Gå til innhold

Stemor bruker tøyet til mitt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 4, som er hos sin far og stemor annenhver helg. Stemor har også en datter fra tidligere forhold på samme alder som min datter. Jeg opplever ofte at stemor bruker tøyet til mitt barn på sin datter. Dette har skjedd flere ganger, og jeg har sagt ifra, men stemor fortsetter å gjøre det. Det er veldig irriterende, jeg bruker mye tid og penger på å kjøpe fint tøy til min datter og jeg ønsker ikke at klærne hennes skal blir brukt av andre. Det er snakk om dyre ulldresser, kjoler, vinterjakker og annet tøy hun har med. Ofte får jeg tøyet uvasket tilbake og min datter kan fortelle at stesøstera sølte is, skitner tøyet. Min datter liker heller ikke at stesøstera «låner» tøyet hennes. Jeg har snakket med min eksmann om dette, men han er ett surrehue og har ikke orden på noe. 

Dette er kjempe irriterende, jeg opplever at jeg holder datteren hennes med tøy i perioder. Ofte «glemmes» de fine plagene hos stemor. Men der har jeg blitt flinkere til å se igjennom baggen til min datter ved overlevering og kreve inn det som mangler.

Har dere noen råd til meg? Dette er sykt irriterende! 

Anonymkode: 249c1...a10

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår frustrasjonen din, men du har ikke mulighet til å sende med noe som ikke er fullt så flott og kostbart da? Om du merker ditt barns klær med navn blir det jo overkommelig for far å følge med også.

• Liker 11
Skrevet

Dette hadde irritert meg også veldig. Far er jo tydeligvis et dårlig mellomledd siden han ikke bryr seg, men går det å snakke direkte med stemoren? 

Anonymkode: e20ea...d6c

• Liker 12
Skrevet

Du kan jo prøve å kreve at tøy som blir lånt bort skal vaskes. Men det blir kanskje litt vanskelig å unngå å låne fra hverandre helt? Og hvis det bare er annenhver helg kan jeg ikke tenke meg at det er så mye tøy som bli brukt.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette hadde irritert meg også veldig. Far er jo tydeligvis et dårlig mellomledd siden han ikke bryr seg, men går det å snakke direkte med stemoren? 

Anonymkode: e20ea...d6c

Ja, altså, jeg hadde tatt det opp med stemor, men jeg leser hi slik at det ikke har ført fram. Det er jo grenseløst frekt av stemor, men Ts har få muligheter her hvis stemor fortsetter og faren er avskrevet som et surrehue. 

Jeg hadde gått hardere på far. 

Anonymkode: 57c16...7a8

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, altså, jeg hadde tatt det opp med stemor, men jeg leser hi slik at det ikke har ført fram. Det er jo grenseløst frekt av stemor, men Ts har få muligheter her hvis stemor fortsetter og faren er avskrevet som et surrehue. 

Jeg hadde gått hardere på far. 

Anonymkode: 57c16...7a8

Det var meg. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

En 4-åring liker ikke at andre låner tøyet hennes? Tviler sterkt på at 4-åringer har så sterke meninger om sånt. 

Ville sendt med billige klær og ikke brydd meg. Velg dine kamper...

Skrevet

Jeg ville enten krevd at far handlet klær slik at datteren din ikke trenger å ha med klær dit, eller at du kjøper billige basicplagg som du sender med i bagen og sparer de fine og dyre klærne til hun er hos deg! Snakk om å være frekk.. Hadde aldri godtatt at dette!

• Liker 11
Skrevet

La far kjøpe klær som hun bruker der. Ikke send med noe ekstra.

Anonymkode: 59061...976

• Liker 31
Skrevet

Du trenger jo ikke sende med noe særlig, stesøsteren som bor der har sikkert masse hun kan låne.

Anonymkode: 4c520...994

• Liker 30
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La far kjøpe klær som hun bruker der. Ikke send med noe ekstra.

Anonymkode: 59061...976

Mener å lest i andre tråder om samvær at dersom den ene forelderen har barnet mindre enn 50 % og mottar bidrag, er det denne som skal stå dor alle klær og alt utstyr. Usikker på om det er slik, men regner med at det er ganske mange her inne som kan di om det stemmer.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

En 4-åring liker ikke at andre låner tøyet hennes? Tviler sterkt på at 4-åringer har så sterke meninger om sånt. 

Ville sendt med billige klær og ikke brydd meg. Velg dine kamper...

Jeg hadde så sterke meninger ang klær da jeg var like gammel. Hva får deg til å tro at denne fireåringen ikke har det?

Anonymkode: 08c02...615

• Liker 40
Skrevet

Send billigere tøy. Og hjelp deres felles datter til å lære seg gleden ved å dele. Ikke skap en situasjon hvor stesøstrene settes opp mot hverandre, hjelp dem heller å bli et lag. Kanskje du kunne kjøpt et likt antrekk til hver? 

• Liker 11
Skrevet

Skeive barnets navn i tøyet? 

Og deretter gi beskjed om at "alt tøy som er merket med "mari", skal bare brukes av "mari", håper det blir litt enklere å se hvilket tøy som er hennes, nå som det er merket". 

Da har de i alle fall ingen unnskyldning. 

Anonymkode: a01f9...ab5

• Liker 5
Skrevet

Skrive*

Anonymkode: a01f9...ab5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en datter på 4, som er hos sin far og stemor annenhver helg. Stemor har også en datter fra tidligere forhold på samme alder som min datter. Jeg opplever ofte at stemor bruker tøyet til mitt barn på sin datter. Dette har skjedd flere ganger, og jeg har sagt ifra, men stemor fortsetter å gjøre det. Det er veldig irriterende, jeg bruker mye tid og penger på å kjøpe fint tøy til min datter og jeg ønsker ikke at klærne hennes skal blir brukt av andre. Det er snakk om dyre ulldresser, kjoler, vinterjakker og annet tøy hun har med. Ofte får jeg tøyet uvasket tilbake og min datter kan fortelle at stesøstera sølte is, skitner tøyet. Min datter liker heller ikke at stesøstera «låner» tøyet hennes. Jeg har snakket med min eksmann om dette, men han er ett surrehue og har ikke orden på noe. 

Dette er kjempe irriterende, jeg opplever at jeg holder datteren hennes med tøy i perioder. Ofte «glemmes» de fine plagene hos stemor. Men der har jeg blitt flinkere til å se igjennom baggen til min datter ved overlevering og kreve inn det som mangler.

Har dere noen råd til meg? Dette er sykt irriterende! 

Anonymkode: 249c1...a10

herregud....seriøst???

Anonymkode: cc67b...280

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke dumt å være rigid på dette? Det vil jo skje i løpet av årene som kommer at din datter enten trenger, eller har lyst, til å låne noe motsatt vei? Er hun slik som er opptatt av klær, skifter de jo gjerne flere ganger om dagen, kler seg ut, byttelåner osv. Jeg ville ikke innført regler rundt klær. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg forstår deg, TS. 

Jeg har hatt en stesøster på min alder i alle år, og vi har aldri lånt klær av hverandre, ikke når vi var små heller. Jeg ville ha mine klær for meg selv og hun ville ha sine, naturligvis. 

En ting er om stemoren ved et uhell har tatt feil, men når du gjentatte ganger skal fortelle at du ikke ønsker at dine barns klær skal bli brukt, så synes jeg det er en uting av stemor. Det bør ikke være vanskelig å ha sine egne klær i sin egen bag/skap hos far. 

Anonymkode: 98470...f21

• Liker 6
Skrevet

Det er da bare fint at datteren din lærer å dele. Enebarn har ofte begrensede muligheter for å få lært dette til vanlig.

Anonymkode: dbf81...e9c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...