AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Datteren min er ganske lei seg etter at kjæresten hennes plutselig byttet henne ut med ei vennine. Jenta mi på 11 er naturligvis ganske lei seg og jeg forstår at det ooppleves ganske vondt for henne. Greia er bare at jeg er ekstremt dårlig på å trøste, gi råd eller bare møte andre mennesker som har det vondt med noe. Nå vet jeg jo at ikke dette skkurat er verdens undergang, men jeg ble litt satt ut av hvor utrolig lei seg hun er nå. Noen som har noen råd om hva jeg kan si eller gjøre som mamma nå? Hilsen klønete mamma Anonymkode: 87212...979 2
Sansa20 Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Datteren min er ganske lei seg etter at kjæresten hennes plutselig byttet henne ut med ei vennine. Jenta mi på 11 er naturligvis ganske lei seg og jeg forstår at det ooppleves ganske vondt for henne. Greia er bare at jeg er ekstremt dårlig på å trøste, gi råd eller bare møte andre mennesker som har det vondt med noe. Nå vet jeg jo at ikke dette skkurat er verdens undergang, men jeg ble litt satt ut av hvor utrolig lei seg hun er nå. Noen som har noen råd om hva jeg kan si eller gjøre som mamma nå? Hilsen klønete mamma Anonymkode: 87212...979 Fortelle at gutter kommer og går hele tiden og hun er fortsatt veldig ung enda . 2
Guddla Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Bare gi kos å klem. Trenger ikke alltid være så mye. Si at du forstår at hun er lei seg og vet at sånn gjør vondt. Lag gjerne en koselig kveld for dere 2 med en artig film og litt godt til. Ikke alltid så mye som skal til. 5
Humle Brumle Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 (endret) Vis henne at du bryr deg og gi ekstra mye oppmerksomhet og støtte. Jeg tror dette går veldig fort over. Forelskelser i den alderen er jo ofte bare ideen om å ha en kjæreste. Det er ikke for å bagatellisere hennes situasjon altså, men jeg tror ikke 11åringer har helt peiling på sånt enda. I vertfall sånn var det med meg da jeg sende kjærlighetsbrev til en gutt da jeg var på hennes alder. Jeg var ikke en gang forelsket , men likte veldig godt ideen om å være forelsket og ha kjærester. Men barn er jo forskjellige så kan hende hun var seriøs, men jeg tror dette er en kortvarig kjærlighetssorg. Endret 27. august 2020 av Humle Brumle 1
Nooni Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Fortell henne at selv om det ikke føles sånn nå, så vil det gå over. Den uholdbare følelsen vil forsvinne. Fortell henne at vi alle, på et tidspunkt, har følt det samme og at vi har tvilt på oss selv når vi har blitt sviktet. Men at noen velger noen andre, betyr ikke at vi ikke er god nok. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Tusen takk for gode råd, skal prøve alle ❤ Anonymkode: 87212...979
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Hva med en jentedag bare for deg og henne? Kose dere med hjemmespa, med ansiktsmasker etc fra H&M, neglelakk etc der hun får utløp for alle tanker samtidig? Anonymkode: f35e0...69a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Det er vondt å bli avvist. Uansett alder. Vær opptatt av å hjelpe henne med å håndtere følelsene på en kosntruktiv måte, slik at hun ikke begynner å legge skylden på seg selv eller tenker at det er henne det er noe galt med. Klarer du det har du innprentet noe i henne som hun vil dra nytte av resten av livet. Anonymkode: f6b26...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 Sjokoladeis og en romantisk komedie, enten av den morsomme eller den triste typen, er det dere trenger, tenker jeg. Dette kan bli en bra anledning til litt bånding mellom deg og dattera, der dere kan snakke sammen på «nesten voksen» nivå. Anonymkode: e1d46...f21
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 si vet du hva jenta mi det er fler fisker i havet, og du fortjener en kjæreste som er superbra og supersnill. Han fortjener ikke at du tenker mer på han nå. Anonymkode: 3c1b4...504
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Skrevet 28. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjokoladeis og en romantisk komedie, enten av den morsomme eller den triste typen, er det dere trenger, tenker jeg. Dette kan bli en bra anledning til litt bånding mellom deg og dattera, der dere kan snakke sammen på «nesten voksen» nivå. Anonymkode: e1d46...f21 Du må seriøst slutte å se på romantiske komedier. Anonymkode: 407ba...ebc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 Ta henne med på shopping og fortell at han var bare en gutt. Ikke verdt å gråte over. Trøst og gi klem og vær der for henne. Se en god film sammen, få henne til å tenke på litt andre ting. Venninner er også viktig i denne perioden. Anonymkode: 99c2e...086
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå