iansak Skrevet 27. august 2020 #21 Del Skrevet 27. august 2020 Ellinor eller nikoline 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #22 Del Skrevet 27. august 2020 Tusen takk for svar dere! Vanskelig å velge når man ikke blir helt enig med seg selv og mannen🤔 Ps. jeg er helt norsk og jobber i eldreomsorgen. Har faktisk hentet inspirasjon til alle navnene på jobb🙈🤔 Anonymkode: c0070...9d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. august 2020 #23 Del Skrevet 27. august 2020 Ellinor, Nikoline på andre plass. Likte ikke de andre navnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 27. august 2020 #24 Del Skrevet 27. august 2020 (endret) Jeg liker aller best kvinnenavn som slutter på en a. Mulig jeg har det fra italiensk. Jeg synes for eksempel at Lina vinner hakket foran Line. Selv om begge er fine. Jeg synes Leonora er finest av de du valgte. Selvom jeg glatt hadde falt for en Nikoline. Er enig med hun over her. (Sheik) Alle disse navnene er å finne i gamle kirkebøker. Og dermed en del av norsk historie. Det at folk fra andre land kom hit, er heller ikke noe nytt. Spør en bergenser. Endret 27. august 2020 av MortenMinstelønn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #25 Del Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, AndreasBR skrev: Må være noe slags new-age tradisjonsnavn dette da. Ville aldri sagt at noen av de der var typisk norske navn. Min kavnorske bestemor, født på slutten av 1800-tallet het Leonora, søsteren hennes het Nikoline, ei fra en annen del av slekta (også kavnorsk) fra samme tidsperiode het Oline og jeg selv som er født på 60-tallet heter Ellinor. Anonymkode: 9ec94...639 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 27. august 2020 #26 Del Skrevet 27. august 2020 2 hours ago, Ullvott said: Hvis navn som var normale for 80-120 år siden går under definisjonen av new-age, så er det new-age. Det at du ikke har hørt om noe er ikke det samme som et uomtvistelig bevis. Nemlig. Alle gamle navn blir populære igjen, bare de blir gamle nok For meg er Ellinor på en soleklar førsteplass. Oline og Nikoline deler andreplassen, og Leonora er på sisteplass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #27 Del Skrevet 27. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ellinor, Nikoline, Eleonora/Leonora eller Oline? Anonymkode: c0070...9d5 Nikoline Oline Ellinor Leonora Eleonora synes jeg blir for tungt og rart å si. Anonymkode: 754fe...f92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #28 Del Skrevet 27. august 2020 Oline. Leonora på andreplass. Ellinor er fint nok, men blir kanskje fortest kjedelig Nikoline går jeg litt frem og tilbake med. Plutselig fint, plutselig harry Anonymkode: 80ea7...19a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #29 Del Skrevet 27. august 2020 5 timer siden, AndreasBR skrev: Må være noe slags new-age tradisjonsnavn dette da. Ville aldri sagt at noen av de der var typisk norske navn. Hvis du kikker i kirkebøkene for siste halvdel av 1800-tallet var Nicoline veldig populært. Ellinor er også et velbrukt navn både i Norge og Sverige. Anonymkode: 9bb0d...d74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #30 Del Skrevet 28. august 2020 Eleonora ❤️ Men fine navn alle sammen! Anonymkode: 00a65...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miztyia Skrevet 11. september 2020 #31 Del Skrevet 11. september 2020 Nikoline 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 11. september 2020 #32 Del Skrevet 11. september 2020 Ellinor ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 11. september 2020 #33 Del Skrevet 11. september 2020 On 8/27/2020 at 6:40 PM, AndreasBR said: Må jeg velge en av de? Under tvang; Leonora. Men du har fått med deg at vi bor i Norge? Kanskje velge noe mer tradisjonelt Flau kommentar 😬🤭🥴 Må alle nye barn i Norge hete noe ala "guddleif" og "aslaug" for at du skal få tilfredsstilt nasjonalismen din? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #34 Del Skrevet 11. september 2020 På 27.8.2020 den 18.56, AndreasBR skrev: Nei, det er sant. Her er tradisjonelle norske navn:Aase, Aaslaug, Arnhild, Asbjørg, Aslaug, Astri, Astrid, Aud, Bergljot, Bergliott, Bjørg, Bjørnhild, Borghild, Borgny, Dagny, Dagrun, Frøydis, Gerd, Gerda, Gudny, Gudrun, Gunhild, Gunnhild, Gunvor, Helga, Hilda, Hjørdis, Hulda, Inga, Ingebjørg, Inger, Ingrid, Jorid, Jorunn, Liv, Målfrid, Oddbjørg, Oddny, Oddveig, Odlaug, Ragna, Ragnhild, Reidun, Signe, Sigrid, Solveig, Svanhild, Tora, Torbjørg, Tordis, Torild, Turid, Unni, Vigdis, Åse Dette tenker jeg på som norske navn. Takk gode Gud for at vi har flere alternativer. Anonymkode: 180f7...e8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå