Banankaka04 Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 (endret) Som overskriften sier, stinker det fra dusjen min, og når jeg sier stinker, så mener jeg STINKER! Det er rett og slett ubehagelig å være på badet, for lukta er så ekkel og kvalmende! Om jeg bruker dusjen, er det gjort, da stinker jeg i flere dager etterpå... Hva kan dette være? Er det noe som kan gjøres noe med? Dette høres kanskje komisk ut, men det er ikke det for meg! Endret 27. august 2020 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Dusjen er sikkert koblet til avløpet og du må åpne opp sluket i dusjen for å se så alt er tett. Anonymkode: 59274...a18 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Har du renset sluket noen gang? eventuelt kan det være vannlåsen - hvis du bruker dusjen sjelden tørker vannlåsen ut og det skaper vond lukt. Anonymkode: 54562...225 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Har du renset sluken? Ville gjort det. Åpne opp og ta ut en boks, den må tømmes, renses og vaskes. Ellers ring en rørlegger om det ikke funker. Anonymkode: fd7bc...b79
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Lukt av vannet, eller av sluken? om sluken, bruk slukrens... om vannet, slutt å dusj i det og kontakt fagmann! Anonymkode: 530fd...921
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Er det sluket som stinker eller vannet? Har du et ekstra sluk på badet som kan ha tørket? Viktig å helle vann på sluk som ikke er i bruk, og også veldig viktig å rense sluk! Anonymkode: 5f9ec...031
Banankaka04 Skrevet 27. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sluket som stinker eller vannet? Har du et ekstra sluk på badet som kan ha tørket? Viktig å helle vann på sluk som ikke er i bruk, og også veldig viktig å rense sluk! Anonymkode: 5f9ec...031 Det er nok vannet som stinker... Vannet fra kjøkkenkrana stinker også... Endret 27. august 2020 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Du må rett og slett rense sluket. Såperester, hår og fett samles der, og når det tilføres vann så trives bakteriene. Vi har vært flinke til å rense de øverste delene, men fikk likevel problemer hver gang vi hadde vært bortreist noen dager. Måtte ta opp hele avløpet i vasken og det var enorme mengder fett. Hvis du ikke får det til ville jeg tilkalt en rørlegger som kan høytrykksspyle avløpet. Det finnes også avløpsåpner på flaske, men sjekk hva de anbefaler. Da Kurt Nilsen vant idol lærte jeg i et intervju med han at Plumbo brukt feil kunne tette avløpet fullstendig. Anonymkode: f8473...a67
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Rens både sluket og dusjhodet. Hvis du ikke får til å vri av dusjhodet, så ta eddik i en plastpose og fest den med strikk rundt dusjhodet. La stå i minst en halvtime. Men kan du svare på hva du har prøvd @Banankaka04 ? Når du renser sluket, så kan du gjøre som allerede er nevnt av andre. I tillegg kan du bruke Mudin avløpsåpner som du får kjøpt på de fleste dagligvarebutikker. Hell oppi, la stå noen timer uten at du rører området. Deretter heller/spyler du med veldig varmt vann en stund. Sånn bruker man det riktig. Det står bruksanvisning på flaska. Og så må du vaske dusjkabinettet grundig. Bruk salmiakk, selvfølgelig utblandet i vann, det fjerner lukt og fett. Salmiakk er basisk (høy ph-verdi). Neste gang du vasker, kan du vaske med sure vaskemiddel, f.eks. eddik (og vann), det fjerner kalk. På denne måten holder man også bakterier unna. Altså den ene uken basisk (ph-verdi over 7), den andre sure (ph under 7). Aldri bruk disse vaskemidlene sammen. En annen ting til slutt: Når du får renset opp i dusjen, så husk å vedlikeholde sluket ved å rense det jevnlig. Anonymkode: 3896e...db3
Banankaka04 Skrevet 27. august 2020 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leier du? Anonymkode: 3c75a...4e7 Nei...
Banankaka04 Skrevet 28. august 2020 Forfatter #13 Skrevet 28. august 2020 8 timer siden, Neket skrev: Har du brønn? Nei, har kommunalt vann, så synes at det er litt rart...
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 Mange gode tips: Anonymkode: 9c686...957
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #15 Skrevet 28. august 2020 Hvis vannet stinker og du har kommunalt vann, ta kontakt med va-etaten i kommunen. Hvis det bare er varmt vann som stinker kan du kanskje høre med en rørlegger om å bytte varmtvannstank. Anonymkode: 2055e...7ef 1
Gjest Porstarmax Skrevet 28. august 2020 #16 Skrevet 28. august 2020 Det høres ikke hygenisk ut, komme vel fra sluket, Kansje det er hull i vannlåsen slik at det ikke tetter lukten fra nedfalls røret, Du bør ha en rørlegger dit da,må skifte lås. Det vannet du durser med er vel i orden.
newman01 Skrevet 28. august 2020 #17 Skrevet 28. august 2020 Hvis det lukter bæsj av vannet i huset, ved flere tappepunkter, kan det være at det er brudd på vannledning og kloakkledning i området du bor i. Gammel glede fra 50-tallet, hvor man la vann og avløp i betongrør ved siden av hverandre. Etter 70 år går ledningene i stykker, og man får bæsj og annet inn i drikkevannet. Ring kommunens vannetat
Neket Skrevet 28. august 2020 #18 Skrevet 28. august 2020 6 timer siden, Banankaka04 skrev: Nei, har kommunalt vann, så synes at det er litt rart... Ring kommunen. Kan være brudd på en ledning slik Newman01 over her nevner. Men sjekk først om kaldtvannet er ok, om det er greit er det nok feil på varmtvannsbereder. 1
Banankaka04 Skrevet 28. august 2020 Forfatter #19 Skrevet 28. august 2020 3 timer siden, Neket skrev: Ring kommunen. Kan være brudd på en ledning slik Newman01 over her nevner. Men sjekk først om kaldtvannet er ok, om det er greit er det nok feil på varmtvannsbereder. Kaldtvannet lukter også like ille, så får nok kontakte kommunen...
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #20 Skrevet 28. august 2020 15 timer siden, Banankaka04 skrev: Nei, har kommunalt vann, så synes at det er litt rart... Samma lukta hos naboen? Anonymkode: 9c402...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå