Gå til innhold

Er du i 99,99%-gruppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pandemien var ikke så farlig som jeg trodde i mars. Her er en fin oversikt over dødsrisikoen for forskjellige grupper.

Synes det er på tide å la menneskene i verden få leve som de vil og ta den risikoen hver enkelt er villig til å ta.

Covid-19.jpg

Anonymkode: 68b99...289

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høyt er gresset på hytta di sverige nå?

Anonymkode: 694e4...70f

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Nå er det vel ikke først og fremst døden jeg er redd for, men senskader som kronisk tungpust og skader på hjerne/ hjertevev frister ikke det heller. Dessuten er jeg gravid nå, og kunnskapen om denne sykdommen for gravide og foster er fortsatt mangelfull. Så jeg setter stor pris på alle smittevern-tiltak som er, better safe than sorry. 

Anonymkode: aeba0...b29

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel ikke først og fremst døden jeg er redd for, men senskader som kronisk tungpust og skader på hjerne/ hjertevev frister ikke det heller. Dessuten er jeg gravid nå, og kunnskapen om denne sykdommen for gravide og foster er fortsatt mangelfull. Så jeg setter stor pris på alle smittevern-tiltak som er, better safe than sorry. 

Dette er medieskapt. Ingen undersøkelser tyder på at det er slik, med mindre man har underliggende sykdommer fra før. Til sammenligning kan en vanlig lungebetennelse, som mange eldre får på et tidspunkt, også føre til langvarige skader. 

Anonymkode: 5e1d9...ff5

• Liker 9
Skrevet

Jeg er ikke så redd for meg selv. Men om jeg skulle få viruset, kan jeg risikere å smitte noen som kan dø av det. At ikke folk kan forstå det, synes jeg er merkelig. Er dere så korttenkte?

• Liker 7
Skrevet

Problemet er at folk blir syke, og sengeliggende, og hvis mange nok er syke samtidig så kollapser samfunnet. Vi er ikke redd for å bli syke (de av oss som ikke er i noen risikogrupper), vi vil bare ikke at alle skal bli syke samtidig. 

Anonymkode: 7a3bd...c0e

• Liker 5
Skrevet

Du har virkelig ikke skjønt mye.. Det er nå 835679 mennesker som er døde av Covid-19 i verden..Hva tror du tallet hadde vært uten tiltak?? Hvor mange sykehus hadde vært fylt opp med corona pasienter osv osv?  

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er medieskapt. Ingen undersøkelser tyder på at det er slik, med mindre man har underliggende sykdommer fra før. Til sammenligning kan en vanlig lungebetennelse, som mange eldre får på et tidspunkt, også føre til langvarige skader. 

Favorittordet til alle konspirasjonsteoretikere. Onde politikere og lumske medier som driver med sammensvergelse og lureri mot en naiv befolkning. 

Selv ønsker jeg å forbli en av de som aldri får viruset. 

Anonymkode: a269e...01d

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, NorthernLight skrev:

Du har virkelig ikke skjønt mye.. Det er nå 835679 mennesker som er døde av Covid-19 i verden..Hva tror du tallet hadde vært uten tiltak?? Hvor mange sykehus hadde vært fylt opp med corona pasienter osv osv?  

Det hadde sikkert vært flere døde uten tiltak, men når gjennomsnittlig dødsalder er ca samme som normal dødsalder, så er antall døde ikke så veldig interessant lenger. Alle skal jo dø en gang.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, NorthernLight skrev:

Hvem har sagt at de er i mot tiltak? 

Jeg synes dagens tiltak er fornuftige, og gjør at man kan leve tilnærmet normalt. Jeg koser meg i alle fall med bryllup, ferieturer, er tilbake i kontorlandskapet, matfestival til helgen, med mer.

Finnes ikke redd for sykdommen for egen del, men er forsiktig for å skjerme risikogruppen, slik jeg også er under influensasesongen. 

• Liker 1
Skrevet

For å svare på overskriften: Nei, jeg tilhører ikke 99.99%-gruppen.
Og enda viktigere, flere av de jeg må omgås i dt daglige gjør ikke det!

Flere av de jeg må omgås i det daglige tilhører 92,8%-gruppen, og 79,9%-gruppen, og disse vil jeg gjerne beskytte så godt jeg kan.

Anonymkode: fcf67...780

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde sikkert vært flere døde uten tiltak, men når gjennomsnittlig dødsalder er ca samme som normal dødsalder, så er antall døde ikke så veldig interessant lenger. Alle skal jo dø en gang.

Hadde det bare vært så vel at alle som dør av korona hadde vært 80+...

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nok eng-status på dette tidspunktet. 

Skrevet (endret)
4 timer siden, NorthernLight skrev:

Lurer på hvor mange av disse som hadde vært døde i dag uansett.

Endret av Apocalypte
  • Liker 2
Skrevet
On 8/28/2020 at 8:58 AM, NorthernLight said:

Det eneste jeg kan si om det, er at det iallefall er langt færre enn de som (på verdensbasis) vil gå dukken som følge av tiltakene, -direkte eller inndirekte!! 

De fleste land har faktisk ikke noe sikkerhetsnett slik som oss. Når de ikke får jobbe, får de ingen penger, og uten penger, ingen mat og husrom.. - Og i størstedelen av verden, er det faktisk ikke noe slikt som oppsparte midler heller..

• Liker 5
Skrevet (endret)
På 28.8.2020 den 8.26, AnonymBruker skrev:

Pandemien var ikke så farlig som jeg trodde i mars. Her er en fin oversikt over dødsrisikoen for forskjellige grupper.

Synes det er på tide å la menneskene i verden få leve som de vil og ta den risikoen hver enkelt er villig til å ta.

Covid-19.jpg

Du tror ikke dødeligheten blir høyere hvis f.eks. 3 millioner nordmenn får Covid samtidig?

Dvs. du får 0,00% helsehjelp og får satse på at du selvhelbredes hjemme i din egen stue. Skulle du ha behov for oppfølging/opptrening etter selvhelbredelsen så kan du selvfølgelig også glemme den. (I en slik situasjon bør du/noen du er glad i, absolutt heller ikke havne i en ulykke, ha en kone som skal føde, brekke et ben eller lignende heller - de også må klare seg selv).

Hvis det viste seg at du er en av de som kun kjente litt prikking i nesa og selvhelbredelsen hjemme gikk således strålende, så tror du altså at resterende av befolkningen satt rolig å så på f.eks. sin mor bli kvelt ihjel hjemme på stuegulvet på grunn av Covid-lunger? At godt voksne folk aksepterer at ektefellen lider seg inn i døden uten hjelp? At fedre og mødre ser deres barn/unge med f.eks. medfødte underliggende sykdommer dø rett foran øynene deres uten helsehjelp?

Dette scenarioet fra helvete skal altså utarte seg parallelt som du skal skate rundt med en øl før du stikker og ser på en fotballkamp på din lokale pub. Det er for å si det forsiktig en virkelighetsfjern utopi. Din Covid håndteringsstrategi hadde trolig ført til det komplette anarki her i Norge, og ville således hatt langt større negative konsekvenser for deg enn dagens smitteverntiltak.

Det ligger også innbakt i ordene "smittsomme sykdommer, Pandemi" at dine valg, din valgfrihet, påvirker og reduserer andre mennesker valg/valgfrihet. Når du er en del av et samfunn med lover/regler/sosial kontrakt- som er bygget på at alle enkeltindivid innretter seg visse regler/normer for å unngå anarki - noe også enkeltindividet er tjent med, så kan du selvfølgelig ikke komme bablende med noe Knigt Rider lone crusader  midt i en global pandemi.

Endret av Jr.Garcon
Skrevet
2 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Du tror ikke dødeligheten blir høyere hvis f.eks. 3 millioner nordmenn får Covid samtidig?

Dvs. du får 0,00% helsehjelp og får satse på at du selvhelbredes hjemme i din egen stue. Skulle du ha behov for oppfølging/opptrening etter selvhelbredelsen så kan du selvfølgelig også glemme den. (I en slik situasjon bør du/noen du er glad i, absolutt heller ikke havne i en ulykke, ha en kone som skal føde, brekke et ben eller lignende heller - de også må klare seg selv).

Det er ikke mulig at 3 mill blir smittet samtidig. Det er bare å se til Sverige. Maksimum intensiv-innlagte der var under 600 stk. Det tilsvarer litt under 300 som maks i Norge med vår ca halve befolkningsstørrelse.

En topp på 300 på intensiven tror jeg vi skal klare greit 🙂 

Skrevet
På 28.8.2020 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Hva er det med hysteriske kvinner og irrasjonell frykt? Det er ingenting som tyder på at covid-19 gir betydelige senskader utover andre kraftige infeksjoner. Les denne. Mye av de såkalte senskadene skyldes nok psykiske årsaker mer enn fysiske årsaker:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/opdB6a/en-fryktdrevet-pandemi-av-varige-helseproblemer

Anonymkode: f0eac...eec

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med hysteriske kvinner og irrasjonell frykt? Det er ingenting som tyder på at covid-19 gir betydelige senskader utover andre kraftige infeksjoner. Les denne. Mye av de såkalte senskadene skyldes nok psykiske årsaker mer enn fysiske årsaker:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/opdB6a/en-fryktdrevet-pandemi-av-varige-helseproblemer

Anonymkode: f0eac...eec

👏👏 Helt fantastisk å greie kunststykket å bruke en kronikk i Aftenposten, signert av en Lege og postdoktor ved Senter for medisinsk etikk, UIO og en fastlege, spesialist i allmennmedisin, som kilde. Meget bra jobba. Det var vel 3 av 4 hjerneceller som samarbeidet om å få til det.

Skjerp deg.

Anonymkode: ee5e5...91f

• Opprett ny...