Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe pensumbøkene mine brukt, da det blir mye billigere. Har ikke kjøpt før nå, siden jeg fikk tips om at det ikke er alle man trenger. Ville dere kjøpt brukt? Tenker at de brukte ser slitte ut med slitte kanter osv, men hvis jeg kjøper nye fine bøker vil kantene sikkert bli stygge etter kort tid likevel? De fleste bøkene har vell mykt cover.

Anonymkode: e9a2f...ad4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driter i om kantene er stygge. Det eneste jeg bryr meg om når jeg kjøper pensumbøker brukt er mengden markeringer og om de er gjort med blyant eller tusj. Jeg orker ikke å forholde meg til folks bøker som ser ut som et fargekart. Kjøpte en bok en gang hvor hele sider var markert 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: ddefc...81d

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt mange bøker brukt gjennom ibok.no, veldig fornøyd :) Noen ganger selger jeg dem videre, andre beholder jeg fordi jeg tenker jeg kan få bruk for dem senere. Noen bøker er jo "bibler" i sitt fagfelt som man kanskje bruker i flere fag eller som oppslagsverk ved behov.

Skrevet

Jeg kjøpte det jeg fikk tak i brukt, men passet på at det ikke var markert i. Noen av de så nesten ikke brukt ut. En dag i sekken så ser nye bøker like brukt ut. 

Skrevet

Så lenge de er oppdaterte ser jeg ikke problemet

Skrevet

Jeg kjøper brukt, ja! Noen fag krever at man har nyeste utgave, men de aller fleste fag tåler at man har en eldre så lenge man sjekker opp at ting faktisk stemmer.

Kanter blir nok slitt uansett. 

Anonymkode: de451...cf9

• Liker 1
Skrevet

Hei TS,

De fleste utdanningssteder har egne facebook kjøp/bytte/salg sider av pensum bøker. Det du må passe på når du kjøper pensum bøker brukt er å få korrekt versjon. Noen forelesere forlanger nyeste boken hvert år for at studenter ikke skal få kjøpt bøkene brukt. I de tilfellene er ofte foreleser forfatter av boken til emne. En annen ting kan være at pensumet endres fra skoleår til skoleår f.eks hvis det kommer ny foreleser. Jeg opplevde flere ganger at de bøkene som var lagt ut som pensum på universitetets sider ikke stemte overens med hva foreleser krevde. Foreleser lager eksamen og har «rett»

Masse lykke til på veien videre.

Anonymkode: 32e7e...008

Skrevet

Internasjonale pensumbøker laster jeg ned på nettet. Norske eller sjeldne bøker finner jeg på finn og facebook. 

Anonymkode: 53cab...a2e

Skrevet

Bruker ikke dobbelt så mye penger som nødvendig, bare for å få pene bøker, de er dyre nok som de er. Bøkene kan være skrukkete for alt jeg bryr meg, så lenge det er nyeste eller nest nyeste utgave, sidene er hele og er uten markeringer. Har én bruktbok hvor det er så mye markeringer at jeg ikke skjønner hvorfor vedkommende gadd😂

Anonymkode: fbe04...2bc

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke dobbelt så mye penger som nødvendig, bare for å få pene bøker, de er dyre nok som de er. Bøkene kan være skrukkete for alt jeg bryr meg, så lenge det er nyeste eller nest nyeste utgave, sidene er hele og er uten markeringer. Har én bruktbok hvor det er så mye markeringer at jeg ikke skjønner hvorfor vedkommende gadd😂

Anonymkode: fbe04...2bc

Jeg hadde også en slik bruktbok hvor det var flere markerte ord enn uten. Jeg tror nok at boka har hatt ulike eiere. Til slutt blir det håpløst å markere noe. 
Du kan eventuelt skanne boka og laste ned som PDF på lesebrett, eller kopiere sider, såfremt du får boka veldig billig eller gratis 

Skrevet

Jeg kjøper brukt det jeg kan. I år måtte jeg kjøpe mange da dem var nyutgivelser. 

Anonymkode: 611a0...176

Skrevet

Engelskspråkelige bøker prøvde jeg så godt det lot seg gjøre å få tak i ditgitalt. Det er mye det er mulig å laste ned ulovlig, uten at jeg oppfordrer til det.  Ellers kjøpte jeg det meste brukt, som reget til halve prisen. Jeg solgte aldri noe. Mest fordi jeg "brukte opp" bøkene ved å notere, streke over og søle kaffe. Men også fordi jeg ikke gadd selge brukt pensum videre.

Skrevet

Apropos brukte bøker. Mannen min skal ta noen fag, og brukte over 2000 kr på bøker i dag. Jeg søkte opp de samme bøkene brukt, samme utgave og helt uten anmerkninger for totalt 600 kr. 

Anonymkode: de451...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...