AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 En kollega «Mari» sliter psykisk. jeg var syk en dag og ringte sjefen og meldte fra. Det var Ok. sjefen ringte da «Mari» og spurte om hun kunne komme tidligere på jobb pga jeg var syk. dagen etter kommer «Mari» helt skjelven og utenfor på jobb og måtte snakke. pga sjefen hadde ringt og spurt om hun kunne komme litt før fikk hun sammenbrudd da hun ikke tåler uforutsigbarhet. ble veldig dårlig.. JEG fikk da skylden for det.. JEG burde ringt sjefen kvelden før og meldt meg syk, slik at hun var bedre forberedt på å starte tidligere dagen etter.. jeg var jo frisk kvelden før.. jeg kunne ikke vite at jeg ble syk dagen etter.. ofte kan en føle seg både pjusk og dårlig på kvelden, men våkne fin i fin form dagen etter.. hun er veldig urimelig, og jeg begynner å bli lei den urimeligheten hennes. Jeg forstår at det er tøft å slite psykisk, men å gå på kollegaer på den måten er ikke greit. hva tenker dere?? Anonymkode: 08dbe...658 2
Heihola Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Om hun trenger mer forutsigbarhet må hun ta det opp med sjefen og ikke deg. Dette har ingenting med deg å gjøre, nei. 20
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Som den over sier, dette har ikke noe med deg å gjøre. Hun må prate med sjefen, så kanskje de kan komme opp med en løsning på hva som kan gjøres om dette skjer igjen. Blir du syk så blir du syk. Det er ikke din feil og du skal ikke ta på deg skylda for det. Anonymkode: f739e...147 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, Heihola skrev: Om hun trenger mer forutsigbarhet må hun ta det opp med sjefen og ikke deg. Dette har ingenting med deg å gjøre, nei. Nettopp! var det jeg sa til henne. At dette må du ta opp med sjefen og ikke meg. Når jeg er syk er det min plikt å melde fra til sjefen, og hva han gjør videre, hvem han kontakter osv. er utenfor min verden.. Anonymkode: 08dbe...658 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som den over sier, dette har ikke noe med deg å gjøre. Hun må prate med sjefen, så kanskje de kan komme opp med en løsning på hva som kan gjøres om dette skjer igjen. Blir du syk så blir du syk. Det er ikke din feil og du skal ikke ta på deg skylda for det. Anonymkode: f739e...147 Hun samlet hele personalet for å ta opp dette med meg. Helt latterlig. Hun hadde vært så dårlig at hun nesten krasjet 2 ganger på vei til jobben pga at jeg var årsaken til at hun ble oppringt av sjefen.. jeg har full empati og forståelse for de som sliter psykisk, men det finnes grenser over hva man skal finne seg i. Anonymkode: 08dbe...658 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun samlet hele personalet for å ta opp dette med meg. Helt latterlig. Hun hadde vært så dårlig at hun nesten krasjet 2 ganger på vei til jobben pga at jeg var årsaken til at hun ble oppringt av sjefen.. jeg har full empati og forståelse for de som sliter psykisk, men det finnes grenser over hva man skal finne seg i. Anonymkode: 08dbe...658 dette har ingenting med deg å gjøre og det hadde jeg gitt klar beskjed om Anonymkode: 9041f...48b 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Hun er helt urimelig og usaklig. Hva i all verden skulle hun oppnå ved å samle hele personalet for å fortelle dette? Å slite psykisk er ikke grunn til å fremsette irrasjonelle krav overfor kolleger. Anonymkode: cff87...d40 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er helt urimelig og usaklig. Hva i all verden skulle hun oppnå ved å samle hele personalet for å fortelle dette? Å slite psykisk er ikke grunn til å fremsette irrasjonelle krav overfor kolleger. Anonymkode: cff87...d40 Takk for kloke ord. Kjenner jeg blir helt matt av dette. Vurderer å ta en prat med sjefen ang dette. Anonymkode: 08dbe...658
GammelKaktus Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 Herlighet, snakk om å være selvsentrert. Ta en prat med sjefen, hun kan da ikke oppføre seg slik, er jo helt på bærtur... Tror jeg hadde trodd jeg var på skjult kamera eller noe slikt hvis dette hadde skjedd meg. 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for kloke ord. Kjenner jeg blir helt matt av dette. Vurderer å ta en prat med sjefen ang dette. Anonymkode: 08dbe...658 Ikke vurder det, bare gjør det. Hun er helt urimelig og om hun trenger så mye tilrettelegging er det sjefen som må stå for det, ikke andre arb.takere. Anonymkode: 3326c...303 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Skrevet 28. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke vurder det, bare gjør det. Hun er helt urimelig og om hun trenger så mye tilrettelegging er det sjefen som må stå for det, ikke andre arb.takere. Anonymkode: 3326c...303 Har snakket med sjefen.. sa at jeg skjønner at hun ble stresset og syk av det. Men at jeg kan ikke beite kvelden før om jeg er syk eller ei, hadde jeg visst det hadde jeg jo gitt beskjed. Sjefen sa at det er greit å vite hva hun tåler og ikke mtp sykdom. Og det er jeg helt enig i, men sa til henne at nr jeg melder meg syk, er det jo ikke mitt ansvar hva hun gjør med det. Om hun setter inn vikar eller ringer henne.. det kan ikke jeg ta ansvar for. hun sa jeg ikke hadde gjort noe galt og bare skulle glemme dette. hun sa også at begge to forsvarer seg? da sa jeg: jeg forsvarer meg ikke.. men hva skulle jeg gjort annerledes liksom? hun var enig i det da Anonymkode: 08dbe...658
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: hun er veldig urimelig, og jeg begynner å bli lei den urimeligheten hennes. Jeg forstår at det er tøft å slite psykisk, men å gå på kollegaer på den måten er ikke greit. hva tenker dere?? Hun er p syk og du viser lite empati. Vær nå en bauta og stå sterkt i deg selv. Anonymkode: e7eb0...4d4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun samlet hele personalet for å ta opp dette med meg. Helt latterlig. Hun hadde vært så dårlig at hun nesten krasjet 2 ganger på vei til jobben pga at jeg var årsaken til at hun ble oppringt av sjefen.. jeg har full empati og forståelse for de som sliter psykisk, men det finnes grenser over hva man skal finne seg i. Anonymkode: 08dbe...658 hun må sykemelde seg. Anonymkode: e7eb0...4d4 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er p syk og du viser lite empati. Vær nå en bauta og stå sterkt i deg selv. Anonymkode: e7eb0...4d4 ? Anonymkode: 3932f...521 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #15 Skrevet 28. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er p syk og du viser lite empati. Vær nå en bauta og stå sterkt i deg selv. Anonymkode: e7eb0...4d4 Ja nettopp, hun er psyk og tydeligvis ikke istand til å ha den stillingen hun har - skal alle gå på nåler rundt henne og tilrettelegge for hennes krumspring, eller komme med tilbakemeldinger der hun må ta tak for å bli bedre? Anonymkode: f2ba3...a16 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #16 Skrevet 28. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er p syk og du viser lite empati. Vær nå en bauta og stå sterkt i deg selv. Anonymkode: e7eb0...4d4 For en rar ting å si og mene. Anonymkode: 3326c...303 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #17 Skrevet 28. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For en rar ting å si og mene. Anonymkode: 3326c...303 Tror kommentaren var ment slik.. mjuk er psyk og i denne tilstanden har hun så nok med seg selv at hun ikke klarer å se andres behov eller se ting fra andres side. Mangler kanskje ikke empati, men er veldig selvsentrert. Jeg skal stå sterkt i meg selv, og ikke la meg knekke av hennes urimelighet. Anonymkode: 08dbe...658
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #18 Skrevet 28. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: hun må sykemelde seg. Anonymkode: e7eb0...4d4 Hun har vært sykmeldt veldig lenge, og er på vei tilbake til jobb nå. Men hun er jo ikke sterk nok enda Anonymkode: 08dbe...658
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #19 Skrevet 28. august 2020 Hva jobber dere med? Anonymkode: fc7c7...8ef
Humle Brumle Skrevet 28. august 2020 #20 Skrevet 28. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er p syk og du viser lite empati. Vær nå en bauta og stå sterkt i deg selv. Anonymkode: e7eb0...4d4 Du tuller nå? Det var vel for å provosere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå