Gå til innhold

Barnefar krever ting tilbake etter 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig når far skulle hente barnet på samvær så nevnte han ville ha et strikke klær som ble lagt til barnet tilbake.. Det er ting barnet fikk for 1 år siden og ting fra dåpen men fleste klær som ble kastet.. Synes det var rart at ene søsteren skulle spørre om å få tilbake noe hun strikket som var «gave» til sønnen min. 

Etter samværet spurte han om å få tilbake noen som kompisen han hadde gitt. Jeg synes var merkelig av at han skulle spørre om slike ting som var gitt for 1 år siden. Synes er også litt unødvendig da barnet er så lite hos han i uken. Og gi tilbake slike ting.

Anonymkode: f20c2...8dd

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Kanskje han venter et nytt barn? 

Endret av Dævendøtte
Skrevet

Skjønner ikke hva du skriver. 

Anonymkode: ce097...e78

• Liker 22
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Kan du prøve å omformulere setningene dine? Syns det var veldig vanskelig å lese🙈

Men sånn jeg forstår det, så krever faren til barnet, tilbake noe som var en «gave»? Hvorfor står «gave» i hermetegn, var det egentlig ikke en gave? :) 

Skrevet

Herregud. Så vanskelig var dette ikke til å forstå! 
Ts- Bare si at siden barn er for lite hos han og gavene var til barnet blir det fortsatt oppbevart hos den som har hovedomsorgen. Søsteren kan ta seg en bolle. 

• Liker 2
Skrevet

Har du kastet strikkeklær??

Mulig jeg misforstår, men det ville jeg syntes var svært dårlig gjort av deg - og noe jeg ville ha beklaget inderlig.

Det er vanlig og koselig at strikkeklær spesielt, men også annet utstyr, arves i slekta.

Har du kastet ting uten å spørre barnefar selv, uansett hva det er, så er det du som har ‘driti på draget’ her. 

Her bør du krype til korset og si unnskyld.

Anonymkode: 51394...cc4

• Liker 34
Skrevet

Kastet? Du har vel ikke kastet klær

Anonymkode: 1e9d3...46a

• Liker 14
Skrevet

Sier som den over meg her at jeg synes det er skikkelig kjipt om du har kastet gaver dere felles barn har fått. Dette er ikke greit, etter min mening. Jeg ville snakket med barnefar og spurt hvorfor han ønsket tingene tilbake, og sagt at noe av det beklageligvis er kastet, pga at det var for lite for deres barn. Jeg er veldig imot og kaste ting om det kan arves videre, da strikket klær blir lagt mye glede og kjærlighet i å lage, og ikke minst MANGE timer arbeid. Det tar tid, og da er det trist for den som har laget det at det bare blir kastet og ikke spart på. 

Neste gang du skal kaste noe, og hvertfall om det kommer fra hans familie, synes jeg du burde snakke med barnefar først, før du bare gjør det. :) 

Anonymkode: 0dadd...fc7

• Liker 17
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier som den over meg her at jeg synes det er skikkelig kjipt om du har kastet gaver dere felles barn har fått. Dette er ikke greit, etter min mening. Jeg ville snakket med barnefar og spurt hvorfor han ønsket tingene tilbake, og sagt at noe av det beklageligvis er kastet, pga at det var for lite for deres barn. Jeg er veldig imot og kaste ting om det kan arves videre, da strikket klær blir lagt mye glede og kjærlighet i å lage, og ikke minst MANGE timer arbeid. Det tar tid, og da er det trist for den som har laget det at det bare blir kastet og ikke spart på. 

Neste gang du skal kaste noe, og hvertfall om det kommer fra hans familie, synes jeg du burde snakke med barnefar først, før du bare gjør det. :) 

Anonymkode: 0dadd...fc7

Det gikk 6 måneder siden faren bestemte seg for og komme tilbake i barnets liv igjen som har ført til at vi ikke kunne ha en haug med poser med klær. Vi kastet den ikke i søppla da.. men i fretex kontaineren. Så betyr nokk at de ikke er i søppelet. 
det var sånn plutselig merkelig spørsmål som han tok opp

• Liker 2
Skrevet

Du skriver så ugne setninger, rart formulerte. Det er selvfølgelig helt greit om du ikke er norsk, men er du norsk, bør du lese over før du poster. Det er litt vanskelig å skjønne setningene dine. 

Du får vel bare si til han at ting er levert til Fretex da, at du har liten oppbevaringsplass hjemme og derfor ikke kan ha posevis med fravokste klær stående? Det må han vel forstå. Blir han sur, så får du bare si at han skulle sagt i fra i det klærne ble gitt som gave, at de en dag skal leveres tilbake.... kjipe gaver å "få".

• Liker 14
Skrevet

Uansett om far var aktiv deltaker i barnets liv eller ei, så ville det rette vært å tatt en telefon/sendt en melding om at du vurderte å kaste div. 

Da hadde han fått beskjed, og det ville stått på ham selv om han ikke kom og hentet ting.

Så lenge dere har delt foreldreansvar må du sørge for å opptre korrekt. Selv om han evt var en drittsekk og stakk fra ungen sin. Kjipt er det, men du vinner i det lange løp på det.

Du bør uansett beklage.

Du har ikke rett til å ta avgjørelser eller la være å informere far - selv om han velger å drite i ungen sin.

• Liker 6
Skrevet

Legger til - skjønner godt om han/hans slekt blir opprørte om du leverte strikkeklær  til Fretex, heller å spørre om noen i deres slekt/familie ville ha det til å arve.

Den biten især er fryktelig kjipt gjort av deg.

Om du ikke tenkte så langt, så er det bedre å si det som det er og beklage inderlig. Det ligger mye sosialt lim i strikkeklær. Om du er utenlandsk (beklager antakelsen) og ikke forstod at strikkeklær især har egen verdi og plass i familier enn vanlig tøy - så forklar at du ikke forstod, og beklag inderlig.

Om du rett og slett var drittsur på barnefar, og kastet ting uten å spørre fordi du var sint - vel - det er bedre å eie det også, og si det som det er. Men igjen, beklage så mye.

• Liker 13
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger til - skjønner godt om han/hans slekt blir opprørte om du leverte strikkeklær  til Fretex, heller å spørre om noen i deres slekt/familie ville ha det til å arve.

Den biten især er fryktelig kjipt gjort av deg.

Om du ikke tenkte så langt, så er det bedre å si det som det er og beklage inderlig. Det ligger mye sosialt lim i strikkeklær. Om du er utenlandsk (beklager antakelsen) og ikke forstod at strikkeklær især har egen verdi og plass i familier enn vanlig tøy - så forklar at du ikke forstod, og beklag inderlig.

Om du rett og slett var drittsur på barnefar, og kastet ting uten å spørre fordi du var sint - vel - det er bedre å eie det også, og si det som det er. Men igjen, beklage så mye.

Har aldri hivet ting for og være sur men mest fordi ikke passet barnet lengere eller hadde fått hull i seg, Hadde funnet heldigvis en strikket genser som han hadde som liten som han fikk tilbake. Tenkte det var bedre en ingenting.

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, Million skrev:

Du skriver så ugne setninger, rart formulerte. Det er selvfølgelig helt greit om du ikke er norsk, men er du norsk, bør du lese over før du poster. Det er litt vanskelig å skjønne setningene dine. 

Du får vel bare si til han at ting er levert til Fretex da, at du har liten oppbevaringsplass hjemme og derfor ikke kan ha posevis med fravokste klær stående? Det må han vel forstå. Blir han sur, så får du bare si at han skulle sagt i fra i det klærne ble gitt som gave, at de en dag skal leveres tilbake.... kjipe gaver å "få".

Tenker også er litt kjipt da dette var gave til barnet i dåpen. Hadde vært noe annet om man hadde fått det utenom dåpet og spurt om å få set senere.

Jeg tenker jo siden jeg har hovedomsorgen så har jeg gavene barent fikk liggende hos meg.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hivet ting for og være sur men mest fordi ikke passet barnet lengere eller hadde fått hull i seg, Hadde funnet heldigvis en strikket genser som han hadde som liten som han fikk tilbake. Tenkte det var bedre en ingenting.

Selvfølgelig er det bedre enn ingenting. Barnefar (og andre på hans side) har likevel rett til å bli både opprørt og sur på deg.

Er du en som tenker på barnets ting som dine egne nærmest, og ikke helt skjønner greia? Eller bare ikke er knyttet til ting?

Du må uansett forstå at andre føler det annerledes. Dette var barnets ting og historie du kastet/kvitta deg med - men du har ikke alene bestemmelsesrett over barnet, eller barnets gaver. 

Det hadde kostet deg så lite å i minste fall sende ham en melding, og evt gitt en frist for å hente, før du kvittet deg ting barnet har fått i gaver fra hans slekt og bekjente.

Du bør bare legge deg skinnflat og beklage,  for her var det du som feila nokså stort.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bedre enn ingenting. Barnefar (og andre på hans side) har likevel rett til å bli både opprørt og sur på deg.

Er du en som tenker på barnets ting som dine egne nærmest, og ikke helt skjønner greia? Eller bare ikke er knyttet til ting?

Du må uansett forstå at andre føler det annerledes. Dette var barnets ting og historie du kastet/kvitta deg med - men du har ikke alene bestemmelsesrett over barnet, eller barnets gaver. 

Det hadde kostet deg så lite å i minste fall sende ham en melding, og evt gitt en frist for å hente, før du kvittet deg ting barnet har fått i gaver fra hans slekt og bekjente.

Du bør bare legge deg skinnflat og beklage,  for her var det du som feila nokså stort.

Okei fleste får det til og høres ut som og hive slikt eller ta det til fretex er 2 verdenskrig og at man blir drept om man gjør det, virkelig? 
Ja det er nokk veldig dumt gjort men Fleste er slike at de lager mange strikke tøy.. Tror ikke heller at det er vits og gi tilbake strikket klær som har mengder med hull tilbake.. Spesielt som ikke kan fikses. Da blir de like sure for det også.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om han spør om å få disse tingene fordi det betyr noe for han/barnet i fremtiden.

Han ønsker å redde unna ting du ikke ser verdien i og bare kaster.

Dåpsgaver og hjemmestrikkede klær er det ikke vanlig å kaste/gi til Fretex etter et år. 

Anonymkode: 79e2a...837

• Liker 8
Skrevet

Herregud, ikke bry deg om alle disse «ååå så dårlig gjort å hive strikka klær bla bla bla», hva du gjør med for små strikka klær er opp til deg. Jeg hiver strikka klær til fretex HELE tiden, gidder ikke ha for små klær liggende å fylle opp skapene bare fordi «det var en gave». 
Ja, en gave, da kan DU bestemme å gjøre det du vil med det. At barnefar nå kommer å sir han vil ha tilbake GAVER barnet har fått er helt på trynet, hadde sakt rett ut til han at nei, de var for små så det er gitt bort. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres ut som om han spør om å få disse tingene fordi det betyr noe for han/barnet i fremtiden.

Han ønsker å redde unna ting du ikke ser verdien i og bare kaster.

Dåpsgaver og hjemmestrikkede klær er det ikke vanlig å kaste/gi til Fretex etter et år. 

Anonymkode: 79e2a...837

Snakk for deg selv, vi får så mye strikka plagg vi ikke rekker bruke alt engang før det er for lite. Selv om vi tilogmed har sakt fra vi ikke vil ha strikka klær fordi det er stygt og jævla upraktisk. Tipper 30% av alle strikka plagg fretex har kommer fra oss 😂😄

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Frøyamor skrev:

Herregud, ikke bry deg om alle disse «ååå så dårlig gjort å hive strikka klær bla bla bla», hva du gjør med for små strikka klær er opp til deg. Jeg hiver strikka klær til fretex HELE tiden, gidder ikke ha for små klær liggende å fylle opp skapene bare fordi «det var en gave». 
Ja, en gave, da kan DU bestemme å gjøre det du vil med det. At barnefar nå kommer å sir han vil ha tilbake GAVER barnet har fått er helt på trynet, hadde sakt rett ut til han at nei, de var for små så det er gitt bort. 

Endeli en som også fatter.. Om man er så «avhenga » av strikke klær så gir man de ikke vekk, ferdig med den saken. Men velger man og gi vekk strikket klær som gave så må man nokså forvente seg det «værste». At de kan bli kastet vekk eller gitt til fretex. Mange strikket klær bli helt utslitte osv så gidder ikke å spare på dem om de er for små. Fikk litt små sjokk av at han nevnte disse strikket klærne helt plutselig. Her så behandler folk dem som gull. Er noe annet om de gir dem og spør om og få dem tilbake etter på, men her fikk barnet dem som dåpsgave og gave. Og sa at de ville ha dem, så da tenkte jeg ikke så mye over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...