kikkas Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Noen fra Nittedal som kan si noe om hvor de bor, valg av barneskole og generell trivsel? Ønsker innspill da vi skal bosette oss der!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Det kommer jo helt an på hvor i dalen dere skal bo? Anonymkode: cc679...314 1
kikkas Skrevet 27. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2020 Det er det vi lurer på, da! Mulig jeg uttrykte meg uklart.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Ulverud skole på Hagan er stort sett god. Personlig erfaring. Slattum skole har jeg også hørt gode ting om. Hagen, Sørli, Rotnes, Kirkeby og Holumskog vet jeg dessverre lite om. Anonymkode: 84844...015 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Hadde halve barndommen min på Rotnes (er noen år siden nå da..) men trivdes veldig godt der. Mye barnefamilier og naturområder. Anonymkode: 44949...c6f 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Dere må jo bare kjøre litt rundt å se. Hele dalen er ikke prikk lik. Noen steder er det trangt, stygt og kjedelig. Andre steder er det vakkert, men det er jo min personlige mening. Anonymkode: cc679...314
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Har to venner der, den ene bor der, og den andre er vokst opp der. Har også flere bekjente, på begge sider av dalen. Det de sier er at det er et skikkelig høl. Veldig bygdesamfunn med mye slarving. De bor der fordi de har barn, men er du ikke bygdemenneske som er komfortabel med bygdedyret, ville jeg ha sett på områder i bydelene isteden. Mye tull på skolene også. men gode idrettsmiljø. Ville sett på områder ovenfor mosenteret, der er det mest innflyttere. skygg unna hagan og mer spredtbebygde strøk (nordover) Anonymkode: 1c287...aae
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Skytta er desidert det fineste stedet i nittedal med verdens beste barnehage og flott tilrettelagt med mange fine lekeplasser stor gressbane og sykkelløype og basketbane. Aldri angret et sekund på at vi flyttet hit. Anonymkode: a72ce...e3b 1
kikkas Skrevet 28. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to venner der, den ene bor der, og den andre er vokst opp der. Har også flere bekjente, på begge sider av dalen. Det de sier er at det er et skikkelig høl. Veldig bygdesamfunn med mye slarving. De bor der fordi de har barn, men er du ikke bygdemenneske som er komfortabel med bygdedyret, ville jeg ha sett på områder i bydelene isteden. Mye tull på skolene også. men gode idrettsmiljø. Ville sett på områder ovenfor mosenteret, der er det mest innflyttere. skygg unna hagan og mer spredtbebygde strøk (nordover) Anonymkode: 1c287...aae Hvilke bydeler tenker du på da? Slarving vil det nok være nesten hvor som helst.. men hva mener du med "tull på skolene", og hvorfor skygge unna Hagan?
kikkas Skrevet 28. august 2020 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skytta er desidert det fineste stedet i nittedal med verdens beste barnehage og flott tilrettelagt med mange fine lekeplasser stor gressbane og sykkelløype og basketbane. Aldri angret et sekund på at vi flyttet hit. Anonymkode: a72ce...e3b Fint å høre, men boligprisene er ganske stive. Har inntrykk av at folk trives på skytta, egentlig. Har du kjenskap til Ulverud skole?
kikkas Skrevet 28. august 2020 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere må jo bare kjøre litt rundt å se. Hele dalen er ikke prikk lik. Noen steder er det trangt, stygt og kjedelig. Andre steder er det vakkert, men det er jo min personlige mening. Anonymkode: cc679...314 Har kjørt masse rundt, derfor fint å høre litt hva andre opplever. Hvor synes du det er vakkert? : )
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 Vi bor i Hakadal og trives godt. Flere alreigt boligområder både rundt Varingskollen, Tøyenhaugen og Hakadal stasjon. Ville nok unngått Åneby om jeg kunne velge. Skolene i Hakadal slås sammen til en ny skole som skal stå ferdig neste skoleår. Denne er det litt delte meninger om, men jeg tror det blir bra og samlende for barna med et felles møtested. Her blir det også ny svømmehall og skatebane 😊 Vi trives godt med kort vei til marka og bare en svipptur bort i Varingskollen hvor ungene omtrent bor på vinteren. Det er også (etter det jeg vet) godt miljø i idrettsklubbene. Er oppvokst i Nittedal, men ikke i Hakadal, så vet ikke hvordan det er å være helt ny innflyttet. Men opplever lite sladder, stort sett alreigte og inkluderende mennesker både i nabolaget, skolen, barnehagen og på fritiden 😊 Anonymkode: daf1b...224 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 Bor i Rotnes, veldig fornøyd her. Både med skole og barnehage og fritidstilbud for barn. Bor jo nesten i skogen, så veldig bra hvis man er glad i marka, både på beina og på ski. Har du råd er det jo Kruttverket som er stedet, har man litt mindre å rutte med kan man satse på de litt "eldre" delene. Jobber man i Oslo er det genialt med toget, 30 minutt til Oslo S. Lite tull med Gjøvikbanen. Ikke veldig spennende her i sommerferien her, men kort vei til Oslo så det går bra. Verdt å tenke på er solforhold. Åneby ligger vel ligger vel litt mer i skyggesiden enn f.eks Rotnes. Anonymkode: c8d6b...df8
kikkas Skrevet 28. august 2020 Forfatter #15 Skrevet 28. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Hakadal og trives godt. Flere alreigt boligområder både rundt Varingskollen, Tøyenhaugen og Hakadal stasjon. Ville nok unngått Åneby om jeg kunne velge. Skolene i Hakadal slås sammen til en ny skole som skal stå ferdig neste skoleår. Denne er det litt delte meninger om, men jeg tror det blir bra og samlende for barna med et felles møtested. Her blir det også ny svømmehall og skatebane 😊 Vi trives godt med kort vei til marka og bare en svipptur bort i Varingskollen hvor ungene omtrent bor på vinteren. Det er også (etter det jeg vet) godt miljø i idrettsklubbene. Er oppvokst i Nittedal, men ikke i Hakadal, så vet ikke hvordan det er å være helt ny innflyttet. Men opplever lite sladder, stort sett alreigte og inkluderende mennesker både i nabolaget, skolen, barnehagen og på fritiden 😊 Anonymkode: daf1b...224 Synes Hakadal ser fint ut, og ville absolutt vurdert området rundt Varingskollen. Utfordringen da blir reisevei ift jobb. Alltid spennende med ny skole. Det kan ta noen år for en ny skole å etablere gode rutiner osv.. men det ser jo innmari fint ut, og vil tro det legges til rette med alle gode hensikter. Har hørt mye bra om turmuligheter i skog og mark fra Hakadal! Takk for svar! : )
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #16 Skrevet 28. august 2020 Vokst opp i Nittedal, elsker stedet og vil gjerne flytte tilbake den vakre dagen vi har råd til enebolig der 🙊 Så mye fin natur og nærhet til marka, gode skoler og et trygt og stabilt oppvekstmiljø Anonymkode: 78856...88a
kikkas Skrevet 28. august 2020 Forfatter #17 Skrevet 28. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor i Rotnes, veldig fornøyd her. Både med skole og barnehage og fritidstilbud for barn. Bor jo nesten i skogen, så veldig bra hvis man er glad i marka, både på beina og på ski. Har du råd er det jo Kruttverket som er stedet, har man litt mindre å rutte med kan man satse på de litt "eldre" delene. Jobber man i Oslo er det genialt med toget, 30 minutt til Oslo S. Lite tull med Gjøvikbanen. Ikke veldig spennende her i sommerferien her, men kort vei til Oslo så det går bra. Verdt å tenke på er solforhold. Åneby ligger vel ligger vel litt mer i skyggesiden enn f.eks Rotnes. Anonymkode: c8d6b...df8 Skog og mark er topp. Synes Rotnes virker veldig koselig. Husprisene ser ut til å være høye over alt. Der det er eldre boliger må det ofte påkostes endel også, så i sum er det kanskje ikke så store forskjeller? Virker veldig tett ved Kruttverket, men gangavstand til Nittedal stasjon hadde vært midt i blinken!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #18 Skrevet 28. august 2020 2 minutter siden, kikkas skrev: Skog og mark er topp. Synes Rotnes virker veldig koselig. Husprisene ser ut til å være høye over alt. Der det er eldre boliger må det ofte påkostes endel også, så i sum er det kanskje ikke så store forskjeller? Virker veldig tett ved Kruttverket, men gangavstand til Nittedal stasjon hadde vært midt i blinken! Er nok "bedre" plass i de litt eldre delene ja. Bare vær litt obs på at de planlegger å utvide stasjonsområdet som gjør at det vil passere flere godstog der (om nettene) og dermed litt støy. Så ville holdt meg litt unna jernbanelinja.... Rotnes har jo også et lite kjøpesenter (som blir utvidet nå i høst) hvor man får tak i en del av det man trenger (men ikke alt....) Anonymkode: c8d6b...df8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #19 Skrevet 29. august 2020 Dere er hjertelig velkommen veldig flott sted å bo💖 Bor på Rotnes, gikk på Sørli barneskole, der er det nytt bygg og flinke lærere. Anonymkode: c5bbb...653
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #20 Skrevet 29. august 2020 Nittedal er sikkert bra for de som elsker å drive med idrett på fritiden, ellers er det et kjedelig sted for folk som ikke har råd til å bo mer sentralt. Anonymkode: 2b690...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå