AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Del Skrevet 27. august 2020 Er en dame på 28 år som ofte får lav feber uten årsak. Min vanlige temp er som regel 36,6. Når jeg får feber så kjenner jeg det veldig godt, fryser, men blir varm i hode. Henger også med at jeg er veldig sliten før jeg får feberen. Når jeg får feber er den som regel fra 37.6 - 38.0. kan vare noen dager før jeg blir bedre, så er jeg bedre i noen dager til et par uker før det kommer igjen. og sånn holder det på. Ingen vondter eller noe med kroppen, ikke forkjølet. Dette har holdt på i flere mnd nå. Nevnte det til legen og han kjente på meg her og der og sa han ikke hadde noe god forklaring. Noen som har opplevd lignende over tid eller kan ha en forklaring? Anonymkode: af24e...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Del Skrevet 27. august 2020 Hvis du ikke har noen andre plager, så ville jeg ikke tenkt så mye mer på det. 38 i kroppstemperatur er jo ikke feber da... Anonymkode: 94820...639 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Del Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har noen andre plager, så ville jeg ikke tenkt så mye mer på det. 38 i kroppstemperatur er jo ikke feber da... Anonymkode: 94820...639 Jeg kjenner veldig godt at jeg har feber når tempen stiger. Før dette begynte så var tempen min på 36.6 eller mindre. Aldri noe mye høyere. Så fryser jeg og blir veldig sliten når jeg får høyere temp.. blir slapp av feberen også Anonymkode: af24e...537 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 27. august 2020 #4 Del Skrevet 27. august 2020 Ikke for å skremme deg, men tror dette kan være et symptom på hiv/aids? Har du sjekka deg for det? Er du i risiko for å få det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Del Skrevet 27. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner veldig godt at jeg har feber når tempen stiger. Før dette begynte så var tempen min på 36.6 eller mindre. Aldri noe mye høyere. Så fryser jeg og blir veldig sliten når jeg får høyere temp.. blir slapp av feberen også Anonymkode: af24e...537 Kroppstemperatur stiger og synker med mens syklus, eggløsning osv. Sikker på at det ikke er årsaken? Anonymkode: 9c80f...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Del Skrevet 27. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har noen andre plager, så ville jeg ikke tenkt så mye mer på det. 38 i kroppstemperatur er jo ikke feber da... Anonymkode: 94820...639 Jo, alt over 37,5 er feber. Anonymkode: 7021a...037 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Del Skrevet 27. august 2020 Samme her!Vært sånn noen år.Ingen som finner noen årsak Anonymkode: 96924...aa4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg har det også sånn. Google "psychogenic fever". Kan det være det? Anonymkode: 6b07c...66f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnight Skrevet 28. august 2020 #9 Del Skrevet 28. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, alt over 37,5 er feber. Anonymkode: 7021a...037 Skulle akkurat til å si det samme Ts, har du tatt blodprøver? Spør fastlegen om det. Det kan i hvert fall utelukke noe. Også er jeg enig i at det kan være lurt å teste for HIV/AIDS just in case. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 28. august 2020 #10 Del Skrevet 28. august 2020 Kyssesyken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Del Skrevet 28. august 2020 Feber og normaltemperaturen er ikke det samme hos alle mennesker. Noen har lavere normaltemp og får feber ved lavere temp. Få legen til å sjekke en gang til! Anonymkode: b1c8d...875 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Del Skrevet 28. august 2020 Sønnen min hadde det sånn når han var liten. Han fikk feber hver 3-4 uke, veldig høy også - opp til 40, men virket ikke syk og hadde ingen andre symptomer. Legen sa det var periodisk febersyndrom, og det forsvant helt når han tok mandlene :) Anonymkode: e4883...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #13 Del Skrevet 28. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feber og normaltemperaturen er ikke det samme hos alle mennesker. Noen har lavere normaltemp og får feber ved lavere temp. Få legen til å sjekke en gang til! Anonymkode: b1c8d...875 Nei dette er en feil oppfatning som dessverre er veldig utbredt. Mellom 37,5-38 er man subfebril, over 38 er det feber, og det UANSETT hva normal temperaturen din er. Om du til vanlig har 36, 3 og broren din 37, 2 så har ikke du feber ved 37,3 og han ikke, dere begge har feber ved 38 grader. Anonymkode: 91c2e...c90 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Del Skrevet 28. august 2020 Har det også sånn! Har sjekket flere ganger hos lege, får i tillegg smerter i kroppen og hodepine. Fant ingenting galt, så må bare leve med det. For meg kjennes det ut som en influensa som aldri bryter helt ut. Har vært plaget med høy feber to-tre ganger i året hele livet men har ikke hatt det siden dette oppstod for to år siden. Er veldig slitsomt, vurderer å forsøke et eller annet alternativt som homeopati/akupunktur osv. bare for å se om det kan hjelpe. Anonymkode: fbd82...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #15 Del Skrevet 28. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei dette er en feil oppfatning som dessverre er veldig utbredt. Mellom 37,5-38 er man subfebril, over 38 er det feber, og det UANSETT hva normal temperaturen din er. Om du til vanlig har 36, 3 og broren din 37, 2 så har ikke du feber ved 37,3 og han ikke, dere begge har feber ved 38 grader. Anonymkode: 91c2e...c90 Jeg får bøye meg i støvet for din ekspertise... Men jeg er ganske sikker på at dette har jeg lest. Grunnen til det, er at jeg kjenner en familie der de har lavere kroppstemperatur. Ene barnet var plaget med feberkramper som liten, selv om termometeret viste for lav temp til at det skulle skje. Men selvsagt, man kan finne mye rart på nett, kan hende jeg har lest noe helt feil. Anonymkode: b1c8d...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #16 Del Skrevet 28. august 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feber og normaltemperaturen er ikke det samme hos alle mennesker. Noen har lavere normaltemp og får feber ved lavere temp. Få legen til å sjekke en gang til! Anonymkode: b1c8d...875 Feil. Normaltemperatur varierer ja, men man har fortsatt ikke feber før 38 grader. Anonymkode: d4943...511 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #17 Del Skrevet 28. august 2020 Man får ikke forklaring på alle symptomer, så lev med det! Anonymkode: 69d99...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #18 Del Skrevet 28. august 2020 Noen kan få feber når de er veldig utslitte, har presset seg hardt fysisk og/eller psykisk. Kjenner til noen som får feber etter å ha presset seg hardt i f.eks to dager. Anonymkode: e9cb6...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #19 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg fikk slik lav feber, følte meg sliten og hadde frysninger når jeg hadde angst. Gikk og tenkte at jeg var i ferd med å bli syk i lang tid. Men det var rett og slett fysiske utslag i kroppen på at jeg hadde vært utsatt for psykiske påkjenninger over tid. Ganske sprøtt, men sånn var det. Har du det bra om dagen? Har det vært mye stress? Anonymkode: a3d7e...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #20 Del Skrevet 28. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får bøye meg i støvet for din ekspertise... Men jeg er ganske sikker på at dette har jeg lest. Grunnen til det, er at jeg kjenner en familie der de har lavere kroppstemperatur. Ene barnet var plaget med feberkramper som liten, selv om termometeret viste for lav temp til at det skulle skje. Men selvsagt, man kan finne mye rart på nett, kan hende jeg har lest noe helt feil. Anonymkode: b1c8d...875 Det er fordi temperaturen stiger raskt.. Anonymkode: cbbcf...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå