Gå til innhold

Bløtlegging av tørrfôr til hund - hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har operert i munnen, og i skrivet fra veterinæren om etterbehandling, står det at hunden bør få oppbløtt tørrfôr eller våtfôr. Jeg tenkte å gi begge deler om hverandre de neste dagene. Men jeg har aldri gitt bløtlagt tørrfôr før, så jeg lurer på hvor lenge det må ligge i vann før det liksom er helt mykt? 5 minutter? 10 eller 15 ? Man bare tar på litt vann så det dekker tørrfôrkulene og så lar det stå til det er mykt?

Skrevet

Ta opp en kule og klem den. De blir svampete når de er gjennombløte :) 

Anonymkode: da620...b0b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta opp en kule og klem den. De blir svampete når de er gjennombløte :) 

Anonymkode: da620...b0b

Det kan jeg selvsagt gjøre :) Men hunden får mat til bestemt tid, så jeg tenkte jeg skulle sette det til bløtlegging i forkant, og ville derfor vite hvor lenge før.

Skrevet

Jeg har valp jeg bløter for til, og bløtlegger alltid neste måltid når han får mat😊 hos oss trenger det i alle fall et par timer før det er helt gjennomfuktet, men jo mer og varmere vann du bruker jo fortere går det. i alle fall med det foret vi bruker 🐾

Anonymkode: 99249...6bc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har valp jeg bløter for til, og bløtlegger alltid neste måltid når han får mat😊 hos oss trenger det i alle fall et par timer før det er helt gjennomfuktet, men jo mer og varmere vann du bruker jo fortere går det. i alle fall med det foret vi bruker 🐾

Åja, et par timer? Det var mye lenger enn jeg trodde. Men takk for info! :) 

Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Åja, et par timer? Det var mye lenger enn jeg trodde. Men takk for info! :) 

Ja ble faktisk overrasket selv over hvor lang tid det tar! hender vi glemmer å fukte og da merker man veldig hvor tregt det går med en sulten og masete valp 😂 men skal nevnes at det da er helt gjennombløtt, sånn at det kan moses med fingrene. Etter ca 30 min i vann er foret vårt mykt i kantene men fortsatt med en hard kjerne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...