Gå til innhold

Nok en hysterisk kommende mor (SA)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg hadde en ultralyd hvor jeg fikk se to armer, to ben og et bankende hjerte. Var da i uke 10. Nå en uke senere er absolutt alle symptomer borte. For bare noen dager siden hadde jeg oppkast hele formiddagen, ømme bryster og generelt slapp og trøtt. Formen er nå tipp topp. Er det stor sjans for at man aborterer etter å ha sett at alt var fint i uke 10? Bør jeg senke skuldrene og nyte at formen er fin, eller bør jeg bestille enda en tul? Klarer ikke stole på meg selv, og trenger bekreftelse på det ene eller andre. For akkurat nå er hode, fornuft og følelser et eneste fort virrvarr!!

Anonymkode: 6f579...cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen. Jeg hadde en ultralyd hvor jeg fikk se to armer, to ben og et bankende hjerte. Var da i uke 10. Nå en uke senere er absolutt alle symptomer borte. For bare noen dager siden hadde jeg oppkast hele formiddagen, ømme bryster og generelt slapp og trøtt. Formen er nå tipp topp. Er det stor sjans for at man aborterer etter å ha sett at alt var fint i uke 10? Bør jeg senke skuldrene og nyte at formen er fin, eller bør jeg bestille enda en tul? Klarer ikke stole på meg selv, og trenger bekreftelse på det ene eller andre. For akkurat nå er hode, fornuft og følelser et eneste fort virrvarr!!

Anonymkode: 6f579...cc2

Dette er ganske identisk et innlegg jeg lagde for noen uker siden da jeg var 10-11uker. Jeg skulle uansett ha ultralyd uke 12, så prøvde å smøre meg med tålmodighet frem til da. Alt var i skjønneste orden her :) Tror du kan ta det med ro altså, siden du har sett hjertet slå allerede :) 

Anonymkode: 4a0eb...3f2

Skrevet

Symptomene pleier å avta rundt 10-12 uker. For mange iallefall. Så kommer og går de mer og mer i svangerskapet. Dette er ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: 9298d...bb2

Skrevet

Helt vanlig å miste symptomer på den tiden. Morkaka tar over og HCG synker igjen. 

Anonymkode: 6f44f...f5a

Skrevet

Det er helt vanlig at symptomene avtar, og nei, sannsynligheten for å miste etter å ha sett et sprellende foster i uke 10 er liten. Jeg ville likevel ikke gått med disse bekymringene for meg selv. 

Det er merkelig å ha en liten en i magen man ikke kan kjenne eller fysisk se hele dagen lang. Men husk at OM fosteret skulle dø i magen din nå, så er det ingenting man får gjort med den saken uansett. Det er utenfor din kontroll.

Når du kommer lengre ut i graviditeten, og bikker de kritiske ukene, skal man selvsagt ta bekymringene sine på største alvor. 

Bekymring er et sunnhetstegn. Bruk heller ventetiden på å reflektere over hvorfor du bekymrer deg sånn 

Anonymkode: 8d9ec...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...