Gjest Trynefaktor Skrevet 27. august 2020 #1 Del Skrevet 27. august 2020 Trenger tips, jeg er elendig med kylling. Gjerne noe som ikke tar veldig lang tid. Får til en bra tikka masala, men krever litt forberedelser og det tar litt for mye tid til at jeg gidder å lage det så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. august 2020 #2 Del Skrevet 28. august 2020 Stek sopp, hvitløk, løk, rød paprika og lårfilet av kylling, krydre etter smak (salt, pepper og paprika kan være godt), hell over litt fløte og la det koke til det tykner litt. Server med tagliatelle og gjerne litt grønn salat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Del Skrevet 28. august 2020 Vasker og slicer søtpoteter i cm tykke skiver og legger inn i ovnen. Gir kyllingfiletene en runde i panna før de også går inn i ovnen. Hiver løk og sopp oppi panna og etterhvert litt fløte eller kraft over. Når det har kokt litt inn er det i ovnen ferdig. Serverer med fersk spinat. Anonymkode: 7f202...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Del Skrevet 28. august 2020 Som kokk, så skjønner jeg ikke hva folk absolutt skal med så mye kylling til hverdags om de ikke vil tilberede den ordentlig...? Det er et fettfattig fjærkre. Det betyr at i 9/10 tilfeller blir den tørr, smakløs og kjip om du ikke gir den tid. Enten med en god marinade (som i indisk matlaging), fransk hel kylling kokt med vin, eller stekt i ovn med masse smør og urter. Om det er slanking det går på, lag heller noe veggismat og spar kyllingen til du kan steke den i ovn på lørdagen. Anonymkode: 12820...1ca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 28. august 2020 #5 Del Skrevet 28. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som kokk, så skjønner jeg ikke hva folk absolutt skal med så mye kylling til hverdags om de ikke vil tilberede den ordentlig...? Det er et fettfattig fjærkre. Det betyr at i 9/10 tilfeller blir den tørr, smakløs og kjip om du ikke gir den tid. Enten med en god marinade (som i indisk matlaging), fransk hel kylling kokt med vin, eller stekt i ovn med masse smør og urter. Om det er slanking det går på, lag heller noe veggismat og spar kyllingen til du kan steke den i ovn på lørdagen. Anonymkode: 12820...1ca Voldsomt da. Helst ikke så lang tid, skrev jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Del Skrevet 28. august 2020 Denne er god! https://tinahage.blogg.no/1484502687_kyllingpanne.html Lagde denne i går. Den var ok: https://www.halfbakedharvest.com/broccoli-cheddar-chicken-and-rice-casserole/ Anonymkode: d91f7...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 28. august 2020 #7 Del Skrevet 28. august 2020 Denne blir veldig god https://snikgjest.com/2015/10/30/henriks-kylling-og-ris/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Del Skrevet 28. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at i 9/10 tilfeller blir den tørr, smakløs og kjip om du ikke gir den tid. Jeg er ikke kokk, men klarer fint å lage god og saftig kylling likevel. Ts, se her: https://coop.no/coop-prix/kylling/articles/slik-steker-du-kyllingfilet-riktig/ Spis fileten med det tilbehøret du liker, del den opp og ha i pastasalat eller en annen salat, lag en pasta carbonara uten bacon men med kylling, caesarsalat med kylling. Wok er også raskt, strimle kyllingen og stek den råraskt sammen med grønnsaker, kjøp ferdig woksaus og ha over. Anonymkode: b1314...fd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Del Skrevet 28. august 2020 Kyllingsuppa her er kjempegod! http://monihobby.blogspot.com//09/to-gode-oppskrifter-kyllingsuppe-og.html?m=1 Anonymkode: 4be11...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Del Skrevet 28. august 2020 https://www.godt.no/oppskrift/8673/kylling-i-mangosaus Denne mangokyllingen er SÅ god og veldig enkel å lage. Har servert den til mange venner og alle elsker den og vil ha oppskriften. Det er skikkelig kosemat Anonymkode: 8aab4...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 28. august 2020 #11 Del Skrevet 28. august 2020 Tusen takk for alle tips! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Del Skrevet 28. august 2020 Inn i stekepose med krydder og grønnsaker, og så inn i ovnen! Anonymkode: e90e3...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 28. august 2020 #13 Del Skrevet 28. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som kokk, så skjønner jeg ikke hva folk absolutt skal med så mye kylling til hverdags om de ikke vil tilberede den ordentlig...? Det er et fettfattig fjærkre. Det betyr at i 9/10 tilfeller blir den tørr, smakløs og kjip om du ikke gir den tid. Enten med en god marinade (som i indisk matlaging), fransk hel kylling kokt med vin, eller stekt i ovn med masse smør og urter. Om det er slanking det går på, lag heller noe veggismat og spar kyllingen til du kan steke den i ovn på lørdagen. Anonymkode: 12820...1ca Enig. Er nok derfor jeg ikke er så glad i kylling. Blir jo nesten alltid tørt om man skal bruke kylling til en rask middag. Synes heller ikke det er godt med biter av kylling i suppe som er tørre. Bedre å langtidskoke eller ha i leirgryte. Da blir det saftig og mørt. Bedre å bruke litt tid også heller fryse ned halvparten til en f.eks. en gryte senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 28. august 2020 #14 Del Skrevet 28. august 2020 1 time siden, little fairy skrev: Enig. Er nok derfor jeg ikke er så glad i kylling. Blir jo nesten alltid tørt om man skal bruke kylling til en rask middag. Synes heller ikke det er godt med biter av kylling i suppe som er tørre. Bedre å langtidskoke eller ha i leirgryte. Da blir det saftig og mørt. Bedre å bruke litt tid også heller fryse ned halvparten til en f.eks. en gryte senere. Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå