vise til flere ganske grunnleggende feil hun hadde gjort. Jeg er enig i at det er forskjell på å levere en ferdig tekst og å skrive på KG, men noen ting bør man ha kontroll på som skribent. Da mener jeg spesielt særskriving og en viss kontroll på tegnsetting. Derfor oppfordret jeg henne til å jobbe videre med ferdighetene, så kan hun heller vurdere å ta betalt når hun har det grunnleggende på plass. Anonymkode: 9b87c...6d3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nåja, det er vel forskjell på å skrive et innlegg på KG og å levere fullt ferdige artikler til en kunde, så det var vel spisst å skrive at TS er helt sjanseløs. Ser utrolig mye dårlig norsk hos journalister og skribenter rundt omkring, så hvis du virkelig ønsker å prøve deg så bør du selvsagt få det under kontroll - men det du presenterer i ett enkelt innlegg her inne er jo ikke representativt, så ikke ta det så personlig. Jeg jobber som frilanser og produserer innhold til nettsider, redaksjonelle artikler og profesjonelle anmeldelser. I begynnelsen benyttet jeg meg av nettsiden UpWork, der du kan registrere deg og tilby tjenestene dine til ulike firmaer og privatpersoner som legger ut jobber. Prøv gjerne der og se hvordan det ser ut + hva som kreves for å få jobber:) Jeg har 2 faste oppdragsgivere og tjener omtrent 10 000 i måneden på dette, da det bare er en deltidsjobb for meg. Lykke til, TS! Anonymkode: a2428...ddd Tusen takk for gode tips😁 hvordan er det i forholde til å faktisk få noen skrivejobber? Regner med det ikke er kjempe lett. Men er det slik at det er nesten umulig og bortkastet? Anonymkode: 8eb0a...972
Tanuki Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 On 8/28/2020 at 9:11 PM, AnonymBruker said: Tusen takk for gode tips😁 hvordan er det i forholde til å faktisk få noen skrivejobber? Regner med det ikke er kjempe lett. Men er det slik at det er nesten umulig og bortkastet? Anonymkode: 8eb0a...972 jeg driver litt med skriving på fritid, mer som hobby enn inntektskilde, men her er noen tips: - Hva skriver du om? Har du en spesiel kompetanse eller nisje? - la oss si du skriver om reiseliv, da kan du enkelt søke opp blogger, nettsider etc, ofte tar de i mot gjesteinnlegg, - start en egen blogg eller portfolio så du lett kan vise frem artikkler og blogginnlegg du har skrevet - følg aktuelle skribenter du liker på twitter/instagram etc - sjekk ut lokalavisa, kan godt være de tar i mot artikkler - husk HVEM du skriver for 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå