Gå til innhold

Hvorfor blir noen testet både i nese og svelg mens andre kun blir testet i svelget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok Coronatest i dag etter å ha hatt sår hals i flere dager.

Jeg sto i kø og la merke til at mannen foran meg ble testet både i svelget og i nesen. Da det var min tur ble jeg kun testet i svelget, og hun som gjorde det stakk ikke pinnen langt bak heller.

Jeg har jo sett på tv hvordan folk blir testet og med meg gikk det ganske kjapt for seg. Fikk ikke noe brekningsfølelse og det var overhodet ikke ubehagelig. 

Hun som testet meg var veldig ung og virket litt usikker synes jeg, og da jeg i går leste at det er ikke alle som er helsepersonell, men at de får en liten opplæring før de skal i gang, så ble jeg faktisk usikker på seriøsiteten over dette. 

Anonymkode: 150ad...ec9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok Coronatest i dag etter å ha hatt sår hals i flere dager.

Jeg sto i kø og la merke til at mannen foran meg ble testet både i svelget og i nesen. Da det var min tur ble jeg kun testet i svelget, og hun som gjorde det stakk ikke pinnen langt bak heller.

Jeg har jo sett på tv hvordan folk blir testet og med meg gikk det ganske kjapt for seg. Fikk ikke noe brekningsfølelse og det var overhodet ikke ubehagelig. 

Hun som testet meg var veldig ung og virket litt usikker synes jeg, og da jeg i går leste at det er ikke alle som er helsepersonell, men at de får en liten opplæring før de skal i gang, så ble jeg faktisk usikker på seriøsiteten over dette. 

Anonymkode: 150ad...ec9

Det er ikke mye som er seriøst i denne såkalte "pandemien".

Anonymkode: a058b...153

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke alle som har brekningsreflekser. På flere sykehus/kommuner er praksisen også forskjellig. Noen tester kun nese, kun svelg eller begge deler. 

Anonymkode: 94889...544

Skrevet

Kan man velge bort nesetest da?

Ser jo at på barn tester de bare i halsen, da bør man kunne gjøre det på andre og. Slik det er nå er det jo mange som ikke tester seg fordi de er "redd" for selve testen. Litt frustrerende i grunn.

Anonymkode: 571fc...229

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble testet i nesen og langt baki halsen. Barnet mitt ble kun testet i svelg, for hun klarte ikke i nesen. Men ikke langt bak i halsen. Hun skjønte ikke hva jeg brakk meg og harket for. Når hun pekte på hvor ca. langt bak de stakk pinnen på henne, så var det ikke langt bak i halsen som på meg. Men vi ble testet på to ulike tidspunkt av to ulike personer. 

Begge deler er nok sikkert riktig. 

Anonymkode: e36c6...2a0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble testet i nesen og langt baki halsen. Barnet mitt ble kun testet i svelg, for hun klarte ikke i nesen. Men ikke langt bak i halsen. Hun skjønte ikke hva jeg brakk meg og harket for. Når hun pekte på hvor ca. langt bak de stakk pinnen på henne, så var det ikke langt bak i halsen som på meg. Men vi ble testet på to ulike tidspunkt av to ulike personer. 

Begge deler er nok sikkert riktig. 

Anonymkode: e36c6...2a0

Er en ganske stor test å ta for alle, særlig for barn. Kan du tenke deg hvis helsepersonellet skulle skyve pinnen langt nok inn mens barnet skriker og bærer seg, snur på hodet, og både hodet og hender må holdes for at barnet ikke skal dra ut pinnen for tidlig? Det beste er jo å få tatt en skikkelig prøve, men noe prøvematerial er bedre enn ingenting og er langt bedre å ikke traumatisere barn som gjerne må testes flere ganger i løpet av høsten og vinteren. 

Skrevet

Jeg måtte ta begge men syntes ikke den i halsen var langt baki, brakk meg ikke i det hele tatt det var kjapt og enkelt. Den i nesa var forferdelig syntes jeg da...gjør faktisk at jeg helst ikke vil ta testen igjen det var så ekkelt. Tror det var sykepleier som tok testen der jeg var. 

Anonymkode: 6bb99...d48

Skrevet

Jeg velger bort hele testen, da jeg mener alt bare er vås !

Anonymkode: e95f3...159

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger bort hele testen, da jeg mener alt bare er vås !

Anonymkode: e95f3...159

Du er vås

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min ble testet i hals og nese. 

Anonymkode: 389c9...b65

• Opprett ny...