AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Hvordan kler jeg meg? Hvordan bør jeg forberede meg? Hva kommer de til å spørre om? Hva bør jeg spørre om? Spørsmålene er mange. Har dere noen råd? Anonymkode: 7288f...1c7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Det kommer vel an på hvor du har søkt jobb. Anonymkode: 4c054...30e 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kler jeg meg? Hvordan bør jeg forberede meg? Hva kommer de til å spørre om? Hva bør jeg spørre om? Spørsmålene er mange. Har dere noen råd? Anonymkode: 7288f...1c7 Hvor er jobben? Anonymkode: 169a4...770
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Er det privat eller offentlig? Saksbehandler? Leder? Rådgiver? Anonymkode: 53a42...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Sorry, burde utdypet. Det er som advokatfullmektig i et lite til middels stort firma som har litt familie, arv, skatt og avgift. Anonymkode: 7288f...1c7
Boetica Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Skjorte, blazer, pen bukse. Tenk gjennom en beskrivelse av deg selv, hva har du gjort i livet, private interesser, hvordan vil du beskrive personligheten din, hvilke karriereplaner har du, er det et område innen jussen du har spesiell interesse for osv osv. Kjenn på gleden over å være innkalt. Det er en fordel å troppe opp med det stort smil. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Klesstilen er ikke så stiv lenger. Vil helle mer mot sporty enn begravelse. Se på verdens rikeste og mest suksessfulle forretningsfolk. Det går i t-skjorte, jeans og sneakers. Anonymkode: f2164...a88
Boetica Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klesstilen er ikke så stiv lenger. Vil helle mer mot sporty enn begravelse. Se på verdens rikeste og mest suksessfulle forretningsfolk. Det går i t-skjorte, jeans og sneakers. Anonymkode: f2164...a88 Ville ikke troppet opp på jobbintervju på et advokatkontor i jeans og sneakers, gitt. Man kjører safe på intervjuet, og så tilpasser man seg etter hvert. 17
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 Konservativt og pent tøy. Anonymkode: 197de...282
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 På 28.8.2020 den 0.42, Boetica skrev: Skjorte, blazer, pen bukse. Tenk gjennom en beskrivelse av deg selv, hva har du gjort i livet, private interesser, hvordan vil du beskrive personligheten din, hvilke karriereplaner har du, er det et område innen jussen du har spesiell interesse for osv osv. Kjenn på gleden over å være innkalt. Det er en fordel å troppe opp med det stort smil. Lykke til. Jeg gleder meg veldig, for det er faktisk en liten drøm som går i oppfyllelse hvis jeg får jobbe akkurat der. Takk for tips! Jeg har ellers bare vært på intervju til butikkjobber, så dette blir noe helt nytt. Kjenner på nervene! Anonymkode: 7288f...1c7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 På 28.8.2020 den 0.46, AnonymBruker skrev: Klesstilen er ikke så stiv lenger. Vil helle mer mot sporty enn begravelse. Se på verdens rikeste og mest suksessfulle forretningsfolk. Det går i t-skjorte, jeans og sneakers. Anonymkode: f2164...a88 Jeg kjenner flere advokater og advokatfullmektiger, og ingen av dem går i t-skjorte, jeans og sneakers, annet enn på fritiden. På 28.8.2020 den 0.56, Boetica skrev: Ville ikke troppet opp på jobbintervju på et advokatkontor i jeans og sneakers, gitt. Man kjører safe på intervjuet, og så tilpasser man seg etter hvert. Enig! Jeg er så usikker på sko. Kan jeg gå med nude pumps til sorte dressbukser og en hvit bluse? MÅ man ha blazer? Jeg har ingen blazer. Må den matche buksa i merke? Anonymkode: 7288f...1c7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere advokater og advokatfullmektiger, og ingen av dem går i t-skjorte, jeans og sneakers, annet enn på fritiden. Enig! Jeg er så usikker på sko. Kan jeg gå med nude pumps til sorte dressbukser og en hvit bluse? MÅ man ha blazer? Jeg har ingen blazer. Må den matche buksa i merke? Anonymkode: 7288f...1c7 Det kommer vel an på hvordan skoene ser ut, men personlig ville jeg nok gått for noe mer "nøytralt", altså sko i sort/mørke blå alt etter hvordan resten av antrekket er. Advokatbransjen er jo tross alt kjent for å være ganske konservativ. Anonymkode: 4c054...30e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på hvordan skoene ser ut, men personlig ville jeg nok gått for noe mer "nøytralt", altså sko i sort/mørke blå alt etter hvordan resten av antrekket er. Advokatbransjen er jo tross alt kjent for å være ganske konservativ. Anonymkode: 4c054...30e Uff, da må jeg på shopping. Hehe. Hva slags type sko bør jeg se etter? Anonymkode: 7288f...1c7
Boetica Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere advokater og advokatfullmektiger, og ingen av dem går i t-skjorte, jeans og sneakers, annet enn på fritiden. Enig! Jeg er så usikker på sko. Kan jeg gå med nude pumps til sorte dressbukser og en hvit bluse? MÅ man ha blazer? Jeg har ingen blazer. Må den matche buksa i merke? Anonymkode: 7288f...1c7 Tror jeg ville valgt sorte pumps, med halvhøy hæl. Du behøver ikke blazer. En hvit bluse/skjorte er klassisk og gangbart i alle situasjoner. Diskret, er stikkordet. Ikke tenk på merker. Det er ikke det som gir deg jobben. Og husk at om du ikke får jobben, så er likevel intervjuet verdifull erfaring. Har selv jobbet som advokatfullmektig før jeg spesialiserte meg. Utrolig spennende og lærerikt år. Ønsker deg lykke til 👍
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 Jeg gikk i dressbukse, skjorte og dressko (clarks, lave svarte). Anonymkode: 53a42...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #16 Skrevet 30. august 2020 Du bør spørre om firmaet, miljøet der, samarbeidet mellom advokatene (er det mest selvstendig eller flere på sakene), hvordan opplæringen er for nye fullmektiger og faktureringskrav. Evt. Annet du vil vite. Du bør på forhånd søke opp firmaet slik at du vet litt om hva de arbeider med og hvorfor du vil passe inn der. Anonymkode: 53a42...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #17 Skrevet 30. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere advokater og advokatfullmektiger, og ingen av dem går i t-skjorte, jeans og sneakers, annet enn på fritiden. Enig! Jeg er så usikker på sko. Kan jeg gå med nude pumps til sorte dressbukser og en hvit bluse? MÅ man ha blazer? Jeg har ingen blazer. Må den matche buksa i merke? Anonymkode: 7288f...1c7 Du har ingen blazer?! Du må på shopping. Anonymkode: 519c2...64b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #18 Skrevet 30. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så usikker på sko. Kan jeg gå med nude pumps til sorte dressbukser og en hvit bluse? MÅ man ha blazer? Jeg har ingen blazer. Må den matche buksa i merke? Anonymkode: 7288f...1c7 I firmaet der jeg jobber (stort firma i Oslo) bruker ytterst få pumps. Jentene bruker dressko, ballerinasko eller lave høyhælte sko. Blazer kan du bare kjøpe deg først som sist. Det bør du ha i møter og i retten. Du trenger ikke å kjøpe en dyr en. De færreste bruker en med synlig merke (det er noe Harry hehe). Sjekk Tise eller feks. Hm/Zara. Du kan finne en del der som i hvert fall kan brukes en kort periode. Må ikke matche buksa i merke. Ingen vet merket. Anonymkode: 53a42...ee2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #19 Skrevet 30. august 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: I firmaet der jeg jobber (stort firma i Oslo) bruker ytterst få pumps. Jentene bruker dressko, ballerinasko eller lave høyhælte sko. Blazer kan du bare kjøpe deg først som sist. Det bør du ha i møter og i retten. Du trenger ikke å kjøpe en dyr en. De færreste bruker en med synlig merke (det er noe Harry hehe). Sjekk Tise eller feks. Hm/Zara. Du kan finne en del der som i hvert fall kan brukes en kort periode. Må ikke matche buksa i merke. Ingen vet merket. Anonymkode: 53a42...ee2 Jeg mener jo selvfølgelig ikke med synlig merke. Men jeg har en dressbukse fra Filippa K, kan jeg da bruke en blazer fra f.eks. H&M? Er det noen kvalitetsforskjeller som er synlig? Skal sjekke ut Tise! Det har jeg ikke tenkt over. Foreløpig sjekket Zalando, men alt er vanvittig dyrt når man verken har jobb eller er student lenger. Hehe. Hvor kjøper jeg fine dressko eller ballerina? Kjøpte noen fra H&M, men de både gav meg gnagsår og så veeeldig billige ut. Vil se ut som jeg passer inn. Anonymkode: 7288f...1c7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #20 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen blazer?! Du må på shopping. Anonymkode: 519c2...64b Er det så normalt å ha blazer før man har startet karrieren sin da? Jeg gikk med ullgenser eller t-skjorte på Universitetet, og uniform på dagligvarebutikken jeg jobbet i. Har aldri kommet i en situasjon hvor jeg har trengt en blazer. Hvor kjøper man det? Anonymkode: 7288f...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå