AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Jeg var å handlet på Kiwi i dag, og ved siden av meg sto det en dame ca 65+ som hostet inn i håndflaten sin, og like etterpå la hånden ned på handlevognen sin. Like bortenfor stod det et par i samme aldersgruppe, som skulle kjøpe epler. Damen kjente på flere epler for hver gang hun skulle plukke et eple, og mannen sto ved siden av og fortalte henne hvilke epler som så best ut. Jeg ble skikkelig provosert og tenkte at NÅ sier jeg ifra, men jeg klarte det ikke. Istedenfor sendte jeg henne stygge blikk, og hun møtte blikket mitt flere ganger, men fortsette å kjenne på eplene som lå der. Hvorfor holder godt voksne på sånn?? 😮 Anonymkode: 036bf...e84 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 De har jo aldri klart å lære det tidligere, så de klarer det nok ikke nå heller. Ikke uten grunn at jeg vasker hendene mye når jeg er ute og når jeg kommer hjem. Folk er noen griser. Anonymkode: 96169...ece 5
Gjest Warrior Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Hvorfor noen folk holder på sånn er ikke godt å si. Kanskje de har lært å hoste på den måten men det er i albuen man skal hoste, kanskje de er lat og/eller ikke bryr seg, kanskje de ikke merker selv at de gjør det. Hadde uansett sagt i fra jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Folk flest tenker ikke (lenger) korona hvert sekund på dagen, 24/7. Da faller man tilbake til gamle vaner ved automatiske handlinger, og å holde seg for munnen når man hoster er vel noe de har hatt i ryggmargen siden barndommen. Anonymkode: 0bb6a...03d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Ts her. Jeg har tidligere i vinter vært Coronapoliti, men jeg merker jo at jeg også har slappet av litt, men ikke hygienen når jeg er på butikken. Det å plukke på frukt og grønnsaker skjønner jeg ikke at folk gjør, når det står store plakater like ved siden av som forteller at du ikke skal gjøre det! Det har vel blitt sånn at folk ikke ser skogen for bare trær Anonymkode: 036bf...e84 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var å handlet på Kiwi i dag, og ved siden av meg sto det en dame ca 65+ som hostet inn i håndflaten sin, og like etterpå la hånden ned på handlevognen sin. Like bortenfor stod det et par i samme aldersgruppe, som skulle kjøpe epler. Damen kjente på flere epler for hver gang hun skulle plukke et eple, og mannen sto ved siden av og fortalte henne hvilke epler som så best ut. Jeg ble skikkelig provosert og tenkte at NÅ sier jeg ifra, men jeg klarte det ikke. Istedenfor sendte jeg henne stygge blikk, og hun møtte blikket mitt flere ganger, men fortsette å kjenne på eplene som lå der. Hvorfor holder godt voksne på sånn?? 😮 Anonymkode: 036bf...e84 Omlag 30 prosent av Norges befolkning har en bachelorgrad, de resterende 70 prosentene har det ikke. Disse 70 prosentene peller og tar overalt, mens de hoster ut i løse lufta. Dersom man legger til ytterligere 15 prosent i regnestykket (folk med utdanning, men elendig personlig hygiene "sånn ca alle mannlige studenter...) så forstår man hvorfor smitten spres. Folk er dumme og uhygieniske. Sånn er det bare! Anonymkode: b5dff...e84 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Det er sjukt. Var en mann som hosta i butikken uten å holde seg for hånda. Så åpner han glasskapet og hoster med munnen vidåpen på hele yoghurthylla. Jeg tenker at da er man IKKE riktig i hue. En venn sa hun hadde sett en fyr grafse med hele hånda i smågodtet og så spise det, kona brydde seg ikke. Anonymkode: da435...34f 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Nå er ikke jeg hysterisk angående viruset for meg selv, tar så klart hensyn til andre og overholder smittevernsreglene, men jeg merker utrolig mange som blåser i det hygieniske generelt. Jeg tar kollektiv og 98% tar på alle stenger, stoppeknapper osv uten antibac etterpå. Ser stadig voksne mennesker stå og hoste ut i løse lufta både på buss, tog, butikk, ute, overalt. Her om dagen så jeg en eldre dame i butikken som sto å hosta rett på varene. I tillegg utrolig mange som kladder på varer og frukt de ikke skal ha. Det er ikke rart det er mye forkjølelse, omgangssyke o.l til vanlig hvert fall, for slik har det alltid vært! Men legger ekstra godt merke til det nå Anonymkode: 0388f...1ce 3
Djungelvrål Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omlag 30 prosent av Norges befolkning har en bachelorgrad, de resterende 70 prosentene har det ikke. Disse 70 prosentene peller og tar overalt, mens de hoster ut i løse lufta. Dersom man legger til ytterligere 15 prosent i regnestykket (folk med utdanning, men elendig personlig hygiene "sånn ca alle mannlige studenter...) så forstår man hvorfor smitten spres. Folk er dumme og uhygieniske. Sånn er det bare! Anonymkode: b5dff...e84 Jada, man har mye mer peiling på hygiene om man har en bachelor i økonomi enn en snekker med fagbrev. Det god logikk. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 35 minutter siden, Apocalypte skrev: Jada, man har mye mer peiling på hygiene om man har en bachelor i økonomi enn en snekker med fagbrev. Det god logikk. Det kommer de ovenfornevnte mennene inn vet du Anonymkode: b5dff...e84
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Skrevet 28. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg har tidligere i vinter vært Coronapoliti, men jeg merker jo at jeg også har slappet av litt, men ikke hygienen når jeg er på butikken. Det å plukke på frukt og grønnsaker skjønner jeg ikke at folk gjør, når det står store plakater like ved siden av som forteller at du ikke skal gjøre det! Det har vel blitt sånn at folk ikke ser skogen for bare trær Anonymkode: 036bf...e84 Når medarbeidere i enkelte butikker legger bedervet frukt og grønnsaker med "flekken" ned så ser man jo ikke hva man har plukket før man plukker det. Jeg er ikke interessert i å betale for ødelagt frukt og kaste den når jeg kommer hjem. Anonymkode: a6323...3e3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når medarbeidere i enkelte butikker legger bedervet frukt og grønnsaker med "flekken" ned så ser man jo ikke hva man har plukket før man plukker det. Jeg er ikke interessert i å betale for ødelagt frukt og kaste den når jeg kommer hjem. Anonymkode: a6323...3e3 Så du er en som plukker på aall frukten før du kjøper? Anonymkode: 036bf...e84
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du er en som plukker på aall frukten før du kjøper? Anonymkode: 036bf...e84 Nå var det ikke meg du svarte, men jeg tok meg selv i å ta på frukt i dag for å legge den tilbake. Prøver å bruke øynene å se om frukten er bra før jeg tar på den. I dag var det klementiner jeg skulle ha og en av dem var bløt og da vil jeg ikke ha den. La den tilbake. Hva skal en egentlig gjøre i en slik situasjon? 99% av gangene jeg kjøper frukt så plukker jeg ikke på frukt jeg ikke kjøper, men så oppstår det situasjon slik som i dag. En fordel med de butikkene som har frukten rett etter inngang er at veldig mange da nettopp har spritet hendene før de skulle finne på å plukke på frukt. Anonymkode: 308e3...41a
Gjest 123 eller noe Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 Nam nam, sprit-epler. Hva foretrekker dere da, at kunder finner fram til de eplene de vil selv, eller at butikkansatte går gjennom all frukten under kvalitetssjekk? De blir jo tatt på uansett. Man kan ikke trylle liksom.
Anbefalte innlegg