Gå til innhold

Hvorfor er det så stas når barnet er kreativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å være kreativ er ikke nødvendigvis sett på som noe positivt i skolen, da de helst vil ha teoretikere. Og det er heller ikke så veldig status å være et kreativt barn. 

Men blandt foreldre og mange eldre synes jeg det er mye skryt av kreative barn. Selv synes jeg det er irriterende, for det lager bare voldsomt til rot, og så er det dyrt. Hvis man feks har pappaesker stående. Som man skal bruke til å pakke ned flyttelass eller sende pakker, så klarer ikke disse barna å la disse stå i fred. De klipper dem, skjærer dem, tegner på dem og bruker noe grusomt med teip! Når «leken» er over forlater de det like rotete, og det blir bare stående som rot.. 

Anonymkode: caa08...f7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ???

Jeg har aldri følt at dette er et problem. Problemet er ikke kreative barn, men destruktive barn. De er verre. De som skuer etter ting de kan ødelegge og som gjør det de kan for å hærpe alt de kommer over...

Anonymkode: 6548d...d9e

• Liker 8
Skrevet

Det at barnet forlater rot har ikke noe med om barnet er kreativt eller ikke å gjøre. Det har noe med alder å gjøre (man forventer mer ryddighet av elde barn), og noe med opplæring å gjøre (barn som er lært opp til å rydde fra tidlig alder vil etterlate mindre rot enn baarn som ikke har fått slik opplæring), og personlighet (noen er mer vimsete enn andre, og glemmer lettere å rydde. Noen er late, og gidder ikke rydde. Noen erpliktoppfyllende, og rydder alltid. osv.)

Når barn ødelegger flyttekasser er det heller ikke fordi de er kreative, men fordi de ikke har lært at det ikke er lov å ta eskene, eventuelt fordi de driter i at det ikke er lov å ta eskene.

Det er fult mulig å unngå både rot og hærverk selv om man er kreativ.

Når det gjelder skolearbeid er det selvsagt mye teori, men også her kan kreativitet lønne seg. Det er for eksempel vanskelig å skrive en god norskstil hvis man mangler kreativitet, uansett hvor teoritung man måtte være.

Anonymkode: 28886...9b4

• Liker 4
Skrevet

Haha! Dagens mest surmagede. 

Anonymkode: 8fa72...a67

• Liker 8
Skrevet

Hahahaha 😂

Anonymkode: 80c1f...d54

• Liker 1
Skrevet

Det du prøver å si er nok at det er irriterende med foreldre som unnskylder at barna er uoppdragne og destruktive, med «kreativitet». 

Anonymkode: 41008...e98

• Liker 2
Skrevet

Wtf  😆 

Jeg er en ganske god kunstmaler. Ikke at jeg er Van Gogh akkurat, men jeg selger. Takket være observante lærere osv så fikk jeg muligheter.

Alle kreative barn bør få det! 

Det er forresten ikke nødvendigvis motstridende å være kreativ og teoretiker. Hallo! 

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Dagens mest surmagede. 

Anonymkode: 8fa72...a67

Ja, noe sånt... 🙂

• Liker 2
Skrevet

Ojjj.... jeg tenker verden ville vært veldig fin og bra om vi kun hadde firkanta teoretikere 😏😏😏

Anonymkode: 343f4...044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...