Gjest Rainbow Skrevet 19. juli 2005 #1 Skrevet 19. juli 2005 Uff, dette går absolutt ikke som det skulle. Så mye som allerede har gått "galt" så er jeg livredd for resten Inviterte- 60 Kommer - 22 Brudevals - trodde vi kunne Må trene MYE Forlover - tok et søskenbarn (fordi jeg trodde hun var litt riv i) Skulle mye heller tatt venninna Gaver er en egen historie. Jeg skulle opprinnelig ikke samle på servise fordi svigerfar ville gi oss sitt. Kunne da ikke si vi ønsket oss et annet. Problemet er bare at hans ikke er komplett, men utgått av produksjon. Jeg setter stooor pris på tanken, men ville egentlig helst samlet på mitt eget som jeg kunne komplementere og som jeg selv valgte. Uansett så la vi ut ønskeliste på Til Bords. Plukket en del ting i butikken som vi satt på liste. I ettertid angrer jeg på noen av tingene og ser at jeg nok var litt flau for at listen ble ganske kort. Noe som selvsagt var kjempedumt. Deriblant ønsket jeg oss et dessert-sett, som nå er oppkjøpt, i en serie jeg ikke har noe annet fra. Aberet er at jeg nå har bestemt meg for å samle på mitt eget servise uansett, men jeg sier det ikke til så mange. I allefall ikke svigerfar. Vi bare "tilfeldigvis" får en del ting fra et annet servise av mamma og av de hun kjøper for. - sitter her med en ekkel følelse av at ting slett ikke ble som jeg ville, at jeg må trå forsiktig og at dette slett ikke ble så "gledelig" som jeg ønsket meg... Snakker med mamma i telefonen og sitter igjen med følelsen av at jeg, ved å gifte meg, "ødelegger" ferien og det er jo sååååå mye hun med styre med ekstra i tillegg til jobb og hun er ikke helt bra og nær familie er ikke helt bra og ..... Hva med meg og bryllupet mitt da...... ? Jeg gledet meg og trodde forberedelsen var noe av moro'a, men sitter igjen med følelsen av at jeg "bryr" alle
Blueberry Skrevet 19. juli 2005 #3 Skrevet 19. juli 2005 Huff...det høres ikke kjekt ut... Men du skal se at alt går bra til slutt, og du blir helt sikkert gift. Vi må ikke glemme at det er det viktigste!
Gjest Tabby Skrevet 19. juli 2005 #5 Skrevet 19. juli 2005 Når er bryllupet da? Og ikke minst hvor langt varsel ga dere gjestene? Det er jo relevant. Ferien er jo en vanskelig tid. Merket jo litt til det selv da vi giftet oss på nyttårsaften som var. Vi ga alle gjestene muntlig beskjed mellom 6 og 12 måneder før, og sendte ut skriftlig innbydelse 4 måneder før. Når det gjelder gaver, glem de... De er ikke viktige å ha fokus på nå. Om dere får et service fra svigerfar, og også noen deler fra et nytt service så har du fått i pose og sekk, og kan spare mer på det nye etterhvert. Om moren din til tider virker som det er stress, vel gled deg over at hun faktisk er der og skal hjelpe deg. Husk at dette er en stor dag for henne, men mye som skal gjøres, kanskje hun er bekymret for om ting går som de skal og at alt blir bra. Du er heldig som har henne der, min mor vil ikke ha noe med meg å gjøre... Så sett pris på at hun hjelper til, og overhør når hun sier noe negativt...
Gjest Rainbow Skrevet 19. juli 2005 #6 Skrevet 19. juli 2005 Om moren din til tider virker som det er stress, vel gled deg over at hun faktisk er der og skal hjelpe deg. Husk at dette er en stor dag for henne, men mye som skal gjøres, kanskje hun er bekymret for om ting går som de skal og at alt blir bra. Du er heldig som har henne der, min mor vil ikke ha noe med meg å gjøre... Så sett pris på at hun hjelper til, og overhør når hun sier noe negativt... ← Problemet er mer at hun huffer og uffer over at "alle" maser på henne og at hun jo må bruke halve ferien sin på bryllup og styr ---------------------- Vi hadde kanskje ikke så lang frist, men vi sendte ut innbydelser rundt 20 mai med svarfrist 30 juni. Syns i grunnen det var lang nok frist. Det er egentlig ikke ferien som synes å være i veien for folk
Gjest Svimle Skrevet 19. juli 2005 #7 Skrevet 19. juli 2005 Hei regnbuen! Jeg vet ikke hva jeg kan si for å få deg til å føle deg bedre eller for å lokke fram et smil oppi stresset.. Men jeg er SUPERFLINK til å klemme asså, derfor blir du nå BOMBADERT med klemme-bomber!!
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2005 #8 Skrevet 19. juli 2005 Slapp av, ta ting som dei kjem, og KOS dykk med dei gjestene som vel å feire dagen saman med dykk!!!
lillesky Skrevet 19. juli 2005 #9 Skrevet 19. juli 2005 Vennen! For det første, ikke bry deg om de som ikke kommer! Tenk heller på hvor heldige de som kommer er! For det er det de er! Jepp. Hvis du føler at du bryr folk, glem dem! Jeg vet det er vanskelig når det gjelder mamma'n, men hun har sikkert bare bryllupsfeber hun også. Ikke vær redd for å trå på noens føtter! Gjør heller det. Alt skal være perfekt tilpasset deg og mannen! Dette skal bli DIN dag! Du skal stråle og være vakrest av alle. Du skal huske denne dagen resten av ditt liv. Bare tenk på at du skal kose deg! Brudevalsen; pytt! Om dere tråkker hverandre litt på tærne, så gjør det ingenting! Smil og le av det! Og når det gjelder gaver: du kan sikkert bytte ting du får? Du får heller sette av et par byttedager. Du trenger jo ikke si noe til de du får gaver av, at du bytter det. Jeg vil heller at folk bytter gaver fra meg, enn at de ikke bruker det. Som iselin22 sier: dere blir iallefall gift! Og det er jo det som er meninga med dette. Håper iallefall vi får se bilder av bruden! :klem:
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #11 Skrevet 20. juli 2005 tenkte på noe ang det service somm ikke er i produksjon lengere... hvis dere ønsker å ha komplett hvorfor ikke sette inn annonse på x finn.no etter det?
Gjest Rainbow Skrevet 20. juli 2005 #12 Skrevet 20. juli 2005 tenkte på noe ang det service somm ikke er i produksjon lengere... hvis dere ønsker å ha komplett hvorfor ikke sette inn annonse på x finn.no etter det? ← Vet du det blir en ganske stor operasjon, for det er veldig mye som mangler!!! Det er liksom ulikt antall av det meste a'la 8 suppetallerkner, 14 middag, 12 kaffe og 10 kopper osv I tillegg er sukker-fløte ikke kjøpt til serviset og mange av de store anretningsfatene mangler. Men det er greit nok. Vi tar imot også ønsker vi oss vårt eget i tillegg - bare uten å si det til svigerfar og så mange andre. Vi ønsker jo ikke såre han, for tanken hans er jo bare godt ment!!!!!
ikka2011 Skrevet 20. juli 2005 #13 Skrevet 20. juli 2005 Slik var det når vi fortalde om vår bryllups dato..... Alle fnyste og sa koffor mitt i felles ferien..... Det iriterte meg litt.... for vi vill ha den dagen ... og det er ikke mitt i ferien til alle... vi begynner uka før og svigersane slutter nå til helga... og vi gifter oss nå på lørdag.... men heldigvis.... kommer alle bare 2 avbud!
@riel Skrevet 20. juli 2005 #14 Skrevet 20. juli 2005 Hei vennen min! Velg og fokuser på det positive - nemlig at du skal bli kona til mannen du elsker!! Bare prøv å overse negative kommentarer - dette er din og mannen sin dag, ogdet er kun det du skal tenke på Og tenk på de som ønsker å dele dagen med dere. De kommer til å være med å gjøre det til en unik og minnesverdig dag Du skal gifte deg Rainbow!!!! Du skal være nydelig brud i den vakre kjolen din, og få si JA i kirken!!! Jeg tror dere kommer til å få verdens beste bryllup jeg
Gjest Rainbow Skrevet 20. juli 2005 #15 Skrevet 20. juli 2005 Hei vennen min! Velg og fokuser på det positive - nemlig at du skal bli kona til mannen du elsker!! Bare prøv å overse negative kommentarer - dette er din og mannen sin dag, ogdet er kun det du skal tenke på Og tenk på de som ønsker å dele dagen med dere. De kommer til å være med å gjøre det til en unik og minnesverdig dag Du skal gifte deg Rainbow!!!! Du skal være nydelig brud i den vakre kjolen din, og få si JA i kirken!!! Jeg tror dere kommer til å få verdens beste bryllup jeg ← - Når du sier det sånn, så .... Det er jo DET vi skal :grine2: Takk skal dere ha for pene ord og klemmer og ikke minst - å få ting i perspektiv
Pasha Skrevet 21. juli 2005 #16 Skrevet 21. juli 2005 På den positive siden med få gjester..så får dere jo bedre tid til hver gjest.
Ciliemor Skrevet 21. juli 2005 #17 Skrevet 21. juli 2005 D går nok bra uannsett!! Ta deg en liten prat med moren din og fortell henne at du blir såret av at hun uffer over alt.. Kanskje hun ikke tenker over hva d egentlig er hun sier! Mamma er litt sånn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå