Gå til innhold

Det stinker fra dusjen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som overskriften sier, stinker det fra dusjen min, og når jeg sier stinker, så mener jeg STINKER! Det er rett og slett ubehagelig å være på badet, for lukta er så ekkel og kvalmende! Om jeg bruker dusjen, er det gjort, da stinker jeg i flere dager etterpå... Hva kan dette være? Er det noe som kan gjøres noe med? Dette høres kanskje komisk ut, men det er ikke det for meg!

Endret av Banankaka04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjen er sikkert koblet til avløpet og du må åpne opp sluket i dusjen for å se så alt er tett. 

Anonymkode: 59274...a18

• Liker 2
Skrevet

Har du renset sluket noen gang? 
eventuelt kan det være vannlåsen - hvis du bruker dusjen sjelden tørker vannlåsen ut og det skaper vond lukt.

Anonymkode: 54562...225

• Liker 1
Skrevet

Har du renset sluken? Ville gjort det. Åpne opp og ta ut en boks, den må tømmes, renses og vaskes. 

Ellers ring en rørlegger om det ikke funker. 

Anonymkode: fd7bc...b79

Skrevet

Lukt av vannet, eller av sluken?

om sluken, bruk slukrens...

om vannet, slutt å dusj i det og kontakt fagmann!

Anonymkode: 530fd...921

Skrevet

Er det sluket som stinker eller vannet? Har du et ekstra sluk på badet som kan ha tørket? Viktig å helle vann på sluk som ikke er i bruk, og også veldig viktig å rense sluk!

Anonymkode: 5f9ec...031

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sluket som stinker eller vannet? Har du et ekstra sluk på badet som kan ha tørket? Viktig å helle vann på sluk som ikke er i bruk, og også veldig viktig å rense sluk!

Anonymkode: 5f9ec...031

Det er nok vannet som stinker... Vannet fra kjøkkenkrana stinker også...

Endret av Banankaka04
Skrevet

Leier du?

Anonymkode: 3c75a...4e7

Skrevet

Du må rett og slett rense sluket. Såperester, hår og fett samles der, og når det tilføres vann så trives bakteriene. 

Vi har vært flinke til å rense de øverste delene, men fikk likevel problemer hver gang vi hadde vært bortreist noen dager. Måtte ta opp hele avløpet i vasken og det var enorme mengder fett. 

Hvis du ikke får det til ville jeg tilkalt en rørlegger som kan høytrykksspyle avløpet. Det finnes også avløpsåpner på flaske, men sjekk hva de anbefaler. Da Kurt Nilsen vant idol lærte jeg i et intervju med han at Plumbo brukt feil kunne tette avløpet fullstendig. 

Anonymkode: f8473...a67

Skrevet

Rens både sluket og dusjhodet.

Hvis du ikke får til å vri av dusjhodet, så ta eddik i en plastpose og fest den med strikk rundt dusjhodet. La stå i minst en halvtime.

Men kan du svare på hva du har prøvd @Banankaka04 ?

Når du renser sluket, så kan du gjøre som allerede er nevnt av andre. I tillegg kan du bruke Mudin avløpsåpner som du får kjøpt på de fleste dagligvarebutikker. Hell oppi, la stå noen timer uten at du rører området. Deretter heller/spyler du med veldig varmt vann en stund. Sånn bruker man det riktig. Det står bruksanvisning på flaska.

Og så må du vaske dusjkabinettet grundig. Bruk salmiakk, selvfølgelig utblandet i vann, det fjerner lukt og fett. Salmiakk er basisk (høy ph-verdi). Neste gang du vasker, kan du vaske med sure vaskemiddel, f.eks. eddik (og vann), det fjerner kalk. På denne måten holder man også bakterier unna. Altså den ene uken basisk (ph-verdi over 7), den andre sure (ph under 7). Aldri bruk disse vaskemidlene sammen.

En annen ting til slutt:

Når du får renset opp i dusjen, så husk å vedlikeholde sluket ved å rense det jevnlig.

Anonymkode: 3896e...db3

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leier du?

Anonymkode: 3c75a...4e7

Nei...

Skrevet
8 timer siden, Neket skrev:

Har du brønn?

Nei, har kommunalt vann, så synes at det er litt rart...

Skrevet

Mange gode tips:

Anonymkode: 9c686...957

Skrevet

Hvis vannet stinker og du har kommunalt vann, ta kontakt med va-etaten i kommunen. Hvis det bare er varmt vann som stinker kan du kanskje høre med en rørlegger om å bytte varmtvannstank. 

Anonymkode: 2055e...7ef

• Liker 1
Gjest Porstarmax
Skrevet

Det høres ikke hygenisk ut, komme vel fra sluket, Kansje det er hull i vannlåsen  slik at det ikke tetter lukten fra nedfalls røret, Du bør ha en rørlegger dit da,må skifte lås. Det vannet du durser med er vel i orden.

Skrevet

Hvis det lukter bæsj av vannet i huset, ved flere tappepunkter, kan det være at det er brudd på vannledning og kloakkledning i området du bor i. Gammel glede fra 50-tallet, hvor man la vann og avløp i betongrør ved siden av hverandre. Etter 70 år går ledningene i stykker, og man får bæsj og annet inn i drikkevannet. 

Ring kommunens vannetat

Skrevet
6 timer siden, Banankaka04 skrev:

Ring kommunen. Kan være brudd på en ledning slik Newman01 over her nevner. Men sjekk først om kaldtvannet er ok, om det er greit er det nok feil på varmtvannsbereder. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Neket skrev:

Ring kommunen. Kan være brudd på en ledning slik Newman01 over her nevner. Men sjekk først om kaldtvannet er ok, om det er greit er det nok feil på varmtvannsbereder. 

Kaldtvannet lukter også like ille, så får nok kontakte kommunen...

Skrevet
15 timer siden, Banankaka04 skrev:

Samma lukta hos naboen? 

Anonymkode: 9c402...069

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...