AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle poste denne, så flytt den gjerne om den er i feil kategori. Jeg liker å se på Reaction-videos til sanger, dvs at folk på YouTube reagerer til sanger de ikke har hørt før. Naturlig nok så blir en del av disse reaksjonene fra unge svarte mennesker, siden de ofte har vokst opp med svart soul/rap/hip-hop og en del av den hvite musikkhistorien vi tar for gitt, kjenner de ikke til. Det som da overrasker meg, er de svarte som reagerer positivt til Elvis som synger "Dixieland". Dette er en sang som ofte forbindes med sørstatene og med tekst som omhandler "cotton" så gir det assosiasjon til svarte slavearbeidere. Men jeg har sett flere unge, svarte YouTube-kanaler som ser forbi dette og som virkelig koser seg med Elvis og hans live show. Selvfølgelig er det positivt, men det får meg til å stusse. Jeg ville trodd at enhver amerikans svart person som hører "I wish I was in Dixie" ville blitt provosert. Er jeg for gammel? Er unge, svarte "ferdig" med dette? Anonymkode: 84978...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå