Gå til innhold

Skolebarn som krangler i skolegården

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt steam anonymt. Er 2 jenter på skolen til sønnen min. Han har nettopp begynt i 1. Klasse. Det er gnisninger mellom han og de 2 (som er venner). De er 1 og 2 år eldre, og frekke og sassy. Noe min også kan være, jeg skal ikke late som om min er noen gullunge hele tiden. Men skulle ønske jeg kunne gjort noe med disse gnisningene, fordi jeg får en lei seg gutt som forteller hele tiden at han aldri får være med. 

Jeg kan godt skjønne at de vil ha leken sin i fred, men jeg skjønner også at han blir lei seg og sint når de geiper etter han bak lærerens rygg og leker engler foran læreren. 

Jeg får ikke gjort så veldig mye hjemmefra annet enn å si at "sorry, men ting kan føles urettferdig av og til og det er ikke alle som leker like bra sammen". Vi sees på lekeplassen ofte, og det fortsetter der. Jeg holder meg nærme for å passe på at ingen plager hverandre, men skulle heller ønske de kom overens 😅

Måtte bare få det litt ut, for husker så godt åssen det var å være så liten og ville være med på leken, men ikke få lov. It sucks. 

Anonymkode: 28345...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få tak i nr til foreldrene ?

Skrevet
Just now, AndreasBR said:

Få tak i nr til foreldrene ?

Hva skal det hjelpe? Sånn seriøst, hva skal jeg forvente at skal skje? Hun ene er diagnosebarn, og det er ikke bare for henne å skjerpe seg. Dessuten så er de jo ganske små uansett alle sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Er det kun han og disse to på hele småskoletrinnet på denne skolen, ville jeg tatt det opp med skolen, lærer og foreldre, full pakke nå som det er foreldremøte. 
Er det en vanlig skole, så må han bare finne seg i å leke med noen andre, hvorfor skal akkurat disse to leke med ham?

Anonymkode: 00d21...8e2

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville uansett informert læreren, spesielt siden han går i 1. klasse og læreren ikke kjenner han enda. 

Og så ville jeg jobbet for at barnet mitt skulle blitt bedre kjent med noen andre barn, så han ikke ble så sårbar ovenfor disse to. 

Skrevet

Men hvorfor skal han leke med disse to hver dag? Er det ikke noen andre han kan leke med? Skjønner jo disse to jentene hvis han trenger seg på leken deres..... 

Anonymkode: be94c...1ba

Skrevet

Jeg ville brukt tid på å bygge vennskap i sin egen klasse! Få hjelp av lærer til å sette han sammen med noen fra klassen i friminutt. Inviter klassevenner hjem. Fiks playdater i helgene. 

Og du kan fint si ifra til foreldrene om denne oppførselen! 

Anonymkode: 2aca3...e3c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for han å være med disse to? Jeg ville sterkt ha oppfordret han til å finne noen i egen klasse leke med.

Anonymkode: 8c7b9...e23

Skrevet

Enig i at han bør finne noen andre å leke med. 

Anonymkode: e03f1...888

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare få ut litt steam anonymt. Er 2 jenter på skolen til sønnen min. Han har nettopp begynt i 1. Klasse. Det er gnisninger mellom han og de 2 (som er venner). De er 1 og 2 år eldre, og frekke og sassy. Noe min også kan være, jeg skal ikke late som om min er noen gullunge hele tiden. Men skulle ønske jeg kunne gjort noe med disse gnisningene, fordi jeg får en lei seg gutt som forteller hele tiden at han aldri får være med. 

Jeg kan godt skjønne at de vil ha leken sin i fred, men jeg skjønner også at han blir lei seg og sint når de geiper etter han bak lærerens rygg og leker engler foran læreren. 

Jeg får ikke gjort så veldig mye hjemmefra annet enn å si at "sorry, men ting kan føles urettferdig av og til og det er ikke alle som leker like bra sammen". Vi sees på lekeplassen ofte, og det fortsetter der. Jeg holder meg nærme for å passe på at ingen plager hverandre, men skulle heller ønske de kom overens 😅

Måtte bare få det litt ut, for husker så godt åssen det var å være så liten og ville være med på leken, men ikke få lov. It sucks. 

Ikke glem at 1 år eldre bare er syv år. Og om de er født sendt og din tidlig, er de omtrent jevngamle. 

Anonymkode: 84849...3a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...