AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Igjen er det flere tråder her der unge kvinner unnskylder problemene sine med at de er konfliktskye/ikke tør i si ifra når det oppstår situasjoner. Hvorfor er det sånn? Jeg har sett dette på KG i flere år. Unge og unge voksne kvinner tør ikke snakke til naboene hvis det er problemer. Tør ikke å si fra når en kollega går over grensene. Dere som er mødre og fedre: Tenker dere på at jentene dere oppdrar skal bli tøffe nok til å stå opp for seg selv når det trengs? Er dette noe dere som foreldre er bevisste på? Jeg synes at det er skremmende i 2020 at såpass mange kvinner ikke tør stå opp for seg selv. Hva er de redde for? Hvorfor er de blitt sånn? Hilsen en kvinne som sier fra når det trengs. Uansett. Anonymkode: c89c2...dfe
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Jeg er enig med deg. Ta metoo for eksempel. På nittitallet var det så mye av det der, vi jenter måtte si fra, skjelle ut, gi ørefiker og holde sammen. Det var slik det var, vi tok ikke skade av det. Nå er alle ofre isteden. Misforstå meg rett, det er bra vi har ryddet opp i ukulturen, men det er likevel noe passivt over ofrene. Jeg oppdrar datteren min til å være tøff og uredd. Anonymkode: bebb2...946 1
Gjest theTitanic Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Press fra jevnaldrende om å passe inn i normen fra tidlig av kan være en bidragsyter. Å stikke seg ut har fått negative reaksjoner, eller uforutsigbare tilbakemeldinger så blir det til at de heller holder irritasjonen inne i seg selv. Ikke bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå