AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Jeg har en svakhet for suv. Jeg har funnet en Nissan x-trail til fornuftog pris og grei km. Er dette en ok bil til hverdagsbruk? Anonymkode: d8f22...c4d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Hvilken årsmodell er det? Mannen hadde en, og verre skranglekasse skal du lete lenge etter. Håper og tror at litt nyere modeller er bedre. Anonymkode: 01171...97e 1
Gjest theTitanic Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Prøvekjørte en og syntes ikke den var verd prisen. For mye kjøretøy i kupeen og du får tilsvarende biler billigere. Kompaktsuvene er kule, men de fleste har så lav egenvekt at de ikke er noe bedre på dårlig føre enn en vanlig stasjonsvogn. Lett å overvurdere dem. Heller ikke alle er bra å dra stor henger med selv om det er lov.
spinner Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Mye bil for pengene hvis den er velholdt. God plass, relativt enkel (fordel i min bok). Ikke verden beste 4hjulssystem, men helt ok. Ikke RangeRover stillhet og komfort, men heller ikke RR pris. Sammenlign meg Suzuki XL7/Grand Vitara 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Den er fra 2006. Hva vil "for mye kjøretøy i kupeen" si? Anonymkode: d8f22...c4d
C-girl Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er fra 2006. Hva vil "for mye kjøretøy i kupeen" si? Anonymkode: d8f22...c4d Mener sikkert kjørestøy
dyptvann Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 Vi har en tilsvarende modell fra 2009. Drivverk og motor fungerer kjempefint og vi har aldri hatt noen problemer med det. Ved sist EU-godkjenning var det kun et skiltlys som måtte skiftes. Det som har blitt et problem på vår, er at all plasten har blitt sprø og knekker veldig lett(og det er mye plast på en Nissan). Vi har mistet et speilhus i en maskinvask, et deksel til en lyktspyledyse og vindusviskerarmen bak har knekt på to forskjellige steder (først festet til selve viskerbladet og senere selve viskerarmen). Bilen behandles pent og står innendørs, men det er likevel dritirriterrende at den bokstavelig talt faller fra hverandre. Det er riktignok bare kosmetiske skader, men vi reparerer likevel disse også fortløpende.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 Vi er veldig fornøyd med vår, men ikke spør meg hvilken modell det er. Den er noen år, men ikke gammel. Perfekt familiebil for oss. Har aldri tenkt over støy, det er andre ting som er viktig for oss og var egentlig den eneste som krysset av alle ønsker Anonymkode: 1a728...9d7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #9 Skrevet 29. august 2020 En 14 år gammel Nissan er jo galskap. Nissan er nest verst av de japanske merkene, kun Mitsubishi er verre. Etter så lang tid er mesteparten av bilen moden for dynga. Lakk- og metallkvaliteten hos Nissan er elending, så er det all plasten, gummislanger og fôringer, clips og o-ringer...får du den for 5000 er det vel bare tut og kjør til den skal vrakes. Men ellers hadde jeg ikke rørt en slik med en tang en gang. Anonymkode: f5356...6ba 2
Julie Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Eide en X-Trail av samme årsmodell inntil nylig. Til mitt bruk var den topp: aktivt friluftsliv til fjells med 3 forholdsvis store bikkjer og et lass med pikkpakk. Flatt lasterom når du legger ned baksetene, bare å hive inn.... God fremkommelighet. En av få rimelige bilmodeller som har 4WD lock funksjon, i motsetning til «ordinære» SUV’er. Gull verdt når bilen stod nedsnødd på høyfjellet. Driftssikker, intet prakk utover bytte av normale slitedeler. Merk enkel komfort og mye hjulstøy. Dårlige nær- og fjernlys (valgte å bytte til vesentlig bedre pærer). Dersom du vil ha en ujålete og praktisk bil med god fremkommelighet så er den midt i blinken. Sjekk rust.
Julie Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 På 27.8.2020 den 20.32, spinner skrev: Mye bil for pengene hvis den er velholdt. God plass, relativt enkel (fordel i min bok). Ikke verden beste 4hjulssystem, men helt ok. Ikke RangeRover stillhet og komfort, men heller ikke RR pris. Sammenlign meg Suzuki XL7/Grand Vitara Vurderte XL7 den gangen jeg kjøpte X-Trail. XL7 har jo fordelen med lavgirserie. Derimot opplevde jeg motoren i X-Trailen (2,2 diesel) som vesentlig mer sprek enn XL7. Det tok sin tid å komme opp i 80 🤨
Mannisinbestealder Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 Du er selvfølgelig ekstremt lite opptatt av eleganse, materialkvalitet, kjøreegenskaper osv når du kjøper an gammel japansk SUV. Denne er kanskje ikke verre enn de andre, men den har i alle fall det værste dashboard jeg har sett på noen bil. Instrumenter, brytere og hendler er villkårlig spredt og montert. Det kunne knapt blitt verre. At alt i tillegg er i i billig plast legger du kanskje ikke merke til opp i all galskapen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå